HELP!
Mij heeft ervaring met het gebruik van hormoonpreparaten of andere medicatie om lichaamsbeharinbg terug te dringen?
Voor mijn gezicht en armen ben ik al bezig met IPL-behandelingen, mar dat is heel erg duur.
Een vriendin van mij gebruikt me toestemming van haar huisarts de pil Dane35 en heeft daar redelijke resultaten mee.
Er kunnen bijwerkingen optreden die niet geheel ongevaarlijk zijn.
Zijn er mensen die mij aan info willen helpen over dit probleem?
Ik stoort mij enorm!
Alvast bedankt voor de moeite, het wordt zeer gewaardeerd.
Liefs, Karin
(KarinTgirl)
Lichaamsbeharing
Moderator: Moderators
-
- is nieuw hier
Lichaamsbeharing
Blijf ALTIJD jezelf, dat is heel belangrijk! Jijzelf bent de enige die je echt kent.
Ook al heb je twee gevoelslevens, je ziet er uit zoals je je voelt.
Geniet zoveel als je kunt.
Liefs, Karin
Ook al heb je twee gevoelslevens, je ziet er uit zoals je je voelt.
Geniet zoveel als je kunt.
Liefs, Karin
Hoihoi,
Ik herken jouw probleem - ikzelf pas laser en elektrisch toe om de beharing terug te dringen.
Sinds kort heb her en der eens wat rondgeneusd omtrent de mogelijkheid om het met hormonen te doen.
Let wel: ook ik ben maar een leek op dit gebied, dus laat je in ieder geval goed voorlichten (en dan bedoel ik niet met gegevens her en der van het internet geplukt). Voor het terugdringen van lichaamsbeharing, en het voorkomen van beginnende kaalheid schijnt Androcur goed te werken. Echter, het heeft nauwelijks effect op baardhaar. Het is daarnaast niet goedkoop. Ik heb daartoe eens de site van Dinny bezocht (http://www.dinny.be/webstekje.html), waar wat informatie erover staat met haar eigen ervaringen.
Groetjes, Kitty.
Ik herken jouw probleem - ikzelf pas laser en elektrisch toe om de beharing terug te dringen.
Sinds kort heb her en der eens wat rondgeneusd omtrent de mogelijkheid om het met hormonen te doen.
Let wel: ook ik ben maar een leek op dit gebied, dus laat je in ieder geval goed voorlichten (en dan bedoel ik niet met gegevens her en der van het internet geplukt). Voor het terugdringen van lichaamsbeharing, en het voorkomen van beginnende kaalheid schijnt Androcur goed te werken. Echter, het heeft nauwelijks effect op baardhaar. Het is daarnaast niet goedkoop. Ik heb daartoe eens de site van Dinny bezocht (http://www.dinny.be/webstekje.html), waar wat informatie erover staat met haar eigen ervaringen.
Groetjes, Kitty.
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Hallo,
Ikzelf heb me bestwel veel gelezen over het het gebruik van hormonen en ben ook al enige tijd onder behandeling bij de VU daarvoor.
Androcur helpt zeker heel goed om lichaamsbeharing te doen afnemen/verdwijnen, MAAR mag niet lange tijd gebruikt worden zonder gebruik van andere hormonen.
Androcur remt namelijk je testosteron, waardoor je lichaam op de lange termijn zonder geslachtshormonen komt te zitten en het lichaam als het ware in de overgang komt. Met als voornaamste gevolg osteoporose(botontkalking). Om dit te compenseren moet je dan dus ook vrouwelijke hormonen gaan slikken, waar ook wel de nodige risico aan zitten.
Betreffende de pil: het lichaam werkt volgens een principe van negatieve feedback, Dat houdt in dat als de concentratie geslachtshormonen omhoog gaat, door bijvoorbeeld de pil, het lichaam de afgifte van geslachtshormonen omlaag brengt. Ofwel de verhoogde concentratie oestrogen remt de afgifte van testosteron enigszinds, nooit absoluut!
En zolang als er testosteron in je bloed zit zal er lichaamsbeharing blijven bestaan. Het lichaamshaar kan door de pil lichtelijk afnemen, maar zal hoogstwaarschijnlijk niet stoppen.
Het is sowieso onverstandig om met hormonen te gaan experimenten zonder bijstand van endocrinoloog, zelfs als de huisarts het voorschrijft.
Huisarts is op dit gebied namelijk ook geen expert.
Een heel verhaal ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes
Inge
Ikzelf heb me bestwel veel gelezen over het het gebruik van hormonen en ben ook al enige tijd onder behandeling bij de VU daarvoor.
Androcur helpt zeker heel goed om lichaamsbeharing te doen afnemen/verdwijnen, MAAR mag niet lange tijd gebruikt worden zonder gebruik van andere hormonen.
Androcur remt namelijk je testosteron, waardoor je lichaam op de lange termijn zonder geslachtshormonen komt te zitten en het lichaam als het ware in de overgang komt. Met als voornaamste gevolg osteoporose(botontkalking). Om dit te compenseren moet je dan dus ook vrouwelijke hormonen gaan slikken, waar ook wel de nodige risico aan zitten.
Betreffende de pil: het lichaam werkt volgens een principe van negatieve feedback, Dat houdt in dat als de concentratie geslachtshormonen omhoog gaat, door bijvoorbeeld de pil, het lichaam de afgifte van geslachtshormonen omlaag brengt. Ofwel de verhoogde concentratie oestrogen remt de afgifte van testosteron enigszinds, nooit absoluut!
En zolang als er testosteron in je bloed zit zal er lichaamsbeharing blijven bestaan. Het lichaamshaar kan door de pil lichtelijk afnemen, maar zal hoogstwaarschijnlijk niet stoppen.
Het is sowieso onverstandig om met hormonen te gaan experimenten zonder bijstand van endocrinoloog, zelfs als de huisarts het voorschrijft.
Huisarts is op dit gebied namelijk ook geen expert.
Een heel verhaal ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes
Inge
De dianepil bevat ook een kleine hoeveelheid cyproteronacetaat (het werkzame bestanddeel van androcur). Voor sommigen kan dat al genoeg zijn om de testosteronproductie voldoende af te remmen. Het vrouwelijk hormoon in de dianepil is ethinylestradiol, dat veel krachtiger is dan de hormoonsupplementen die het vu tegenwoordig voorschrijft aan transseksuelen. Het is dus goed mogelijk dat de lichaamsbeharing minder wordt, al gaat daar meestal wel een aantal jaren overheen. Mogelijke bijeffecten zijn een verminderd libido, onvruchtbaarheid, stemmingswisselingen en borstvorming. De meeste veranderingen treden al snel op en zijn na een tijdje onomkeerbaar, dus iemand die TV is zou daar uberhaupt niet aan moeten beginnen, en in het geval van TG of TS is het raadzaam eerst met de huisarts of een gendertherapeut te gaan praten.Neri schreef:Betreffende de pil: het lichaam werkt volgens een principe van negatieve feedback, Dat houdt in dat als de concentratie geslachtshormonen omhoog gaat, door bijvoorbeeld de pil, het lichaam de afgifte van geslachtshormonen omlaag brengt. Ofwel de verhoogde concentratie oestrogen remt de afgifte van testosteron enigszinds, nooit absoluut!
Groetjes