Kleding maten
Moderator: Moderators
Kleding maten
Hey hey
Aangezien ik er nog niet zo lang voor uitgekomen ben en de stad in gaan om kleren te halen nog niet echt makkelijk voor me is in mijn eigen stad
En ik het tog vervelend vind om elke keer weer ver weg te moeten om kleren te halen wil ik via internet kleding bestellen (lang leve het internet )
Maar voordat ik allemaal verkeerde maten ga kopen
Is er nou een verschil tussen dames en heren maten ?
En zo ja waar vind ik een omrekentabel (of zoiets)
Alvast bedankt kus Megan
Aangezien ik er nog niet zo lang voor uitgekomen ben en de stad in gaan om kleren te halen nog niet echt makkelijk voor me is in mijn eigen stad
En ik het tog vervelend vind om elke keer weer ver weg te moeten om kleren te halen wil ik via internet kleding bestellen (lang leve het internet )
Maar voordat ik allemaal verkeerde maten ga kopen
Is er nou een verschil tussen dames en heren maten ?
En zo ja waar vind ik een omrekentabel (of zoiets)
Alvast bedankt kus Megan
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi,
Onder meer hier bij Wehkamp.
Let op: in de praktijk kunnen kleren nog wel eens (net) iets anders uitvallen dan via dit soort rekentabellen. In normale winkels heb ik vaak 40 of 42, volgens de rekentabellen zou ik 42 moeten hebben maar zeker bij rokken zijn die vaak net iets te ruim voor mijn maat.
Vandaar mijn tip: reken het uit via de rekentabel van Wehkamp en durf het aan om daarna als man toch vrouwenkleren te kopen (en ze te passen voor je ze koopt). Men doet er minder moeilijk over dan je denkt...
Groetjes,
Frederique
Onder meer hier bij Wehkamp.
Let op: in de praktijk kunnen kleren nog wel eens (net) iets anders uitvallen dan via dit soort rekentabellen. In normale winkels heb ik vaak 40 of 42, volgens de rekentabellen zou ik 42 moeten hebben maar zeker bij rokken zijn die vaak net iets te ruim voor mijn maat.
Vandaar mijn tip: reken het uit via de rekentabel van Wehkamp en durf het aan om daarna als man toch vrouwenkleren te kopen (en ze te passen voor je ze koopt). Men doet er minder moeilijk over dan je denkt...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- dagelijks aanwezig
Helemaal waar, maar je moet er wel eerst zelf aan toe zijn om het ook werkelijk te doen......en durf het aan om daarna als man toch vrouwenkleren te kopen (en ze te passen voor je ze koopt). Men doet er minder moeilijk over dan je denkt...
Misschien heb je iets aan de postings hier op het forum om te lezen hoe het anderen is vergaan en hoe er gereageerd werd.
Mijn ervaring is dat je gewoon zonder enig probleem in iedere winkel de dames mode kunt bekijken, passen en kopen !
Ik snap precies hoe je het bedoeldFrederique_ schreef:Vandaar mijn tip: reken het uit via de rekentabel van Wehkamp en durf het aan om daarna als man toch vrouwenkleren te kopen (en ze te passen voor je ze koopt). Men doet er minder moeilijk over dan je denkt...
Is ook zeker VELE malen leuker
Maar in mijn eigen stad (heerlen) waar ik gewoon door de afgelopen jaren zo veel mensen heb leren kennen en ze dus altijd met regelmaat tegenkom daar in de stad durf ik het niet aan om daar te shoppen
(Nou is heerlen ook alles behalve een shop stad)
Maastricht ben ik op uitgekeken omdat ik er zovaak ben gaan winkelen
En Sittard is ook gewoon nix
Enige stad die er nog is is Aken maar ik spreek ook weer geen woord duits
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi,
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. In het begin was ik in Amsterdam ook altijd bang om bekenden tegen te komen. Later ebde dat weg (ik nam bewust het -kleine- risico, net als dat je in de verhalen van Irene wel leest hoe ze dat op haar werk oppakt). Ik ben wel blij dat ze me nooit gezien hebben toen ik daar aan het winkelen was...
De andere kant van hetzelfde verhaal: als je als man winkelt en je winkelt bij winkels die zowel mannen als vrouwenspullen hebben (en dat zijn de meeste), dan loop je alleen risico zolang je in de winkel zelf bent. Zodra je buiten bent ziet men toch niet wat je in je tasje hebt... Dat beperkt het risico enorm...
Groetjes,
Frederique
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. In het begin was ik in Amsterdam ook altijd bang om bekenden tegen te komen. Later ebde dat weg (ik nam bewust het -kleine- risico, net als dat je in de verhalen van Irene wel leest hoe ze dat op haar werk oppakt). Ik ben wel blij dat ze me nooit gezien hebben toen ik daar aan het winkelen was...
De andere kant van hetzelfde verhaal: als je als man winkelt en je winkelt bij winkels die zowel mannen als vrouwenspullen hebben (en dat zijn de meeste), dan loop je alleen risico zolang je in de winkel zelf bent. Zodra je buiten bent ziet men toch niet wat je in je tasje hebt... Dat beperkt het risico enorm...
Groetjes,
Frederique
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Jaja maar ik woon al 11 jaar in heerlen
En ja als je in heerlen opgroeid krijg je al gauw iets tegen maastricht hahahaha
Als een gemiddelde maastrichtenaar mij echt heerlens hoort spreken of vrienden van me....
Dan word je al gauw raar aangekeken
Denk dat maastrichtenaren meer open minded zijn tegenover tv/ts dan tegenover een heerlenaar (oke andersom idem dito )
En ja als je in heerlen opgroeid krijg je al gauw iets tegen maastricht hahahaha
Als een gemiddelde maastrichtenaar mij echt heerlens hoort spreken of vrienden van me....
Dan word je al gauw raar aangekeken
Denk dat maastrichtenaren meer open minded zijn tegenover tv/ts dan tegenover een heerlenaar (oke andersom idem dito )
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Megan,
En ik maar denken dat er alleen maar aardige en vriendelijke mensen in dat mooie Limburg wonen
Groetjes,
Frederique
En ik maar denken dat er alleen maar aardige en vriendelijke mensen in dat mooie Limburg wonen
Groetjes,
Frederique
Ja ik sluit me bij Frederique aan. Carnaval enz in het zuiden dus de mensen zijn daar nogal feestvarkens en die houden gewoon van verkleedpartijen. En toen ik in Eindhoven was, heb ik lekker kunnen winkelen zonder rare blikken of zo. Nu heb ik het wel vaker dat de andere mensen niet in de gaten hebben dat ik geen echte vrouw ben.Frederique_ schreef:Hoi Megan,
Groetjes,
Frederique
Maar wat Megan nu verteld wel dat geeft toch te denken.
Maar Megan je kunt natuurlijk ook in Eindhoven gaan winkelen Ik vond het daar wel gezellig.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
-
- ff weer wat posten
Wat je ook kan doen om in een stad te gaan winkelen: een briefje met jouw maten en een lintmeter, zodat je toch bijna zeker de juiste maat hebt. En aan de kassa vraag je of ze het kunnen inpakken of je vraagt goed hoorbaar "kan ik het ruilen als het (haar) niet moest passen?". Dan lijkt het net of je voor iemand anders koopt.
Nu heb ik er nooit een probleem van gemaakt, ik kocht maar op, maar ik kocht ook al dingen voor mijn moeder of grootmoeder op erg jonge leeftijd
Liefs, BlackRose.
Nu heb ik er nooit een probleem van gemaakt, ik kocht maar op, maar ik kocht ook al dingen voor mijn moeder of grootmoeder op erg jonge leeftijd
Liefs, BlackRose.