Vaag experiment

Algemeen

Moderator: Moderators

Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Vaag experiment

Bericht door Tijn »

Er is nu een programma op rlt 4 over een of andere professor die bij wijze van experiment een helft van een tweeling laat opvoeden als meisje om aan te tonen dat de geslachtsidentiteit van mensen is gebaseerd op opvoeding ipv genen. Ik heb opzich niets tegen onderzoek hiernaar, maar de manier waarop deze man het doet is wel schokkend zeg :o Hij laat dus een van de broers opvoeden als meisje en probeert haar gewoon een SRS aan te smeren :o Hoezo ziek :-?
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Niets nieuws onder de zon. :evil: gedwongen TS kan niet :evil: In Amerika was er ook een geschifte professor die een jongen als meisje opvoedde. Toen deze erachter kwam was hij geschokt en wilde hij alsnog als jongen door het leven. De beste persoon-in-kwestie (jongen die als meisje werd opgevoed) is helaas dood :-? :( hij maakte zichzelf van kant. Afschuwelijk.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

In welk achterlijk deel van de wereld gebeurt zoiets?
Volgens allerlei denkbare regels en wetten zijn dit soort experimenten namelijk streng verboden!!!

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

Wel een erg etische kwestie, maar wel interessant...
Mag je één zo'n kind gebruiken om vele ts'en mee te kunnen helpen en de neppers eruit te kunnen halen? Of te kunnen achterhalen waar het ts zijn vandaan komt?
Wat ik opvallender vind is hoe er gereageerd word zelfs door mensen hier op het fenomeen 'man als vrouw'. Mannen en vrouwen zijn toch gelijk? Dan zou een opvoeding als meisje niets mogen uitmaken...
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Gebruikersavatar
Forumwatch
de baas van de dag
Berichten: 182
Lid geworden op: wo jun 13, 2001 2:00

Bericht door Forumwatch »

Josette schreef:Niets nieuws onder de zon. :evil: gedwongen TS kan niet :evil: In Amerika was er ook een geschifte professor die een jongen als meisje opvoedde. Toen deze erachter kwam was hij geschokt en wilde hij alsnog als jongen door het leven. De beste persoon-in-kwestie (jongen die als meisje werd opgevoed) is helaas dood :-? :( hij maakte zichzelf van kant. Afschuwelijk.
Correctie -- Dit gebeurde in Canada
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

En toch, je kan het veroordelen maar experimenten zijn nu eenmaal nodig om wijs te worden

In het verlengde zijn hormonen ook niet 1 2 3 uit de lucht komen vallen voordat men ze voor kon en durfde te schrijven aan transen, ik noem maar wat

Nu is dit en niets ander geval, want de kennis en wetenschap omtrent genderdysforie is al behoorlijk, een experiment als deze is niet nodig

Joy
Gebruikersavatar
Forumwatch
de baas van de dag
Berichten: 182
Lid geworden op: wo jun 13, 2001 2:00

Bericht door Forumwatch »

Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Precies, die bedoelde ik. Dank voor de link, Forumwatch (of de dame/heer erachter)
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

zegt wel iets over de mogelijke gevolgen wanneer iemand in het verkeerde lijf zit
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Zie ook deze thread.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Dit heeft niets met wetenschap te maken;
Dit is puur ideologie, tegen beter weten in.
Je kunt hetzelfde experiment natuurlijk eeuwig blijven herhalen als de uitkomst (in het geval van die jongen in Canada) je niet bevalt.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Het is goed te constateren dat het genetisch bepaald is. Er is lang gedacht dat meisjes en jongens gevoel/gedrag met name ook bepaald werden door de cultuur/samenleving. Dat is hiermee achterhaald of maar zeer ten dele waar. De jongen was als jongen geboren en voelde zich ook zo.

Ik heb gedachte dat het een continuum is met punt 5 links en rechts als uitersten mannelijk en vrouwelijkheid en 0 in het midden (neutraal). Ieder bevindt zich ergens op dit continuum.
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Yoelle schreef:
Het is goed te constateren dat het genetisch bepaald is
Dit lijkt me een conclusie uit het ongerijmde, bovendien is er voor zover ik weet nog nooit aangetoond dat het genetisch bepaald is.


Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Wil niet als genetisch kwakzalver door het leven gaan, maar een conclusie dat persoons/karakter eigenschappen niet genetisch bepaald zijn is m.i. te kort door de bocht. Bij dit soort complexe eigenschappen is het waarschijnlijk niet óf óf, maar én én. Zowel je genen als je omgeving hebben invloed. Alleen de invloed van deze laatste is m.i. veel kleiner dan voorheen is aangenomen :P
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Yoelle schreef:
Bij dit soort complexe eigenschappen is het waarschijnlijk niet óf óf, maar én én. Zowel je genen als je omgeving hebben invloed
Dat zal waarschijnlijk niemand ontkennen, maar voor wetenschappelijk bewijs is wel iets meer nodig dan waarschijnlijkheid. Het feit dat iets niet bewezen is wil overigens niet automatisch zeggen dat het niet zo is. Dit soort redenaties kun je niet zomaar omdraaien.

Ik denk dat het voor T´s met kinderen heel interessant is om te weten of het genetisch bepaald is. Daar zijn al vaker draden aan gewijd, maar nog nooit is er een conclusie uitgekomen. Ik ken ook niemand wiens vader of opa ook T was, maar dat kan natuurlijk ook komen dat het zich grotendeels in het verborgene heeft afgespeeld.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie