Thee met Kaakjes

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hallo dames

Ook hier zal ik even een klein berichtje plaatsen ten aanzien van mijn voorgenomen kaakcorrectie.
Ondanks mijn redelijke passabiliteit heb ik een tijd geleden al besloten dat ik mijn kaken toch te mannelijk vind.
Ik heb daarvoor een afspraak gemaakt bij dr Becking.(kaakchirurg in de VU).
Zes weken geleden had ik die afspraak waarin ik hem mijn probleem heb voorgelegd.
Na het maken van de bijbehorende röntgenfotos heeft hij me uitgelegd dat hij via de plek waar ongeveer mijn verstandskiezen hebben gezeten met een gehoekte zaag onder mijn botvlies door de hoeken van mijn onderkaak kan bijwerken.
Die hoeken (die als een soort tentstokken werken op de huid van je gezicht) worden dan dusdanig afgerond zodat de kaaklijn zachter wordt en minder breed.
Het probleem hierbij is vaak de vergoeding van het ziekenfonds en dr Becking vertelde mij dat de ziekenfondsen best op de hoogte waren van de evt noodzaak van zo'n kaakcorrectie bij transsexuelen maar dat officieel de behandeling als een cosmetische correctie te boek staat.
Mocht het dus afgewezen worden dan staan ze volledig in hun recht en kun je op je kop gaan staan maar dan krijg je het gewoon niet vergoed.
Niettemin vonden wij het allebei de moeite van het proberen waard en heeft hij een aanvraag voor vergoeding ingediend bij het Groene Land (mijn ziektekosten verzekeraar)
Na zes weken zou dr Becking in ieder geval antwoord hebben gekregen op de aanvraag en dus had ik vandaag, zes weken na dato, weer een afspraak bij de beste man en wel om negen uur 'sochtends (puf en kreun...zes uur mijn bed uit..halfacht de trein naar A'dam lekker hoor).
Ik had er wel rekening meegehouden dat het afgewezen zou worden maar noch dr Becking noch ik hadden antwoord ontvangen.
Hij heeft even gebeld met het Groene land en vijf minuten later kwam hij binnen met de opmerking 'nou het accoord is binnen, vanaf nu gaat u van de wachtlijst van het ziekenfonds over op mijn wachtlijst'
Met andere woorden na mijn neus en adamsappel gaat ook deze correctie door en wordt vergoed door het ziekenfonds.
Nu moet ik nog ingepland worden en als het volgens dr Becking in Juni zou plaats vinden dan ligt het misschien wel veel te dicht op mijn geslachtsaanpassing dus zal er wat geschoven en gepuzzeld moeten worden maar het belangrijkste is dat ik de correctie vergoed krijg.
Wanneer het gebeurt is een luxe probleem en daar komen we wel uit.
Uiteraard hou ik jullie op de hoogte van zowel de geslachtsaanpassing als de kaakcorrectie.

liefs Joanne

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: benthemj op 2002-03-08 19:02 ]</font>
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Joanne,

van het alom bekende gezegde "wie mooi wil zijn moet pijn lijden" - helaas - gaat hier ook op een goede verzekeraar om een client nog mooier te maken - en tevreden - moet een klein beetje financiele pijn lijden. Het uiteindelijke resultaat is dat beide partijen tevreden zijn, hoe heette die verzekeraar ook weer, een naam om te onthouden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: adriana op 2002-03-13 20:15 ]</font>
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Adriana

Mijn ziektekosten verzekeraar heet Groene Land Achmea.
En betreffende mijn geslachtsaanpassing ben ik meer dan tevreden over ze.
Ze zitten trouwens in Zwolle.
Overigens voor diegenen die menen te moeten overstappen naar een ander ziekenfonds omwille van hun transsexualiteit.
Weet dan dat als de diagnose TS al gesteld is dit vrijwel onmogelijk is.
Dat wil zeggen dat een verzekeringsmaatschappij wel beter uitkijkt om een gediagnostiseerd TS als client aan te nemen. ('brandend huis theorie')
En het verzwijgen van de diagnose bij inschrijving is strafbaar, dit kan je daarom beter niet doen.
Zorg er dus ruim op tijd voor dat je een goede ziektekosten verzekeraar hebt.
Ik heb gewoon geluk dat ik zo'n goeie heb maar het had ook anders gekund heb ik vernomen.

Liefs Joanne
Plaats reactie