Jouw grootste passie

Algemeen

Moderator: Moderators

AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Jouw grootste passie

Bericht door AM_ber_79 »

Voor mij is muziek, op elke manier, mijn grootste passie. Muziek maken (pogingen tot dan) en vooral luisteren. nadruk ligt op de psychedelische bluesrock uit eind 60/begin 70 (the doorsjanis joplin,cream, quicksilver messenger service,etc ), maar ook de new wave/gothic uit de jaren 80 (sisters of mercy, depeche mode, the cure) behoren tot mijn favorieten. Muziek is altijd al belangrijk voor mij geweest en is eigenlijk mijn houvast in dit leven. En sinds ik af ben van het idee dat muziek buiten de pslmen om verkeerd is, ontdek ik veel meer. Ik luister geen muziek, ik ervaar t.

En wat is jouw grootste passie?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Muziek en literatuur, zijn altijd mijn grootste passies geweest, zowel actief als passief. Ik heb jaren niet meer gespeeld, heb het onlangs weer heel voorzichtig opgenomen.

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Welk instrument bespeel je dan? Ik heb in mn jeugd geprobeerd orgel te spelen, de laatste jaren pak ik af en toe mn gitaar op en de laatste tijd onderneem ik pogingen tot mondharmonica.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb altijd toetsen gespeeld, maar de laatste jaren is dat behoorlijk in het slop geraakt.

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Ik droom nog steeds van een mooi hammond orgel in huis. Maar eerst een groter huis...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

muziek idem

tis nooit stil hier in huis er is teveel moois gemaakt om aan me voorbij te laten gaan

wat?

alles van a tot z, voorkeur voor herrie (zappa, king crimson, tool) maar bij vlagen ook hele dagen meditatiemuziek, 9 klanken per minuut o zo, en daartussenin vanalles wat

ik speel gitaar

kleren en dergelijke kunnen me ook zeer boeien, uiteraard :wink:
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Hm......weinig afwisseling......ook al muziek. Bij voorkeur die muziek die me emotioneel raakt (en nooit te voorspellen welke bands en nummers dat doen).
Speel daarnaast zelf saxofoon en een beetje gitaar (en zing af en toe, hoewel je dat liever niet hoor waarschijnlijk), en zou dolgraag net als vroeger weer in een band spelen.
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Mijn grootste passie was treinen, en later computers erbij. De laatste jaren is het de cliëntenraad geweest, en nu heb ik gekozen voor mezelf. Mezelf weer proberen een beetje op orde te krijgen. Of je dat een passie kunt of moet noemen weet ik niet, maar wel erg belangrijk. Computers en treinen vind ik nog steeds leuk, maar het is absoluut niet meer de passie van vroeger.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Leuk een Crimson lover :-)

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Irene schreef:Leuk een Crimson lover :-)

Irene
Die snap ik niet. euhm...help? please?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Amber vroeg:
Die snap ik niet. euhm...help? please?
Joy Schreef:
voorkeur voor herrie (zappa, king crimson, tool)
Ik hou zelf ook nogal van King Crimson, van In the court of the crimson king tot en met the power to believe.

vandaar.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

ej, een medeliefhebster

zieje niet vaak, crimson is bekend bij een niet al te groot publiek

ik vind king crimson live vooral te gek

favoriet, b'boom, bootleg

wat een band :wink:
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Wat voor muziek is dat dan? "niet bekend bij een groot publiek" spreekt mij over het algemeen wel aan namelijk.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

King Crimson is eigenlijk best een bekende band, altijd een progessive rockband gebleven. In 1969 opgericht een meteen megasuccessen. Ook in de jaren 70 nog zeer succesvol. In de jaren 80 minder mainstream, in de jaren 90 weer grensverleggend. Z hebben ook deze eeuw nog twee albums gemaakt. Is dus 1 van de weinige bands die nog steeds bestaan. Het aparte van King Crimson is dat ze nooit hebben voortgeborduurd (lees geteerd) op hun oude successen, maar steeds vernieuwend zijn gebleven.

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Dank u dank u, binnenkort maar eens gaan kijken. Klinkt interessant. Ik ben in Oktober nog naar the MoodyBlues geweest. Iets ouder dan King Crimson en ook nog steeds actief..
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Plaats reactie