Gender Anarchy Project

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Gender Anarchy Project

Bericht door Frederique_ »

Een opvallend initiatief in de VS, misschien ook iets voor Nederland?

http://a.parsons.edu/~amelia/thesisSite/index.html

Groetjes,

Frederique
(Met dank aan GAG)
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Veel succes, maar ik heb er een hard hoofd in... Denk je nou echt dat een eeuwen oude scheiding tussen sexe ineens weg is?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Chantal C. schreef:Denk je nou echt dat een eeuwen oude scheiding tussen sexe ineens weg is?
Nee, dat denk ik niet.
Ik denk trouwens ook niet dat het een goed idee is om het onnodig in stand te houden...

Groetjes,

Frederique
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Waarom zou je het niet in stand houden? De massa heeft er geen last van...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Chantal C. schreef:Waarom zou je het niet in stand houden? De massa heeft er geen last van...
Waarom zou het verplicht zijn om liften in openbare gebouwen te plaatsen? De massa heeft geen problemen met traplopen...

Groetjes,

Frederique
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Zoiets noem ik nou appels met peren vergelijken.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Frederique_ schreef:
Chantal C. schreef:Denk je nou echt dat een eeuwen oude scheiding tussen sexe ineens weg is?
Nee, dat denk ik niet.
Ik denk trouwens ook niet dat het een goed idee is om het onnodig in stand te houden...
Zolang voor 99,99% van de mensheid gender geen issue is, zal de scheiding zich vanzelf in stand houden. 8)

Groetjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

marjan schreef:Zolang voor 99,99% van de mensheid gender geen issue is, zal de scheiding zich vanzelf in stand houden. 8)
Zolang 99,99% van de mensheid het probleem niet aanvoelt zal er zeker niets veranderen. En daarom vind ik het een mooi initiatief om mensen daar op zo'n creatieve manier mee te confronteren...

Groetjes,

Frederique
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Hoe kun je nu van 99,99% van de wereldbevolking verwachten dat ze zich verdiepen in jouw genderprobleem, terwijl je zelf niet eens weet wat je wil?

Dat mag je mij toch eens uitleggen.

Bovendien vind ik het wat hooggegrepen om te vinden dat 99,99% van de wereldbevolking jou maar moet begrijpen vanwege je anderszijn. Maar goed, dat is maar een mening van slechts één individu.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi,

Of dit de beste manier is om de tweedeling aan te pakken weet ik niet, al vind ik elk initiatief in die richting welkom. Wel ben ik het met Frederique eens dat we van die tweedeling afmoeten. Ik word er schijtziek van dat ik voor elk wissewasje op een formuliertje een m of een v moet aankruisen, zelfs als het voor de uitgever van het formuliertje totaal irrelevant is om te weten of ik een m of een v ben. Ik wil niks hoeven aankruisen, of een derde hokje "t", of "nvt", of wat dan ook.

Dat het grootste deel van de mensheid heilig gelooft in de tweedeling komt omdat ze nooit over een andere mogelijkheid heeft nagedacht. Als je mensen vertelt dat er meer mogeijkheden zijn, zijn er zat die dat willen accepteren. En ook zat die niet met dat idee kunnen omgaan, dat is ook zo. Zoals de Amerikanen zeggen: "You can't win 'em all". Maar je moet ergens beginnen. Desnoods op een pleedeur.

Wie trouwens meer wil weten over waarom we af moeten van de tweedeling leze de boeken van Kate Bornstein.

groetjes,

Monica
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Coco schreef:Zoiets noem ik nou appels met peren vergelijken.
Precies, wat moeten nu degenen die graag een kiwi willen ?
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Monica Dreamgirl schreef:Ik word er schijtziek van dat ik voor elk wissewasje op een formuliertje een m of een v moet aankruisen [...] Maar je moet ergens beginnen. Desnoods op een pleedeur.
Je kunt zelf ook ergens beginnen, bijvoorbeeld door bij internetformulieren consequent een (net) mailtje te sturen naar de site waar je ze tegenkomt. Zo'n briefje kan er als volgt uit zien (deze stuurde ik n.a.v. een enquete van de consumentenbond; het idee om dit te doen komt van N00dles):
In uw enquete kwam de vraag voor naar het geslacht, met daarin de verplichte keuze voor man of vrouw. Voor de meeste mensen is dit een heel normale vraag die ze zo kunnen beantwoorden. Voor die mensen zal het ook niet zo'n probleem zijn dat jullie deze vraag verplicht laten invullen.

Voor mij is deze vraag veel lastiger. In het dagelijks leven ga ik als man naar mijn werk, maar ik merk dat ik mij vaak vrouwelijker-dan-man voel. Ofschoon het gevoel ook mannelijker-dan-vrouw is. Ik leef in mijn vrije tijd 100% in vrouwenkleren en voel mij daar veel beter bij dan in mannenkleren.

U voelt 'm al aankomen: de vraag naar mijn geslacht is een erg vervelende vraag. U vraagt mij namelijk om een onmogelijke keuze te maken: ik voel me ergens-tussen-man-en-vrouw. Kies ik voor man (of vrouw) dan ontken ik daarmee een deel van mijzelf.

Ik zou u willen vragen om in deze (en volgende) vragenlijsten de vraag naar iemands geslacht (of gender) niet verplicht te maken of, nog liever, helemaal weg te laten.

Met vriendelijke groeten,

....
Ik doe dit redelijk consequent. Dat ik het hier over geslacht heb komt omdat in die vragenlijst ook geslacht gevraagd werd.

Groetjes,

Frederique
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Goed idee, zal ik ook gaan doen. Maar heb je al gemerkt of het werkt?

groetjes,

Monica
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Monica Dreamgirl schreef:Of dit de beste manier is om de tweedeling aan te pakken weet ik niet, al vind ik elk initiatief in die richting welkom. Wel ben ik het met Frederique eens dat we van die tweedeling afmoeten.
Ervan uitgaande dat het grootste deel van de mensheid geen genderissue heeft en dus prima kan leven met deze in mijn ogen min of meer natuurlijke tweedeling, ben ik benieuwd wat je hier precies bedoelt. Hooguit zou je kunnen denken aan de toevoeging van een derde mogelijkheid, dat lijkt me het hoogst haalbare. Het geheel willen afschaffen van het onderscheid man-vrouw lijkt me namelijk een volslagen onzinnige gedachte.

Groetjes
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Ik doe dit redelijk consequent. Dat ik het hier over geslacht heb komt omdat in die vragenlijst ook geslacht gevraagd werd.

Groetjes,

Frederique[/quote]

Ik Bea ben het roerend met jullie eens dat het verplicht invullen van een aantal vakjes bij diverse formulieren heel vervelend is.
Ik wil ook mijn man of vrouw zijn liever niet invullen.
Ook de vraag van omdat in die vragenlijst ook geslacht gevraagd werd. daar heb ik bij de schriftelijke papieren altijd ingevuld nee ik ben niet geslacht een koe of varken wordt geslacht. Dit is bij de computer meestal niet mogelijk dus is het alternatief van Frederique_ om een brief te mailen erg goed.
Bedankt voor de tip. Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Plaats reactie