Schietsport en TS/TG/

Algemeen

Moderator: Moderators

Duracell
is nieuw hier

Schietsport en TS/TG/

Bericht door Duracell »

Ik heb mij sinds kort aangemeld bij een schuttersclub vlakbij Breda.. Mijn punt is alleen een beetje dat het een mannenwereld is en ik mij niet zeker zou voelen als mijzelf. Wat kan ik het beste doen? ik wil deze hobby niet laten vallen namelijk.

~Liefs, Jesse. :oops:
Breathe, think, go.
~Jesse/cypher/Duracell

c[llllllll--]
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Toch lastiger dan het lijkt he, individualisme. ;p
Duracell
is nieuw hier

Bericht door Duracell »

Saartje schreef:Toch lastiger dan het lijkt he, individualisme. ;p
Ja en nee, het gaat mij eigenlijk meer om het feit dat het nogal een vervelende omgeving is om iets in te verkloten <sorry voor het taalgebruik>
Breathe, think, go.
~Jesse/cypher/Duracell

c[llllllll--]
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Wat valt er in te "verkloten" dan?

Ik ben zelf vrachtwagenchauffeuse en houd van modeltreintjes. Op mn werk is t nog niet bekend, maar er zijn meerdere ts die nog steeds werkzaam zijn in de (mannelijke) transportwereld. En in de modelspoorwereld ben ik niet anders bekend dan als Amber. Nooit geen problemen mee ondervonden.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Duracell
is nieuw hier

Bericht door Duracell »

Amber79 schreef:Wat valt er in te "verkloten" dan?

Ik ben zelf vrachtwagenchauffeuse en houd van modeltreintjes. Op mn werk is t nog niet bekend, maar er zijn meerdere ts die nog steeds werkzaam zijn in de (mannelijke) transportwereld. En in de modelspoorwereld ben ik niet anders bekend dan als Amber. Nooit geen problemen mee ondervonden.
Maar het type mensen dat hier naar de schietclub gaat is niet te vergelijken met vrachtwagenchauffeurs..

Maar aan de andere kant zou het ook kunnen dat ik me voor niets gek zit te maken :/

~Liefs, Jesse.
Breathe, think, go.
~Jesse/cypher/Duracell

c[llllllll--]
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Je moet vooral doen wat voor jezelf goed voelt en je niet teveel aantrekken, van streotypen of wat anderen ervan zouden kunnen denken.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik denk ook dat als je het rustig aanpakt en mensen accepteren je nu als man, dat de kans klein is dat ze je als vrouw (of T*) laten vallen. Omgekeerd, namelijk als je nu niet goed in de groep licht, zul je merken dat T*-zijn een reden kan worden om het feit dat je buiten de groep staat eens extra te benadrukken.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joyy
Forumdiva

Re: Schietsport en TS/TG/

Bericht door Joyy »

Duracell schreef:Ik heb mij sinds kort aangemeld bij een schuttersclub vlakbij Breda.. Mijn punt is alleen een beetje dat het een mannenwereld is en ik mij niet zeker zou voelen als mijzelf. Wat kan ik het beste doen? ik wil deze hobby niet laten vallen namelijk.

de grap is eigenlijk dat hier geen enkel probleem gaande is

je bent er nog niet geweest , je weet niet hoe je je op dat moment gaat voelen, je weet niet hoe anderen op je gaan reageren, alles wat je er over schrijft is geheel en al door jezelf bedacht, heeft niets te maken met realiteit

:wink:
georgina 1
daar ben ik weer

Schietsport en TS/TG/

Bericht door georgina 1 »

hoi

ik zelf ben lid van de knbb afdeling eemland en ik heb hier geen last van d.w.z ik word heel goed opgenomen zelfs . zowel door mannen als vrouwen dus ik heb gelukt dat kan me hobby uit kan blijven oefenen gelukkig uiteraard zijn er altijd wel mensen die het nooit zullen waarderen
en zullen je skeptische blijven volgen hoe dit zal verlopen en dat jij als vrouw er plotseling staat en voor jezelf is het ook een rare gedachte want je komt er als een nieuweling in deze wereld . dit kleine probleem heb ik
zelf ook maar ik zal me door een aantal mensen die me proberen te steunen toch mezelf kunnen blijven en te spelen daar bij de verenigingen
daar waar ik kom en deze mensen waar ik tegen speel weten het omdat ik het ze zelf verteld heb dat ik vrouw wil worden maar hoe het traject verloop en hoe het nu met me gaat . en de schiet wereld weet ik niet hoe de mensen zijn dit is een heel ander groep mensen dan het biljarten maar ik wens je wel heel veel succes met je hobby en dat je dit heel lang mag beoefenen .

groetjes georgina
er is geen gebruiksaanwijzing aan het concept des levens en leid je leven naar eigen inzicht
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

Ik vind het heel goed van je. Je zult die backup goed kunnen gebruiken. Je moet niet alleen met vuurwapens experimenteren.

De zekerheid komt vanzelf. In de macho wereld zitten ook begripvolle mannen. Er is alleen een probleem bij de combinatie macho en oppervlakkige typen. Mensen die zwart/wit denken.

In een club deel je passies. Zekerheid bouw je vanzelf op door ervaring.
Je komt er zelf achter wat voor sfeer er heerst.

Je zal ontdekken hoe de macho wereld werkt. De term macho vind ik betrekkelijk. Als het maar niet bekrompen is of mensen met een complex en snel jalours.

Het is met alle hobbies belangrijk wat voor achtergrond de beoefenaars hebben. Verder lijkt het mij een solo sport en denk ik dat je helemaal nergens zorgen over hoeft te maken. GO GO JESSE!
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Re: Schietsport en TS/TG/

Bericht door Petra v »

Joyy schreef:
Duracell schreef:Ik heb mij sinds kort aangemeld bij een schuttersclub vlakbij Breda.. Mijn punt is alleen een beetje dat het een mannenwereld is en ik mij niet zeker zou voelen als mijzelf. Wat kan ik het beste doen? ik wil deze hobby niet laten vallen namelijk.

de grap is eigenlijk dat hier geen enkel probleem gaande is

je bent er nog niet geweest , je weet niet hoe je je op dat moment gaat voelen, je weet niet hoe anderen op je gaan reageren, alles wat je er over schrijft is geheel en al door jezelf bedacht, heeft niets te maken met realiteit

:wink:
Precies, de typische stereotyp angst, tot op het moment dat je daar voorbij bent. Daarom is de forum van onschatbaar waarde, om van anderen te horen hoe het werkelijk is, dat je er niet eerst zelf achter hoeft te komen.

Joyy haar antwoord bevestigt hoe het feitelijk is.
Wees vooral jezelf. Waarom eerst presenteren als :-? man :-? om daarna de mensen te confronteren met een vrouw. Dat lijkt mij tegen productief te zijn. Kom je als "T persoon", vrouw, klaar. Je voelt je ook het lekkerst als je zelf. En je gaat daar ook heen omdat je jezelf iets gunt. Wat gun je jezelf als je er tegen natuurlijk incognito gaat? En een mannen wereld? Dan wordt het hoogtijd dat die monopolie wordt doorbroken. 8)

Veel liefs, Petra.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Ik ben voor t eerst ook niet als "man" naar de ACU geweest, om daarna als "vrouw" te komen. Juist door je vanaf het begin als vrouw te presenteren, zal het makkelijker en ook duidelijker zijn. Niet alleen voor jezelf!
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Amber79 schreef:Ik ben voor t eerst ook niet als "man" naar de ACU geweest, om daarna als "vrouw" te komen. Juist door je vanaf het begin als vrouw te presenteren, zal het makkelijker en ook duidelijker zijn. Niet alleen voor jezelf!
ACU ? :o Wat is dat nu weer?

Goed gedaan! 8) Helemaal correct.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

wederom, wat voor jou geld geld niet automatisch voor een ander
Hertog Jan
dagelijks aanwezig

Bericht door Hertog Jan »

Amber79 schreef:Ik ben voor t eerst ook niet als "man" naar de ACU geweest, om daarna als "vrouw" te komen. Juist door je vanaf het begin als vrouw te presenteren, zal het makkelijker en ook duidelijker zijn. Niet alleen voor jezelf!
grappig ik kan me heringeren dat ik ooit wel als vrouw of wat daar voor doorging bij ACU kwam en er later probleemloos als man terecht ben gekomen.
zag het probleem ook niet zo :wink:
Plaats reactie