T's ontour in Groninger Museum.

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
racine
dagelijks aanwezig
Contacteer:

T's ontour in Groninger Museum.

Bericht door racine »

Dames en heren ook,

Een paar weken geleden zijn Jeanine en ik enfemme uitgegaan naar het Groninger Museum. Voor ons beiden zijn wildlife t-tours niet ongewoon meer, maar voor mij was het de 1ste keer in een niet anonieme outfit, maar op de wijze zoals ik vaak een t&t-avond bezoek. Beetje tuttig, wars van actuele modevoorschriften, maar zo doe ik het graag en ik voel me daar prettig in. (Tot dus ver ging ik alleen ontour gekleed in broekpak of jeans met Tenson jas van mijn vrouw, niet erg spannend en vooral erg anoniem dus.) Wat ook nieuw voor mij was, was het niet t-karakter van dit uitje. Hiervoor waren mijn uitstapjes alleen gericht op de aanschaf van dameskleding. Tenslotte was het feit dat je met z'n tweeën tegelijk op stap gaat ook nieuw. De opvalfactor neemt kwadratisch toe met het aantal deelnemers; deze stelling is van Jeanine en kan ik geheel onderschrijven.
De doorbraak: Ik vind het nu niet een probleem meer, dat ik als travestiet gezien wordt. Ik heb ook gemerkt dat de directe omgeving er totaal niet mee bezig is. (Op een paar brugpiepers in het museum na dan). We zijn overal keurig behandeld en "gemevrouwd" en begroet met "dag dames".
Alvorens het museum te bekijken, hebben we een kop koffie gedronken.
Het museum is zeker de moeite van een bezoek waard, alleen al vanwege de lichtval en de kleurstelling van de binnenkant van het gebouw. Ten tijde van ons bezoek was er een collectie van schilderijen van kunstenaarsvereniging “De Ploeg” (m.n. jaren 20 werk) en de fototentoonstelling genaamd “Oog in Oog” met hier en daar controversieel fotowerk . Zie voor actuele informatie http://www.groningermuseum.nl
Hieronder een paar sfeer plaatjes van ons bezoek. Je mag er wel fotograferen, maar alleen zonder flits. Daar hebben we ons keurig aangehouden. Nadeel is dat de foto's wat minder scherp en wat korrelig zijn, maar de sfeer wordt goed weergegeven.
Na afloop nog een gebakje met koffie en daarna nog gewinkeld bij de thuiswinkel van Jeanine. (Claudia .S.) Ik had mij voorgenomen om alleen te kijken en niet te kopen, maar ergens is er toch wat fout gegaan. Dat “wat” onthul ik nog een keer op een t&t.
Al met al een geslaagd experiment, voor herhaling vatbaar, hetgeen ook zeker zal gebeuren.

plaatjes:
Afbeelding
Een paar bezoekers

Afbeelding
een controversieële foto of niet?

Afbeelding
hedendaags fotowerk

Afbeelding
mooie lichtval en trap

Afbeelding
div. foto's in een kleurige ruimte.

Afbeelding
Jeanine

Afbeelding
Racine

Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Racine,

goed hoor, en jullie zagen er allebei piekfijn uit.

groetjes,

Monica
Kim Femme
dagelijks aanwezig

Bericht door Kim Femme »

De opvalfactor neemt kwadratisch toe met het aantal deelnemers
... net als het gevoel van sterker staan, toch? zo met z'n tweeën...

Hi Racine,
Kicken hè zo'n dagje?
Ik voel de kriebels alweer opkomen.
Jullie zagen er overigens prima uit!
groetjes,
Kim Femme
"Verdroom je leven niet, leef je dromen"
http://www.flickr.com/photos/kim_femme
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Mooi verhaal en mooie foto's ondanks het ontbreken van flits, Racine. En wat het kleden betreft: trek je niets aan van de commentaren. In musea als het Groninger museum wordt toch wat nettere kleren verwacht en dat chique en elegante mantelpak staat je heel goed. Zo mogen er meer gekleed gaan :P

Een ding weet ik zeker: deze wildlife t-tour is voor jou en Jeanine niet de laatste keer, er komen er veel meer enfemme culturele dingen. :wink:
liefs, Josette
Daphne_B
daar ben ik weer

Bericht door Daphne_B »

Ik heb jullie verhaal met belangstelling gelezen. Durfde ik het ook maar. :oops:
Daphne,

An angel underneath
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Daphne_B schreef:Ik heb jullie verhaal met belangstelling gelezen. Durfde ik het ook maar. :oops:
Daffie

Het zit tussen je oortjes. Je siet er goed genoeg uit om lekker uit te kunnen gaan. En daar hoeft het niet eens donker voor te zijn. Je hebt gewoon een zetje nodig.
Cyn.
Plaats reactie