Ik was vanmiddag even in de gelegenheid om een broek te kopen. Ik sta bij de kassa met twee mensen voor mij, een vrouw en een man. De vriedelijke jongeman bij de kassa groette bij het vertrek de klanten met dag mevrouw, dag meneer. Terwijl ik af stond te rekenen vroeg ik me af wat hij bij mij zou doen. Ik luisterde goed toen ik de winkele verliet:
dag!
Het had nog beter gekund, maar hier was ik al best tevreden mee.
Irene
Dag mevrouw, dag meneer, dag
Moderator: Moderators
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Dag mevrouw, dag meneer, dag
Kleine stapjes
- Anitamichelle
- ForumFan
- Contacteer:
De jongeman achter de kassa is in ider geval correct en bleefd gebleven door te blijven groeten.
Slechter was geweest je verkeerd te groeten..........die blamage bespaarde hij zichzelf door neutraal te groeten..
Slechter was geweest je verkeerd te groeten..........die blamage bespaarde hij zichzelf door neutraal te groeten..
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt Enjoy
Misschien is het zelfs een gebruikelijke groet geweest voor iemand die alleen is. Bij twee mensen zeg je niet "dag, dag" achter elkaar. Zei hij tegen een andere vrouw, "dag mevrouw"?
Geen muggenziften hoor, maar ik ben gewoon benieuwd. Soms lijken dingen zo doordat je zelf verwachtingen ten aanzien van de situatie hebt. Vaak filter je boodschappen op een manier die je verwacht.
Geen muggenziften hoor, maar ik ben gewoon benieuwd. Soms lijken dingen zo doordat je zelf verwachtingen ten aanzien van de situatie hebt. Vaak filter je boodschappen op een manier die je verwacht.