Ontharen

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
HankeHoman
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: ma apr 29, 2002 0:20

Ontharen

Bericht door HankeHoman »

Hoi haarverwijderaarsters,

Las in de krant over een "nieuwe?" techniek: "ELOS" . Behandeling in Nederland (Heemskerk) mogelijk. Ik denk dat het uit Amerika komt. Het is duurder dan electrisch epileren, IPL of laser, maar........je huid knapt er ook nog van op en alle kleuren haartjes worden verwijderd. Althans dat is de slogan waarmee o.a. wordt geadverteerd. Op het wereldwijde web gekeken en inderdaad is er site waarop e.e.a. wordt uitgelegd, voor leken en medici. Niet alles gelezen (te ongeduldig), bovendien de teksten zijn toch niet objectief. Heeft iemand van jullie er ervaring mee? Je kunt mij ook rechtstreeks antwoorden: hankehoman@yahoo.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gebruikersavatar
PaulasBeauty
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di mar 08, 2005 20:35
Locatie: Julianadorp
Contacteer:

Re: Ontharen

Bericht door PaulasBeauty »

HankeHoman schreef:Hoi haarverwijderaarsters,

Las in de krant over een "nieuwe?" techniek: "ELOS" . Behandeling in Nederland (Heemskerk) mogelijk. Ik denk dat het uit Amerika komt. Het is duurder dan electrisch epileren, IPL of laser, maar........je huid knapt er ook nog van op en alle kleuren haartjes worden verwijderd. Althans dat is de slogan waarmee o.a. wordt geadverteerd. Op het wereldwijde web gekeken en inderdaad is er site waarop e.e.a. wordt uitgelegd, voor leken en medici. Niet alles gelezen (te ongeduldig), bovendien de teksten zijn toch niet objectief. Heeft iemand van jullie er ervaring mee? Je kunt mij ook rechtstreeks antwoorden: hankehoman@yahoo.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Beste HankeHoman,

Dit systeem is net zo nieuw als het LHE systeem en komt op hetzelfde neer.
Effectief minder pijn en wat heerlijk is dat ook rode witte en grijse haren weg geflits kunnen worden.
Dit werkt net zo effectief als de nieuwere laser apparatuur of IPL alleen heeft het meer mogelijkheden.
De behandelingen zijn duurder zeker vergelijkbaar met het LHE omdat de machine meer mogelijkheden biedt en gigantisch kostbaar is in aanschaf.

Hier een kleine beschrijving van de ELOS

Minder belastend voor iedere huid
De nieuwe generatie ELOS-haarbehandelingssystemen biedt nog meer voordelen. Bijvoorbeeld een veel gerichter gebruik van lichtimpulsen en een efficiëntere inzet van de hoogfrequente stroom. Door voorverwarming van te behandelen haarzakjes met licht, ondervinden de werkzame stroomimpulsen beduidend minder weerstand. Dat is niet alleen veel aangenamer (minder prikkeling van de huid) maar ook veel effectiever: de doorgaans noodzakelijke handmatige nabewerking (epileren van resthaar) is geheel overbodig geworden. En de kans op negatieve bijwerkingen, zoals een rode, geïrriteerde huid, vrijwel gereduceerd tot nul.



Hoeveel behandelingen zijn er nodig?

Het totaal aantal behandelingen dat nodig is om tot een gewenst resultaat te komen, kan per persoon verschillen. Het is o.a. afhankelijk van de te behandelen lokatie. Zo zal het gelaat gemiddeld meer behandelingen nodig hebben dan de rest van het lichaam. Bij slechts een gering aantal personen (ca 6 @ 8 %) kan het zijn dat de behandeling niet aanslaat. Dit percentage is minimaal gelijk zo niet minder als bij de behandelingen met Laser en/of IPL.

Groetjes,

Paula
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Groetjes,
Paula
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Ik heb nu 2 ELOS behandelingen gehad. Ben zo goed als haarvrij. Alleen de kin blijft hardnekkig, maar is wel al flink uitgedund.

Ik ga naar Korpos (www.korpos.nl) in Den Haag. Prijs voor gelaat en nek is maximaal 120 euro (of minder al naar gelang de tijd die ze nodig hebben). Vanaf eind mei tot oktober doen ze geen gezichtsbehandelingen ivm zon.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: Ontharen

Bericht door Frederique_ »

PaulasBeauty schreef:Hier een kleine beschrijving van de ELOS
[...]
Ik overweeg om mijn haar te laten weg-laseren/IPL'en/ELOS'en. Ik heb een vrij donkere baardgroei (geen grijze of rode haren) en heb redelijk veel pigment, ik zie er 's zomers dus best bruin uit.

Stel, jij zou in mijn schoenen staan. Voor welke methode zou je kiezen? En waarom?

Stel, ik wil in het najaar beginnen met de behandeling, heeft het dan zin om de hele zomer mij dagelijks in te smeren met zonnebrandolie om het bruin worden af te remmen? Of is dat zonde van de moeite/niet gezond?

Groetjes,

Frederique
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi Frederique.

Ik zou kiezen voor de laser. Deels omdat daar vaak goede resultaten mee bereikt worden, deels omdat ik slechte ervaringen heb met flitsen.

En smeren is nooit ongezond hoor. Teveel zonneschijn op je huid wel.
Hoe donkerder je huid is, hoe meer energie je huid zal absorberen in plaats van dat het naar je haarwortels geleid wordt. Maar ik zou me even laten informeren bij het bedrijf waar je het wilt laten doen.
Cyn.
Gebruikersavatar
PaulasBeauty
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di mar 08, 2005 20:35
Locatie: Julianadorp
Contacteer:

Re: Ontharen

Bericht door PaulasBeauty »

Frederique_ schreef:
PaulasBeauty schreef:Hier een kleine beschrijving van de ELOS
[...]
Ik overweeg om mijn haar te laten weg-laseren/IPL'en/ELOS'en. Ik heb een vrij donkere baardgroei (geen grijze of rode haren) en heb redelijk veel pigment, ik zie er 's zomers dus best bruin uit.

Stel, jij zou in mijn schoenen staan. Voor welke methode zou je kiezen? En waarom?

Stel, ik wil in het najaar beginnen met de behandeling, heeft het dan zin om de hele zomer mij dagelijks in te smeren met zonnebrandolie om het bruin worden af te remmen? Of is dat zonde van de moeite/niet gezond?

Groetjes,

Frederique
Beste Frederique,

MMMMMMMM oke ik zal kiezen voor de LHE of de ELOS daarbij zal ik kijken naar de prijs verschillen let wel er wel op dat bij sommige bedrijven kwa prijslijst een globale indicatie is en uit gaan van het gemiddelde soms kan het duurder uitvallen omdat men meer moet flitsen.
Dan zal ik kijken wat ook niet geheel onbelangrijk is waar ik me prettig zal voelen en zeker kijken of men TT TV TS vriendlijk zijn ook om de redene wanneer je binnen komt als vrouw of in de overgang fase zit dat men niet raar opkijkt en vraagtekens neer gaat zetten want dat is niet prettig en zal je gewoon als man binnen komen dan is dat een heel ander verhaal.
Dan het zonnen je kan rustig zonnen in de zomer wanneer je in het najaar wilt gaan flitsen.
Hou er rekening mee wanneer je gaat flitsen dat bij de LHE je 14 dagen van te voren niet in de zon kan zitten bakken en daarna geen enkel probleem.
Bij de Elos weet ik het niet dat zal ik even moeten nakijken voor je en zonnebrand creme is altijd goed niet alleen voor het flitsen het is een goede beschermming voor de uva en uvb stralen die je huid kunnen uitdrogen en zelfs huidkanker kunnen veroorzaken.
Wanneer jij verantwoordt gaan zonnen met een goede beschermming dan zal je ook lekker bruin kunnen worden zonder problemen een zonnebrand creme is niet schadelijke voor de huid tenzij je de datum verloop heb van het flesje dan werkt de zonnebrand creme niet meer optimaal.
Dus mijn advies gebruik altijd zonnebrand creme wanneer je in de zon gaat geen zonde van je tijd maar een investering voor een gezonde huid.
Ik hoop dat je ik je een beetje geholpen heb met je vraag,

Groetjes,
Paula :wink:
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Groetjes,
Paula
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hartelijk bedankt voor de antwoorden.

Nog een paar misschien wat rare vragen:

* Is het gevaarlijk om grotere delen van de huid in 1x te behandelen? Bijv: zowel armen als benen als gezicht in 1x laten behandelen?

* Hierop doorredenerend: is ontharen zowieso niet gevaarlijk: hebben biologische mannen "niet voor niets" haren - bijvoorbeeld om warmte/zweet/afvalstoffen uit het lichaam af te voeren?

Groetjes,

Frederique
Gebruikersavatar
PaulasBeauty
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di mar 08, 2005 20:35
Locatie: Julianadorp
Contacteer:

Bericht door PaulasBeauty »

Frederique_ schreef:Hartelijk bedankt voor de antwoorden.

Nog een paar misschien wat rare vragen:

* Is het gevaarlijk om grotere delen van de huid in 1x te behandelen? Bijv: zowel armen als benen als gezicht in 1x laten behandelen?

* Hierop doorredenerend: is ontharen zowieso niet gevaarlijk: hebben biologische mannen "niet voor niets" haren - bijvoorbeeld om warmte/zweet/afvalstoffen uit het lichaam af te voeren?

Groetjes,

Frederique
Beste Frederique,

Nee dat is niet gevaarlijk echter wanneer het pijn gaat doen vooral bij de lasers en ipl ja dan op een gegeven moment houd het op en moet je stoppen.
Wanneer je huid gaat reageren rood wordt dan stop je er mee omdat de huid een reactie gaat geven wanneer je grote delen aan het laseren bent.
De roodheid is meestal van de hitte die ontwikkeld wordt door de de flits (laser) dat is de redenen dat men ook pijn ervaart omdat het plaatje direkt op de huid zit en de warmte niet gelijk weg kan.
Wanneer je het te lang op de huid houd ja dan is het schadelijk en er kunnen zelfs verbrandinge ontstaan eerste graads ook soms wel eens tweede graads ik heb het zelf bij iemand gezien die behandeld was en had derde graads brandwonden let wel dit zijn extreme gevallen ( niet kundig zijn met het apparatuur heet dat)
Je pleegt geen aanslag op de huid maar je vernietig de haarzakjes haarwortels en de haren.
Dus dat kan geen kwaad en is veilig mits men met verstand de machines gebruikt en ook de klant duidelijk aan moet geven als hij/zij pijn gaat krijgen.
Sommige krijgen een verdovings creme ik persoonlijk vindt dat levens gevaarlijk het is een oppervlakkige verdoving die men toepast om minder pijn te hebben het gevaar echt wel is dat juist hierdoor verbrandingen kunnen ontstaan omdat de client geen of bijna geen pijn ervaart en op deze manier niet kunnen meten of je door moet gaan of niet dus op deze manier kan het wel gevaarlijk zijn.

Nee je huid is het grootste orgaan wat afval stoffen afvoert zo ook zweet daar heb je weer kleine en grote zweetklieren voor.
Wanneer je aanhet zweten bent dan zie je werkelijk het water uit je porieen komen en niet vanuit je haren.
Bv een nierpatient heeft moeite met verwerking van de afvalsoffen in het lichaam dus verlaat de afvalstoffen vie de porieen van de huid en dat is zelfs zichtbaar daar heeft ( haar) niets mee te maken
Haren is een bescherm middel voor je huid om het grootste orgaan van je lichaam te beschermen tegen vuil kou en warmte.

Als je vragen heb gewoon vragen en geen enkele vraag is raar.

Groetjes,
Paula :wink:
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Groetjes,
Paula
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Paula,

Heel hartelijk dank voor je uitgebreide antwoorden, ik heb hier echt iets aan! Toch nog even doorvragen:
PaulasBeauty schreef:Haren is een bescherm middel voor je huid om het grootste orgaan van je lichaam te beschermen tegen vuil kou en warmte.
Kou en warmte kun je je op kleden, denk ik dan. Blijft vuil over: zou het in theorie zo kunnen zijn dat ontharing een grotere kans op -bijv- ontstekingen zou kunnen veroorzaken?

Groetjes,

Frederique
Gebruikersavatar
PaulasBeauty
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di mar 08, 2005 20:35
Locatie: Julianadorp
Contacteer:

Bericht door PaulasBeauty »

Frederique_ schreef:Paula,

Heel hartelijk dank voor je uitgebreide antwoorden, ik heb hier echt iets aan! Toch nog even doorvragen:
PaulasBeauty schreef:Haren is een bescherm middel voor je huid om het grootste orgaan van je lichaam te beschermen tegen vuil kou en warmte.
Kou en warmte kun je je op kleden, denk ik dan. Blijft vuil over: zou het in theorie zo kunnen zijn dat ontharing een grotere kans op -bijv- ontstekingen zou kunnen veroorzaken?

Groetjes,

Frederique
Hallo Frederique,

Nee ontstekingen worden veroorzaakt wanneer de huid open is dus een wondje wanneer er vuil in komt dan kan je huid ontsteken.
Je kleding beschermt je huid en je huid beschermt je want die is normaal gesproken een gesloten orgaan om je spieren en organen te beschermen e.d en je doucht je ook neem ik aan zodat het vuil weer van je lichaam wordt afgespoeld.
Nee daar hoef je absoluut niet ongerust over te maken overigens is ontharen zo oud als de weg naar Rome en het is ook in veel culturen een vorm van reinheid en daarbij is het ook hygiënischer.

Groetjes,
Paula :wink:
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Groetjes,
Paula
Plaats reactie