IDENTITEITSCRISIS OP KOMST!!!!!!

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
robert
dagelijks aanwezig

IDENTITEITSCRISIS OP KOMST!!!!!!

Bericht door robert »

IDENTITEITSCRISIS OP KOMST!!!!!! LATENTE HOMO/ZWAAR PROBLEMATISCHE BI DIEP IN DE ONTKENNING!!! WEG WEZEN, ZO SNEL JE KUNT!!!!!
Dit is het advies van mila als jullie iemand tegenkomen die zegt hetero te zijn.

hier wil ik graag even op reageren, maar eerst even iets over mij en de verklaring van mijn aanwezigheid op deze site

ik ben robert en heb sinds enkele tijd een soort relatie met een ts vrouw. ik zeg soort omdat het niet een echte vaste relatie is, dit heeft niet met haar ts zijn te maken, maar dit heeft andere oorzaken o.a. afstand. Ik heb haar nu zo'n anderhalf jaar geleden leren kennen en vond het gewoon een leuke vrouw. echter in de loop van tijd zijn de gevoelens gegroeid dat ik haar meer dan leuk ben gaan vinden, wat uitgegroeid is tot de relatie die we nu hebben. Dit proces is zoals jullie wellicht zullen begrijpen gepaard gegaan met veel over mezelf nadenken en bewuste keuzes maken, want ja ze is wel een ts. Wanneer vertel ik het mijn vrienden en familie? de eerste keer met haar over straat, hoe gaat dat? de antwoorden waren eenvoudiger. Vrienden en familie gewoon snel verteld over haar toen we nog alleen maar msn contact hadden en vervolgens zijn ze wel mee gegroeid in het hele verhaal. En de eerste keer op straat? ik geloof dat ik na 1 minuut eraan gewend was en heb me er verder geen zorgen over gemaakt. Kortom het lijkt zowaar een gewone relatie :wink:

aangezien de hele T wereld voor mij tot voor kort een ver van bed show was en er helemaal niets van wist, op de flarden die je op tv zit na dan, ben ik op zoek gegaan naar informatie (je wilt elkaar toch zo goed mogelijk begrijpen) en kwam hier terecht. sindsdien lees ik soms eens over jullie schouder mee over de zaken waar jullie mee zitten en de oplossingen die jullie bedenken om er mee om te gaan. (vond het leuk om te lezen dat jullie er in ieder geval ook meestal niet uitkomen wat nu het beste is :wink: )

goed dan kom ik nu bij mila's stelling
waarom ik reageer: ik hoop aan anderen (mila overtuig ik toch niet ben ik bang) te laten zien dat haar stelling niet altijd waar hoeft te zijn.

ten eerste de term hetero:
ik noem mijzelf hetero, niet omdat ik dat nu eenmaal zo graag wil zijn, maar door iddel van deductie kom ik toch op die term uit.
de drie mogelijk heden homo bi en hetero:

homo: ik denk dat ik dat voor mijzelf wel kan uitsluiten daarvoor hou ik toch te veel van vrouwen (hoewel ik het met mila eens ben dat een ts nooit een helemaal vrouw zal zijn maar een post op ts blijft, toch schaar ik mijn vriendin in deze vergelijking en de rest van dit verhaal onder de vrouwen)

bi: oke vrouwen blijven dus in het pakket dan moet je wel bi zijn, ook denk ik hier niet onder te vallen. voor zover mijn geheugen mij niet in de steek laat heb ik nog nimmer over sex met een man (of erbij) gefantaseerd. ik zeg niet dat dat nooit het geval zal zijn maar mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat die fantasieen ooit nog boven zullen drijven.
praktijk ervaring met mannen heb ik al evenmin (op een keer zoenen met ruth or dare na dan, maar dat lijkt mij nu niet direct bi maken).

kortom als ik deze twee op deze manier weerleg blijft volgens mij alleen hetero over. nogmaals ik schrijf dit niet omdat ik nu eenmaal zo hetero over wil komen (morgen zal niemand mij op straat nawijzen en zeggen daar gaat een hetero, en hier ben ik volledig anoniem de enige uit deze wereld ide mij kent is mijn vriendin en die leest hier volgens mij niet eens meer mee.)
Dus ook op de (beruchte) TS lovers die op zoek zijn naar 'ruimdenkendheid' bij TS, omdat die TS lovers zelf tv/cd/tg zijn, en dat komt heeeeeeel erg vaak voor ja.
dan moet ik dus wel een van deze opties zijn

ook hier kan ik natuurlijk niets bewijzen ik kan alleen in alle oprechtheid vermelden dat ik nooit gevoelens hiervoor heb gehad. ik zit prima in mijn vel als man al zal ik nooit begrijpen hoe je kan voelen dat je vrouw voelt ipv man ik weet ook niet eens hoe het voelt om man te zijn. ik ben het en voel me prima.

dan blijft er nog een obstakel over:
Dat tussen hun oren, dat zeg ik dus steeds. Een echte, overtuigde hetero man trekt het psychologisch gewoon niet, een (post op) TS.
ik zal niet ontkennen dat je soms even diep over jezelf na moet denken, maar qua psychologische belasting valt het wel mee hoor ik heb wel ergere dingen meegemaakt. daarbij komt dat het helemaal niet verkeerd voor de mens is om af en toe over zichzelf na te denken, ik zou bijna aan elke man een ts vriendin adviseren. :)

maar hoe doe ik dat dan als hetero man met een ts vriendin, geen enkele ts is toch zo passabel dat zelfs haar minnaar het niet kan zien.

klopt helemaal. tuurlijk kan ik het aan mijn vriendin wel zien, maar niet in die mate dat het me stoort om mila's eigen woorden tegen haar te gebruiken:
Ik val op gewone mannelijke, hoekige motoriek, glimlach, oogopslag, gewone, mannelijke uitstraling, humor, algemene ontwikkeling etc.
Uiterlijk vind ik inmiddels eigenlijk subjectief geworden. Algemene ontwikkeling vind ik wel heel erg belangrijk, want heel veel supermannelijke mannen praten alleen over sport en motoren en auto's, en zeggen als na lig in bed *GRUNT*!
daar wil ik graag van maken:

Ik val op gewone vrouwlijke, gracieuze, glimlach, oogopslag, gewone, vrouwlijke uitstraling, humor, algemene ontwikkeling etc.
geloof me die zijn bij mijn vriendin helemaal in orde (al is gracieus eten voor haar nog een verbeterpuntje :D )

Uiterlijk vind ik inmiddels eigenlijk subjectief geworden. Algemene ontwikkeling vind ik wel heel erg belangrijk, want heel veel supervrouwlijke vrouwen praten alleen over mode en make-up en roddelbladen, en zeggen als na lig in bed *hier weet ik niets dan lig ik te grunten dus hoor niets meer :P *!

ik hoop jullie zo enig inzicht te hebben gegeven in het brein van een hetero man die houdt van een ts vrouw.

verder ben ik voor zover ik iets gelezen heb het vaak wel met mila eens en denk ook dat er veel *hetero* mannen rondlopen die wel in haar beschrijving vallen, het is dus een goede waarschuwing om op te letten, maar het is geen wet van meden en perzen.

tot zover mijn verhaal

groeten robert

ps
lijkt me een loodzare opgave waar jullie voor staan en wens jullie dan ook allemaal veel succes op weg naar het geluk

ps2
sommige details en uitspraken van mij over jullie zullen misschien wel niet helemaal kloppen en kunnen daardoor beledigend over komen, dit is niet mijn bedoelen, maar dit onderwerp is nu eenmaal behoorlijk nieuw voor me daarbij doe ik bij jullie hetzelfde als mila bij hetero mannen deed, namelijk iedereen over een kam scheren en in hokjes stoppen. dit doe ik voor het gemak, leesbaarheid of dat mijn kennis op dat vlak nu eenmaal niet voldoende is. alvast sorry
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Robert,

allereerst gefeliciteerd met jullie liefde :-)

Hoe ben je haar tegengekomen eigenlijk? En was ze al post op?

En je familie, vrienden, kennissen, collega's etc, accepteren haar *en jou als 'ts lover' volkomen, zonder jouw sexuele identiteit in vraag te stellen?

Heel erg bijzonder, je verhaal, ik hoop snel meer van je te lezen :-)

Groetjes Mila.
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Heel herkenbaar stuk van Robert.
Het hele 'proces' heb ik jaren terug ook meegemaakt.....heel diep en goed nadenken over waar je zelf nu eigenlijk staat.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik (licht) Bi zal moeten zijn.
Waarom.......simpel, ik ging met TV's om en dat ging soms wel verder dan 'een biertje halen in de kroeg' (om het netjes te zeggen.)
Ik heb zelfs 5 jaar samengewoond met een TV............en geloof me....die was echt niet altijd 'gekleed' .
Daarna heb ik mijn huidige relatie gekregen.
Voor haar was het toen nog 'zoeken' wat er aan de hand was ......dus in haar (noem het maar) TV periode.
Inmiddels is ze dus post-op, en ik heb het complete traject mee mogen maken........de twijfel als TV...het traject bij het UMCG....de papierwinkel.
Maar we zijn alweer zo'n 6 jaar happy met elkaar en de trouwplannen zijn er al een tijd (mensen (van hier) die ons kennen, verbazen zich erover dat we nog steeds niet getrouwd zijn :D ).
mijn conclusie 'licht Bi' haal ik uit het volgende.....als je met een TV en/of pre-op TS omgaat.......houd je (fysiek) een 'man' over als de (noem maar) verpakking eraf gaat (en daar heb/had ik geen probleem mee).
Aan de andere kant............ik moet er niet aan denken om met een man zover te gaan.
Ik heb op mijn werk ook homo mannen..........schatten van kerels, echt 'gouden venten' ..........maar moet er niet aan denken om zelfs maar een zoen van (een van) hen te krijgen..............................maar als ze zich zouden 'kleden' (TV)...............MMmmm dan zou ik het zo net nog niet weten.
Kortom, ik begrijp Robert goed (denk ik dan toch)
Dan iets wat ik ook bij Robert een beetje proef en wat ik ook gedaan heb.......sch**t aan de wereld.....ik doe lekker wat ik wil en waar ik me prettig bij voel.
Wat een ander daar dan van denkt of vind.......zijn/haar gedachte (en dus ook zijn/haar probleem)
Ik heb over mijn relatie's ook nooit een geheim gemaakt............je haalt op die manier de voeding voor roddels weg :lol: .
Rpbert, ga zo door.....en laat ze maar lekker l*llen.......weest ook welkom op deze site (en doe je voordeel met wat je hier kunt vinden).
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

is het niet zo dat mensen op mensen vallen, ongeacht het "kassie" waar ze op dat moment in verblijven? :D Overgenomen uit een mailtje die ik eerder deze week van Esther mocht ontvangen:

Love is never wrong!

En zo is't maar net!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Johnn,

je verhaal is logisch, eerlijk en erg prettig om te lezen :-) Lijkt me eerlijk gezegd ook een 'natuurlijk' verloop hoe je voorkeur zich in de loop der tijd heeft ontwikkeld.

Enneh, de manier hoe je met je TS partner omgaat is voor haar buitengewoon verademend denk ik; je hebt een gezond ego, en je bombardeerd haar niet tot object van twijfel, schaamte en schuldgevoel, waardoor zij zich post srs emotioneel verder kan ontwikkelen, en zeker in een relatie die geen 'sociale' blokkades kent.

Kortom: jij laat haar geestelijke ruimte intact, door gewoon nix voor de buitenwereld te verbergen, waardoor zij zich 'discreet van jouw kant' in het nauw gedreven zou kunnen voelen. (ik spreek uit ervaring hier :-)

Jouw verhaal is trouwens het verhaal waar ik op zat te wachten tijdens het verloop van het draadje 'Spiegels vraagbaak', wat verder niet zo veel opleverde aan verhalen van, maar het draadje van Robert dus wel :-)

Groetjes Mila
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

zucht, die mannen zijn er dus ook :wink:

veel succes in jullie liefde

Dorine
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

goede middag allen

allereerst dank voor jullie positieve reacties.
Hoe ben je haar tegengekomen eigenlijk? En was ze al post op?
Ik ken haar via het chatgedeelte van een dating site we raakten met elkaar in gesprek. omdat we het beiden een leuk gesprek vonden besloten we het via msn voort te zetten. daar vertelde ze me al snel dat ze ts was. mijn eerste gedachte was: shit heb ik weer eindelijk eens een leuke vrouw met inhoud en dan dit. er stond voor mij toen al vast dat het op het amoureuze vlak nooit iets zou worden, maar dat het bij gewoon gezellig chatten zou blijven. naarmate we langer en langer met elkaar chatten begon mijn gevoelens voor haar toch toe te nemen. dan volgt een traject van over jezelf nadenken en wikken en wegen wat er toe heeft geleid dat ik besloten heb er toch maar voor te gaan, ze is gewoon te leuk om te laten lopen.
op het moment dat ik haar leerde kennen was ze al post op en goed passabel. als dat niet zo zou zijn geweest weet ik niet wat ik besloten zou hebben. ik denk dat de drempel dan veel hoger en misschien wel te hoog zou zijn. zoals al eerder gemeld ik heb nu eenmaal niets met een andere dan mijn eigen penis in mijn bed en ik zou het ook niet plezierig vinden om continu op straat aangegaapt te worden. dat een enkeling het nu wel ziet maakt me echter niet zoveel uit.
En je familie, vrienden, kennissen, collega's etc, accepteren haar *en jou als 'ts lover' volkomen, zonder jouw sexuele identiteit in vraag te stellen?
wat bedoel je met volkomen accepteren? tuurlijk komen er bij hen net als bij eerst honderden vragen naar boven, maar problemen hebben ze er niet mee (althans niet dat ze die tegen mij hebben uitgesproken)ze vinden het gewoon een beetje raar.
ook bij hen komt dan de vraag: ben je dan ho of bi dan? want ja ze is ooit wel als man geboren en hier en daar is ook nog wel een mannelijk trekje waarneembaar. ik heb dan meestal hetzelfde verhaal gehouden zoals ik in mijn openingspost heb gedaan met de toevoeging dat als zij er het etiketje bi op wilden plakken om het voor henzelf recht te breien ik dat niet erg vind (zo maai gelijk de voedingsbodem voor roddels weg) zij weten wie ik ben en hoe ik ben en ik verander niet door het etiketje. ik vind het dus ook niet erg dat mensen mij hierom bi noemen ik noem mijzelf alleen hetero om de redenen die ik hierboven beschreven heb. (jezelf bi of homo laten noemen roept vandaag de dag toch minder vragen en gefronste wenkbrauwen op dan de mededeling dat je vriendin een ts is, dus als dat er eenmaal uit is valt de rest wel mee.) dat zowel in de familiekring als in de kennissenkring al ho/le/bi mensen waren maakt het ook eenvoudiger.

hoewel ik hierboven zeg dat etiketjes me niet zoveel uitmaken zou ik graag willen dat ik niet geassocieerd word met de term *ts lover* gelukkig had mila al tussen haakjes staan. dit roept bij mij en ik denk bij meer mensen alleen maar het beeld op dat ik krijg bijhet lezen van contact ads op deze site. in mijn ogen mannen die meestal stiekem op zoek zijn naar naar alleen maar sex met een T*. ik hou het liever op een man die verliefd is op een ts. b.v.d.

ik zie inderdaad ook een overeenkomst in john zijn verhaal en zou me dan inderdaad ook bi genoemd hebben. ik vind het knap van john dat hij zich ook over het feit heen heeft kunnen zetten dat de dames in kwestie duidelijk mannelijker waren. zoals ik al zei ik betwijfel of ik dat had gekund. hoe leuk de dame in kwestie ook. ik denk niet dat het zover was gekomen.
maar de lijn dat je de personen eerst gewoon leert kennen en dat er vervolgens iets groeit waar je stevig over moet nadenken onderschrijf ik volledig.
is het niet zo dat mensen op mensen vallen, ongeacht het "kassie" waar ze op dat moment in verblijven?
de opmerking van babette onderschrijf ik dus niet in zijn geheel zo blijkt wel uit het voorgaande. als het kassie er heel anders had uitgezien bleef het kassie waarschijnlijk gesloten voor mij.

zo nu wel weer genoeg geschreven ik ga weer aan het werk

groeten robert
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Hoi Robert,

Ik vind je verhaal interessant, ik denk zelf ook wel eens: zou ik verliefd kunnen worden op een TS (van vrouw naar man)...zou best wel kunnen denk ik, maar dat zou dan wel geheel afhankelijk zijn van de aanwezige mannelijkheid in het gedrag, uiterlijk en karakter. En als dat mij zou overkomen dan zou ik mijzelf nog steeds homo/hetero beschouwen ipv bi of hetero/lesbisch, :)

Groetjes,
Mina
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Hoi Robert, bedankt voor je bijdrage.

Robert schreef :

ik denk niet dat het zover was gekomen.
maar de lijn dat je de personen eerst gewoon leert kennen en dat er vervolgens iets groeit waar je stevig over moet nadenken onderschrijf ik volledig.

Inderdaad .... je moet de mensen tijd geven.
Ik begin zelfs een beetje het gevoel te krijgen dat je uiteindelijk bijna iedereen over de streep kan trekken.
Mits de juiste persoonlijkheid.

De opmerking van babette onderschrijf ik dus niet in zijn geheel zo blijkt wel uit het voorgaande. als het kassie er heel anders had uitgezien bleef het kassie waarschijnlijk gesloten voor mij.

Inderdaad naast de persoonlijkheid, zijn brains and looks gewoon heel belangrijk.
Het min of meer passable zijn lijkt me echt wel heel erg belangrijk als je als trans-vrouw met een hetero-man een relatie wil.
Zelf geloof ik er ook absoluut in hoor.
Steeds meer en meer zelfs.
Het neemt wel wat tijd en het is best moeilijk soms, maar onmogelijk is het zeker niet.

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Babette schreef:is het niet zo dat mensen op mensen vallen, ongeacht het "kassie" waar ze op dat moment in verblijven?
Dat hoor je wel eens een enkele overtuigde bi (man of vrouw, vrouwen wat vaker) zeggen. Toch vrij zeldzaam, denk ik.

Het verhaal van Robert klinkt erg mooi en authentiek :D . Ik wens jullie veel geluk samen!
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Janiek2 schreef:
Babette schreef:is het niet zo dat mensen op mensen vallen, ongeacht het "kassie" waar ze op dat moment in verblijven?
Dat hoor je wel eens een enkele overtuigde bi (man of vrouw, vrouwen wat vaker) zeggen. Toch vrij zeldzaam, denk ik.

Het verhaal van Robert klinkt erg mooi en authentiek :D . Ik wens jullie veel geluk samen!
toch maar eventjes ter verduidelijking: ik had het niet zozeer als zijnde bi-persoon, maar als mens..... M'n uitgangspunt is dat wij allemaal magische energie-wezentjes zijn en het "mens-zijn" in al haar facetten is daar dan een uiting van... vandaar de "kassies".. :-?

Groetjes en liefs,

Babette.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Babette, het ging hier toch wel degelijk over het hebben van een liefdesrelatie waarin seksualiteit een belangrijke rol speelt? Waar gaat "vallen op" anders over? En dan speelt seksuele voorkeur en seksuele identiteit ook een rol.

Ik denk dat er wat dat betreft heel veel mogelijk is, vooral wanneer liefde inslaat als de bliksem, maar "mensen vallen op mensen" klinkt mij een beetje als zijnde niet van deze wereld.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Janiek2 schreef:Babette, het ging hier toch wel degelijk over het hebben van een liefdesrelatie waarin seksualiteit een belangrijke rol speelt? Waar gaat "vallen op" anders over? En dan speelt seksuele voorkeur en seksuele identiteit ook een rol.

Ik denk dat er wat dat betreft heel veel mogelijk is, vooral wanneer liefde inslaat als de bliksem, maar "mensen vallen op mensen" klinkt mij een beetje als zijnde niet van deze wereld.
het is inderdaad een hele interessante vraag. Ik ga uit van m'n eigen ervaringen, en bij de mensen op wie ik "val" zijn zowel mannen als vrouwen, alhoewel ik meer met vrouwen heb. Als ik kijk naar wat het dan is waar ik op "val" dan is het niet echt uiterlijk en niet noodzakelijk seksualiteit, maar wel iets heel heftigs. Ik kom dan op iets energetisch uit, maar om dat precies te beschrijven is buitengewoon lastig. Maar je beschrijving dat de liefde inslaat als bliksem is in deze wel een interessante... :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Waar gaat "vallen op" anders over? En dan speelt seksuele voorkeur en seksuele identiteit ook een rol>

Dat klopt als een bus :-) Zo kwam ik eens in het uitgaansleven een mega superleuke man tegen, die behoorlijk van me gecharmeerd was, en ik van hem.
(Veel) later op de avond hebben we (vreselijk lekker) gezoend en geknuffeld.
Alleen: zoals ik teveel op mannen val om ook maar iets met een tv/cd te hebben, zo is hij simpelweg te hetero om iets met mij/ts te hebben, en dat is ons beider goed recht. Hij was er volkomen eerlijk in dat hij me ontzettend aantrekkelijk vond, en dat hij daar niets mee kon voor zich zelf omdat ik ts ben, en dat kon ik ontzettend in hem waarderen. Hij kon het waarderen dat ik hem respecteerde in zijn (100%!) heterosexualiteit, want uiteraard wist ik dat hij me vreselijk aantrekkelijk en leuk vond, maar ik probeerde of forceerde niets. Hij ook niet. En we sliepen zelfs na het uitgaan lepeltje/lepeltje in 1 bed :-)
Tuurlijk bracht het (sexuele) spanning mee, maar die ebde na verloop van tijd weg, en tot op de dag van vandaag zijn we nog steeds bevriend :-)
Trouwens........hij kwam me eens van mijn vorige werk halen om uit eten te gaan ofzo, en hij werd nogal aangestaard als mijn collega's hem zagen, maar dat was gewoon omdat hij een knappe man is.
Wel werd ik standaard de volgende dag over hem uitgehoord; wie hij was, en wat we dan wel met elkaar hadden, enzenz.

En ja, hij stelde me ook voor aan zijn vrienden/vriendinnen met aanvankelijk de mededeling hoe charmant hij mij wel niet vond, hij wond er (ondanks alles) geen doekjes omheen, kon ik ook erg waarderen.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef: kon ik ook erg waarderen.

Mila.
Nou, terecht, wat mij betreft. Klinkt als iemand die echt is.
Plaats reactie