Wist u dat...

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Chantal C.
Forumdiva

Wist u dat...

Bericht door Chantal C. »

Wist u dat travestie voorkomt onder inktvissen?

Een mannelijke inktvis neemt soms de gedaante aan van een vrouwtje om een vrouwtje te veroveren.

Australische onderzoekers hebben ontdekt dat mannelijke inktvissen in hun veroveringstocht van vrouwen soms een vrouwelijke gedaante aannemen.

De mannetjes veranderen hierbij hun huid in het gespikkeld patroon van een vrouwtje, verbergen hun typisch mannelijke vierde arm en nemen de houding aan van een vrouwtje dat een ei legt.

Het merkwaardig gedrag van de mannelijke inktvis is een gevolg van het feit dat de mannetjes van de grote Australische inktvissen in de winter als gekken vechten om de vrouwtjes. De grote, sterke exemplaren trekken daarbij vaak aan het langste eind en houden hun vrouwtjes verder nauwlettend in het oog. De verliezers zoeken vervolgens heil bij travestiegedrag om op hun beurt hun slag te slaan.

Om zich aan het spiedende oog van de andere mannen te onttrekken doen ze zich als vrouwtje voor en benaderen ze andere vrouwtjes wanneer die zich onder een rots terugtrekken om een ei te leggen of wanneer hun mannetjes met andere belagers aan het vechten zijn. Dit blijkt volgens de Australische onderzoekers goed te lukken. In twee van de drie gevallen leidt een inseminatie door een travestie-inktvis bovendien tot een daadwerkelijke bevruchting.

Zo dan weten jullie dat ook. Misschien idee om een poll te beginnen of je je verbonden voelt met inktvissen? :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Janiek
ForumFan

Re: Wist u dat...

Bericht door Janiek »

Chantal C. schreef: Misschien idee om een poll te beginnen of je je verbonden voelt met inktvissen? :wink:[/i]
Dat had je dan meteen wel kunnen doen :wink: .

Leuk verhaal, trouwens.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Evelieneke
dagelijks aanwezig

Re: Wist u dat...

Bericht door Evelieneke »

Chantal C. schreef:Wist u dat travestie voorkomt onder inktvissen?
Ja,

Evelien.
racine
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door racine »

Dag mannen en een enkele vrouw,
Janiek schreef dat
Chantal C. schreef:
Misschien idee om een poll te beginnen of je je verbonden voelt met inktvissen? [/i]
Gemiste kans Chantal! :lol: :lol: :lol:

Greetz,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

De wonderen zijn de dierenwereld nog niet uit. De gevlekte hyena heeft een heel eigen manier van omgaan met sekse en gender:
.Het geslachtsorgaan.
Het is vrijwel onmogelijk om de vrouwtjes en de mannetjes uit elkaar te houden. Het uitwendig geslachtsorgaan van het vrouwtje lijkt heel sterk op dat van een mannetje. De clitoris is niet van een penis te onderscheiden. Op de plaats waar het mannetje de scrotum heeft, bevindt zich bij het vrouwtje een dubbel zakje, gevuld met een vezelachtig, niet functioneel weefsel. De opening van de vagina is alleen te zien in de seksuele actieve fase.
Het vrouwtje is dominant bij de hyena's. Als er 1 stuk vlees is behoort het aan haar toe.Als 2 hyena's van verschillend geslacht bij elkaar zijn, zal het mannetje altijd voor het vrouwtje wijken. Een vrouwtje is gemiddeld 6.6 kilo zwaarder dan het mannetje. Als hyena's elkaar ontmoeten, besnuffelen ze elkaar en likken ze elkaars genitaliën als teken van begroeting, waarbij ze de achterpoot optillen. Het mannetje doet dit het eerst om zijn onderworpenheid te tonen. De heerschappij van het vrouwtje mag dan duidelijk zijn bij ontmoetingen, in de troep is het minder opvallend. Vaak leidden zij de jacht, maar van af het moment dat de prooi wordt gegrepen is er over het algemeen nauwelijks verschil in gedrag tussen de seksen te constateren.
Het hele verhaal staat hier:

http://home.wanadoo.nl/watervrienden/hyena.htm

Remember: "it's on the net, so it's got to be true".

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Plaats reactie