Als vrouw naar het werk.

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Als vrouw naar het werk.

Bericht door Cynthia »

Afgelopen maandag heb ik onderstaande ervaring gepost. Maar ik realiseerde me later pas dat niet iedereen deze kon lezen doordat ik hem in een besoten groep had gezet.
Dus hierna nog even mijn ervaringen van afgelopen maandag :D

Vandaag was het dan zover. Na een (veel te) lange aanloop, en een aankondigingsmailtje 2 weken terug, ben ik het afgelopen weekeinde full-time als vrouw gaan leven, en was dan vandaag mijn eerste werkdag als vrouw.
Ik had het 2 weken terug met een uitgebreid mailtje al aangekondigd, en heb daar al een heleboel positieve reacties op gekregen (geen enkele negatieve, maar dat hoeft natuurlijk niks te zeggen). Wel heel belangrijk is de onvoorwaardelijke support van de directeur ICT en de steun van de hoofddirectie.
Ik had gekozen voor een dunne, groen met witte broek, een groen topje en een groen linnen jasje daaroverheen. Het topje was strak genoeg om mijn oogst tot zover (AA-cup) goed uit te laten komen. Er bleken al genoeg mensen te zijn die dachten dat ik dit resultaat nooit van mezelf kon hebben en dat mijn bh opgevuld was. Dus mooi wel eigen kweek haha.
En om een uur of 10 was er voor wie dat wilde gebak, en de mogelijkheid om mij te feliciteren met zowel mijn verjaardag als met deze grote stap. Het is knap druk en gezellig geweest, en het hoogtepunt was het welkom, dat ik van de meidenclub van ICT kreeg. Een leuk verpakte cadeaubon van douglas, maar belangrijker nog een kaart met allemaal warme wensen van de meiden. Beter geaccepteerd kun je je op zo'n moment niet voelen. Hoewel ik goed met ze overweg kon, was ik er toch even helemaal stil van. Als officieel tintje werden de oude naambordjes vervangen door nieuwe, waar mijn naam eindelijk op staat zoals het hoort.

Ook nog een klein beetje gewerkt vandaag, en dat ging eigenlijk net als anders. Voelde me verder niet speciaal of zo, behalve wanneer ik naar het damestoilet moest. Op zo'n moment besef je weer dat er een mijlpaal bereikt is.
En nog een positief puntje: vandaag heeft nog niemand zich vergist door mij met mijn oude naam aan te spreken. Ik heb ze dan wel geholpen door een naamketting om te doen, maar evengoed verheugend. De wil om het goed te doen is bij iedereen volop aanwezig.

Ook de mailtjes uit het bedrijf van overige relaties die ik op de hoogte heb gebracht waren bemoedigend. Ik heb er alle vertrouwen in dat het hartstikke goed komt met deze dame. Je hoort het nl. ook wel eens anders.
Nou even bedenken wat ik morgen aan zal doen
Cyn.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Als vrouw naar het werk.

Bericht door Chantal C. »

Cynthia schreef:En nog een positief puntje: vandaag heeft nog niemand zich vergist door mij met mijn oude naam aan te spreken. Ik heb ze dan wel geholpen door een naamketting om te doen, maar evengoed verheugend. De wil om het goed te doen is bij iedereen volop aanwezig.
Wat erg goed werkt is een pot op je bureau zetten. Iedere keer dat ze in de fout gaan moeten ze 50 eurocent doneren. Ik kan je zeggen dat mijn pot leeg bleef. :-?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Klinkt goed Cynthia !! :wink:

Voor mij is het alweer 2 en halve maand geleden dat ik ben begonnen met werken als m'n nieuwe ik... en dat gign boven verwachting goed... nog steeds eigenlijk en het is soms leuk als ik onderweg, bij een "vreemde klant" kom en mensen vragen of ik nu een jongen of een meisje ben, dat vind ik toch prettiger dan dat ze je maar aanstaren. (ze zien een meisje, maar horen nog een jongen)
Mijn collega's noemen me allemaal Meike en er waren na 1 a 2 maanden al geen versprekingen meer. Alleen nog de verwarring tussen hij/zij blijf je natuurlijk nog even houden. Soms reageer ik daar wel op, soms niet, ergens hoor je wel dat ze het niet express doen, maar als het dan meerdere malen voorkomt, dan zeg ik er toch wel wat van. Ik heb ook van een klant een kaartje gehad met allemaal gelukswensen erop, dat vodn ik echt heel gaaf', soms als ik dan zo leuke reactie krijg (ik zie elke dag toch weer andere gezichten) voel ik mij dus wel speciaal, dat gaat vanzelf. Het idee van, ik mag er zijn en ik doe dit toch allemaal maar, als ik dan bij een bedrijf in de lift sta met grote spiegel ofzo.. ben ik gewoon trots en doe een vreugde dansje :D

Nadeel van mijn beroep (koerier) vind ik wel, dat ik me altijd practisch moet kleden, dus van een leuke rok of een mooi blousje komt het niet. Ach, ik heb mijn werk kunnen behouden en voel me hellemaal appie :D Morgen ga ik trouwens ook kijken voor een autootje..half normale auto, half cabrio...is het niet geweldig :D
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Cynthia ik wil je feliciteren met deze stap in je nieuwe leven, en zeker met de acceptatie die je ondervindt! Is bemoedigend voor je, groetjes Elsa
Gebruikersavatar
Denise
dagelijks aanwezig
Berichten: 134
Lid geworden op: ma aug 25, 2003 19:06
Locatie: Drenthe

Bericht door Denise »

Ik ben echt blij voor je Cynthia, ik denk even terug aan september 2003 in Nieuwegein .... wat gaat het eigenlijk ook snel .....

Denise.
Er is altijd wel een goed moment
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Cynthia,

Ook namens mij gefeliciteerd met deze grote stap in je leven. Weer een hobbel overwonnen. Lijkt me een geweldige dag te zijn geweest maar waarschijnlijk ook wel emotioneel op momenten.

Groet

Pamela
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Gebruikersavatar
racine
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: za jan 05, 2002 1:00
Locatie: Kop van Drenthe
Contacteer:

Bericht door racine »

Cynthia,

Van harte gefeliciteerd en fijn te lezen dat het allemaal goed is gegaan. :-)

Cynthia schreef:
Nou even bedenken wat ik morgen aan zal doen
:lol: luxeprobleem, je kunt nu niet meer de hele week in dezelfde outfit rond lopen. :lol:

Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Cynthia

gefeliciteerd met alles, verjaardag en eerste dag als Cynthia op je werk, moet echt een gelukkige dag voor je zijn geweest.

Je geeft aan dat je er een probleem bij hebt, nu dat is duidelijk :roll: , wat moet ik morgen weer aan :D , maar ik denk dat je 's-ochtends met een big smile voor de spiegel staat, in een andere leuke outfit en erg blij bent met dit "probleem" :D en .........je jezelf even in je arm knijpt. :wink:

veel geluk op je nieuwe weg

adriana
Gebruikersavatar
Kathleen
ForumFan
Berichten: 428
Lid geworden op: do feb 13, 2003 19:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hoi Cynthia,

Ook namens mij gefeliciteerd! Het moet een fantastische ervaring zijn als iedereen zo goed reageert. Dat zou ik me van mijn collega's niet kunnen voorstellen (ik zie het al voor me). :-?

Wat voor werk doe je eigenlijk, meid?

Groetjes, Kathleen :D :D
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Kathleen,

Ik zit in de ICT, en ben informatie analist. En dat werk kun je zeker net zo goed doen als vrouw.
Reacties zijn meestal in de trant van "ik beoordeel je op je werk, niet hoe je eruit ziet".

Trouwens een tijd geleden dat jij actief was hier. Alles goed?
Cyn.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Cynthia schreef:Kathleen,

Ik zit in de ICT, en ben informatie analist. En dat werk kun je zeker net zo goed doen als vrouw.
Reacties zijn meestal in de trant van "ik beoordeel je op je werk, niet hoe je eruit ziet".

Trouwens een tijd geleden dat jij actief was hier. Alles goed?
Ik kan me uberhaupt weinig banen voorstellen waarbij het er uit zien als man een conditie zou moeten wezen. :wink:
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

Toch verbaasd het me dat er vaak negatief wordt gedaan als men een vrouwelijke werknemer ziet in een bedrijf waar voornamelijk mannen werken; althans dat is mijn ervaring. Zelf ben ik werkzaam als software engineer. Voor de hoger opgeleide technische functies is geen vrouw te vinden. Het is zelfs zo ver gegaan dat voor een vacature voor software engineer de voorkeur uitging naar een vrouw. De reacties bij mij op de afdeling waren alles behalve positief. Helaas is deze functie nooit vervuld. Het enige damestoilet op de verdieping waar ik werk is nu gedegradeerd tot herentoilet.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Edith schreef:Toch verbaasd het me dat er vaak negatief wordt gedaan als men een vrouwelijke werknemer ziet in een bedrijf waar voornamelijk mannen werken; althans dat is mijn ervaring. Zelf ben ik werkzaam als software engineer. Voor de hoger opgeleide technische functies is geen vrouw te vinden. Het is zelfs zo ver gegaan dat voor een vacature voor software engineer de voorkeur uitging naar een vrouw. De reacties bij mij op de afdeling waren alles behalve positief. Helaas is deze functie nooit vervuld. Het enige damestoilet op de verdieping waar ik werk is nu gedegradeerd tot herentoilet.
Ligt denk ik geheel aan het bedrijf: ik heb regelmatig samengewerkt met vrouwelijke software engineers, en ben zelf als vrouw werkzaam in de functie van software architect. Maar kan me voorstellen dat de grotere 'logge' bedrijven als Cap Gemini, Atos Origin etc. niet zo open zijn.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
racine
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: za jan 05, 2002 1:00
Locatie: Kop van Drenthe
Contacteer:

Bericht door racine »

Cynthia schreef:
Ik zit in de ICT, en ben informatie analist.
Hoi Cynthia,

Dat is een moeilijk vak, ik herinner me deze nog. :lol:

Afbeelding

Ik hoop dat het verder allemaal goed gaat.

Greetz,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Misschien volgende keer eerst het plaatje verkleinen? :roll:
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Plaats reactie