keuringsarts

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Wendy B
ForumFan

keuringsarts

Bericht door Wendy B »

Nou ja, 2e gesprek met arbeidsdeskundige ging een stuk beter, misschien omdat het een vrouw was.

Laat dus verder maar.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Gwen,

ik heb je verhaal met diepgeschokte verbazing en verontwaardiging gelezen. Ongelooflijk, dat zo'n arts zijn identiteits issues *EN* sexuele voorkeur met zoveel minachting laat blijken bij een patient, en dan die persoonlijke vragen! Weerzinwekkend, maar wel erg herkenbaar voor mij, mbt de gemiddelde TS lover........die eeuwige vraag of ik (ook) op vrouwen val, kunnen ze lekker projecteren, die vraag of je van onder geschoren bent, en dan het geheel overgieten met verbale agressie waaruit weerzin blijkt, niet over jou, maar over hun eigen sexuele voorkeur en fantasieen. Dat je nou net zo iemand als keuringsarts moest treffen, in 1 woord: *WALGELIJK*.

En ja, als je een vrouwelijke keuringsarts treft, dan ben je in de regel beter/normaler/prettiger af, de meeste vrouwen hebben niet zulke (sexuele)identiteits issues als mannen die kunnen hebben mbt latente homoneigingen/problematische bi neigingen/tv/ts/sub/slaaf/mr/dom/fetisj neigingen enzenz.

Ik moest even denken aan de medische keuring ivm een nieuwe baan, die ik 12 jaar geleden onderging, en goddank, goddank was de keuringsarts idd een vrouw. Op de papieren had ik namelijk al een cirkeltje getrokken om M/V (doorhalen wat niet van toepassing is), gezien mijn vrouwelijke verschijning en mijn ongeopereerde staat. Die reageerde idd heel relaxt, en vroeg me na het doornemen van de papieren of ik soms bekend was bij de VU, heel diplomatiek, vond ik. Ik heb haar toen het eea uitgelegd, oa dat de VU ondanks mijn niet operatieve staat voor mij een afgesloten hoofdstuk was. Verder maakte ik wat grapjes met haar, ik zei oa 'tjah, het zou erger geweest zijn als ik aambeien had gehad, het is een zittend beroep he'? Evengoed werd ik wel doorgestuurd naar een psychiater, die me na een kort gesprekje volkomen stabiel verklaarde.........en zo werd ik alsnog goedgekeurd en aangenomen.

Zou je als TS/TG eigenlijk om een vrouwelijke keuringsarts kunnen vragen? Op dringend verzoek, om evt problemen met een mannelijke keuringsarts te voorkomen? Vraag ik me zo af?

Anyway, heel veel sterkte toegewenst na deze vreselijke ervaring.

Groetjes Mila.
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Bedankt Mila, voor je reactie.

Ik begin me ook een beetje af te vragen of een mannelijke 'deskundige' zoals een arts eigenlijk wel objectief om kan gaan met T*s.
Vragen om een vrouwelijke arts is wel een goed idee, want ik krijg nog een onderzoek.

Ik weet nog niet zo of ik er nu werk van moet maken (klacht indienen) of het er maar bij moet laten zitten.
Vervelende is dat als niemand klachten indient tegen dit soort praktijken, dan zal het nooit veranderen.
Dit soort figuren denkt dat ze geen risico lopen omdat ze er van uitgaan dat een TG zich wel een beetje zal schamen voor zijn/haar identiteit.

Ik had trouwens het verhaal in de originele posting weer weggehaald omdat ik me bedacht dat dat hier nog jaren blijft staan en daar had ik zo mijn twijfels over.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Wendy,

Ik vraag me af of er op dit vlak een groot verschil tussen mannen en vrouwen bestaat. Ik ken ook mannen die mijn transgender zijn ten volle accepteren. 't Is denk ik meer de persoon die je tegenover hebt dan zoiemand zijn gender...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie