tolerantie

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Florence
ff weer wat posten

tolerantie

Bericht door Florence »

Beste vriendinnen,

Ik heb het plan om in het buitenland enfemme op vakantie te gaan,heeft er iemand ervaring hoe verdraagzaam de mensen in de landen om ons heen zijn en of het strafbaar is, ik denk dan aan Frankrijk,Engeland,Duitsland,Denemarken,Noorwegen en Spanje.graag reacties en ervaringen.

Groetjes Florence.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Interessante vraag. Ik ben benieuwd of er wat antwoorden komen.

groeten,
Mina
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Florence,

De landen die je noemt lijken me allemaal geen enkel probleem.
2 vriendinnen van me zijn vorig jaar en femme een weekje op Ibiza geweest, en hebben alleen maar genoten. Ook over de Canarische eilanden ken ik die verhalen.
Zelf ga ik in juni naar Sparkle in Manchester met 3 vriendinnen, die lopen nu al te roepen dat ze en femme met het vliegtuig willen. Er daar heb ik dan weer mijn bedenkingen bij, ik wil gewoon zo makkelijk mogelijk langs die douane.
En ook in juni wil ik als het even kan de pitspoes spelen bij de 24 uur van Le Mans, Frankrijk dus.
Nederland en Belgie zijn niet echt anders dan de rest van West-Europa volgens mij.
Ik ben benieuwd waar je naartoe gaat!
Groetjes

Francis
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Misschien kun je deze vraag beter in forum "algemeen" stellen. Ik heb reisverslagen gezien van Monica naar Engeland (zowel Londen als noord-Engeland), da's dus geen enkel probleem. De rest durf ik niet te zeggen...

Ik heb zelf vreselijk veel zin om naar Parijs te gaan (ben er voor het laatst begin 2004 als man geweest), maar ik spreek geen woord Frans. Dat lijkt me toch wel (te) eng: stel dat iemand me aanspreekt die geen Engels of Duits kan - hoe leg ik dan uit dat ik het allemaal niet zo kwaad bedoel? En hoe weet ik waar ze me voor uitschelden? :wink: 'k Kan ze moeilijk mijn vertaalboekje Frans -> Nederlands geven en het ze op laten zoeken: de woorden die zij bedoelen vallen vast niet onder het vakantie-Frans :P

Voordat ik opnieuw naar Parijs toe ga moet mijn Frans stukken beter worden... Maar dat ik er nog een keer naar toe ga - dat staat vast!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Kleine stapjes
Florence
ff weer wat posten

Bericht door Florence »

Beste Francis,

De vakantie is Kopenhagen geworden,omdat wij gehoord hadden dat de Denen zeer tolerant zijn.Via interenet een hotel en vliegtuig geboekt.
Om vijf uur zijn mijn vriendin en ik aangekomen in ons hotel (hotel Ibsens).allereerst hebben wij de stad een beetje verkent,en de volgende dag nadat we eerst ontbeten hadden,heeft mijn vriendin me opgemaakt en zijn wij als twee vriendinnen de stad ingegaan.sommige mensen kijken wel ,maar wij hebben geen enkele negatieve reactie gehad.wij zijn ook in verschillende restaurants en winkels geweest,waar we heel goed bediend werden en in de winkels ook door het personeel goed geadviseerd en geholpen werden,in een winkel kregen we zelfs een adres waar ze grote maten verkochten.s"avonds in het hotel nog wat gedronken en daarna weer naar onze kamer.De volgende dag zijn we na het onbijt weer als twee vriendinnen de stad in gegaan om te winkelen en mooie gebouwen te bekijken,in een wat minder drukke straat kwamen wij een groepje jongeren tegen dat wel een beetje vervelend deed ,maar toen we hen negeerde en we een groot warenhuis binnen gingen waren we daar gelukkig van verlost,verder een paar fijne dagen gehad zonder problemen.

Groetjes Florence en vriendin.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Florence,

Fijn dat het allemaal zo goed gegaan is!

En ach, jongeren zitten zelf nog met hun seksualiteit te stoeien, je kunt het ze niet echt kwalijk nemen. En dat soort jongeren kom je ook in Nederland en België tegen...

Groetjes,

Frederique
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Leuk Florence dat het zo goed is gegaan, zo zie je maar dat het allemaal best wel meevalt

Irene
Kleine stapjes
Florence
ff weer wat posten

Bericht door Florence »

Beste vriendinnen,

Ik ga volgende week een paar dagen naar Rome,heeft iemand ervaring hoe het daar met de tolerantie gesteld is?

groetjes Florence.
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Florence (da's ook een hele mooie stad geloof ik) en vriendin,

Leuk om te lezen dat het zo goed is gegaan! Daar kun je mee verder he?
Dan wordt Rome toch ook een succes? Ik dat sowieso dat travestie daar meer geschiedenis heeft dan hier.
Veel plezier alvast!
Francis
Esther Vos
dagelijks aanwezig

.

Bericht door Esther Vos »

Hallo Florence,
ik ben niet echt op de hoogte van de ons omringende landen, maar als je kijkt wat er in ons tolerante landje soms gebeurt kun je van algemeenheden niet echt op aan.

Mijn ervaring is dat het voor een belangrijk deel ligt aan je eigen opstelling. Ik zou zeggen doe het en laat het anderen weten wat jouw ervaringen waren.
Ik ga binnenkort ook mijn eerste buitenlandse avontuur beleven. Wij gaan vanuit Amnesty naar Letland, niet echt een LGBT-paradijs.
Wij gaan de lokale Gay Pride ondersteunen en ik vind dat alle gezindten moeten worden vertegenwoordigt. Veel andere T's verwacht ik er niet en met een beetje geluk pikken de internationale nieuwszenders BBC, CNN en SkyNews nou net die ene met vrouwenkleren eruit. Hopelijk niet op het moment dat ik met eieren wordt bekogeld, zoals vorig jaar, maar dat moet je er voor over hebben.
Als ik er geweest ben, eerste week van juni, doe ik hier wel verslag.

Liefjes en groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Esther,

Ik heb er groot respect voor dat je het aandurft om daarheen te gaan!
Wees voorzichtig!

Bezorgde groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Florence schreef:Ik ga volgende week een paar dagen naar Rome,heeft iemand ervaring hoe het daar met de tolerantie gesteld is?
Florence, ik ben bijna alleen maar nog in Italie en laat het me zo zeggen, dat de nederlanders qua tolerantie van de mensen hier nog heel veel kunnen leren :roll:

Ga maar rustig naar Rome, mooie stad trouwens :wink:

Groetjes vanuit Como/Carimate

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Esther Vos
dagelijks aanwezig

Don't worry, be happy

Bericht door Esther Vos »

Frederique schreef:
Wees voorzichtig!
Bezorgde groetjes
Hallo Frederique,
Bedankt voor je goede wensen. Als ik alleen zou gaan zou ik waarschijnlijk mijn pruik thuislaten.
Vanuit NL gaan we met 25 personen en vanuit de rest van europa gaat er nog een hele kudde activisten mee.
Het zou wel leuk zijn als we werden uitgezwaaid door een grote groep T's.
Dus als je op 1 juni niets te doen hebt Frederique, en anderen??????

Liefjes en groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Esther,

Ik durf het niet te beloven, maar als je een oproep doet (plaats, tijdstip) dan beloof ik dat ik zal kijken wat mijn mogelijkheden zijn.

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie