Naamswijziging

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

gast
Eredivisie

Naamswijziging

Bericht door gast »

Hoihoi,

Nee, nu even geen ei meer.... maar meer een vraag van een wat meer practische orde. Vanaf eind december ga ik definitief "om" en volledig als Kitty leven. Dat is nu al eigenlijk zo, op het werk na dan. Tja, en dan komen van die dingetjes om de hoek kijken zoals aanpassen ID kaart, rijbewijs en paspoort. Tuurlijk, fotootje is zo gemaakt, en men doet daar niet zo moeilijk over op het gemeentehuis. Maar ik zou absoluut mijn voornaam officieel willen wijzigen. Immers, het hoofdstuk van mijn oude ik, inclusief mijn oude naam, is dan gelukkig verleden tijd. Ik heb her en der eens mijn licht opgestoken, en een voornaamswijziging schijnt via een advocaat te moeten lopen. Wie heeft hier ervaring mee?

Liefs, Kitty.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Kitty

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb het wel overwogen om al te doen. Anders kun je je rijbewijs, paspoort, burgelijke stand en verzekeringen niet gewijzigd krijgen (sommige maatschappijen daargelaten).
Ik doe het niet omdat ik na een SRS weer dat proces doormoet om geslachtsaanduiding en namen op geboorteakte gewijzigd te krijgen. Dus doe ik het tot die tijd wel met een paar "foutjes".
Overige instanties maken er geen probleem van. Ik kreeg onlangs zelfs van de belastings=dienst al een schrijven gericht aan "Mw. C.Y.N. ......".

Maar je hebt er dus echt een advocaat bij nodig.
Veel succes alvast. Als je hulp of tips nodig hebt, geef je maar een seintje.
Cyn.
San10
dagelijks aanwezig

Bericht door San10 »

Ik zit te kijken waar ik een berichtje kon typen, maar doe het hier.
Het gaat bij mij namelijk over voornaamswijziging als transgender.

Ik wil nu namelijk m'n voornamen veranderen terwel ik (nog) niet geopereerd ben.
Ik wist voordien helemaal niet dat het kon en het genderteam heeft me destijds daar niet van op de hoogte gebracht,