Serieus nemen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Ajira
dagelijks aanwezig

Serieus nemen

Bericht door Ajira »

Ik begin me toch echt af te vragen of het VUmc me wel serieus neemt.. Ik heb me in Januari 2008 gemeldt, kon in Juli komen voor een intake..

Ik kreeg toen, na een kort gesprekje met Dr. Luc Gijs te horen dat ik in Augustus maar even terug moest bellen voor een vervolgafspraak.

Toen ik in Augustus terugbelde voor een vervolgafspraak kreeg ik te horen dat ze net aan het verhuizen waren begonnen, en dat ze dus nog geen afspraken met de psychologen konden inplannen. Ik kon echter wel een afspraak maken voor een uitgebreide intake op 1 oktober.

1 oktober.. na 2 uur met 2 gezellige meiden vragenlijstjes te hebben ingevult, kreeg ik te horen dat ze nog geen afspraken konden maken met een psych, en dat ik 2 weken later maar terug moest bellen.

2 weken later bel ik op.. " nee sorry, we kunnen het nog niet, bel over 2 weken maar terug.. "

2 weken later bel ik op.. " nee sorry, we kunnen het nog niet, bel over 2 weken maar terug.. "

2 weken later bel ik op.. " nee sorry, we kunnen het nog niet, bel halverwege december maar terug... "

Inmiddels is het Eind december, en heb ik godverdomme nog geen afspraak. Als je als transgender persoon nog geen zelfmoordneigingen had, dan krijg je dat wel van de manier waarop het VU met je omgaat..

Krijg echt het gevoel dat ze me aan het lijntje aan het houden zijn.

Ben ik de enige die niet door het VU serieus genomen wordt, of is dat normale gang van zaken ? want ik begin echt een slappe zak te krijgen van dat gedoe; en ik wil m'n zak niet eens hebben, dus dan weet je wel hoe gigantisch ik me er aan erger!! :evil:
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

oh joepie.
Ik zit er nog wel aan te denken om er heen te gaan voor aanmelding.
Dit klinkt erg bemoedigend... :o

Wat rot voor je dat het zo gaat zeg.
Maar, hou vol en laat je niet met een kluitje in het riet sturen.

Morgen weer salon, je weet toch? ;)
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

een groot probleem van het vu is de mutsen die afspraken moeten regelen

is voor hen normaal, dat het zo belachelijk chaotisch verloopt

organisatorisch is het daar een regelrechte ramp

je moet eisen dat je een afspraak krijgt, zo werkt het
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mijn tip: bel elke dag tot je een afspraak hebt. En als ze zeggen "we zeiden gister toch ook al dat het pas over 2 weken kan" antwoord je dat je dat antwoord -veel- te vaak gekregen hebt en dat die 2 weken al 5x om zijn.

Wat jou overkomt is vrij extreem, zelfs voor VU-genderteam begrippen. Ik zou als ik jou was ook een klacht overwegen, als je bij de polikliniek komt zit rechts van de ingang de patiëntenvoorlichting, die kunnen je helpen met een folder.

Succes gewenst!

Frederique
N.B: bij mij ging ook -lang- niet alles vlekkeloos. Ik zou iedereen die nu nog moet beginnen met de diagnostiek aanraden via de alternatieve route Tanja van Hengel -> niet-aan-genderteam-verbonden endocrinoloog te volgen. Heb zelf begin december ook een klacht ingediend.
Informeer in ieder geval ook Transvisie: die bundelt onze klachten over dienstverleners, waaronder ook de VU. Ze praten regelmatig met die dienstverleners over binnengekomen klachten. E-mail adres: Simon Huges, s.huges@transvisie.nu ; alvast bedankt!
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Re: Serieus nemen

Bericht door Mara »

Ajira schreef:Krijg echt het gevoel dat ze me aan het lijntje aan het houden zijn.
Ja Ajira en het is zelfs aan de lange lijn houden met systeem....ze maken het sommigen verdomt moeilijk.....heb zelf 6 jaar gewacht bij hun voordat ik de SRS-verklaring in handen had.....

.....leuk is anders

sterkte

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Frederique_ schreef: Ik zou iedereen die nu nog moet beginnen met de diagnostiek aanraden via de alternatieve route Tanja van Hengel -> niet-aan-genderteam-verbonden endocrinoloog te volgen.
Nou daar heb ik het met mijn psychologe over gehad en die raadt me toch aan om me bij het vu aan te melden.
Betere controle, yadda yadda, weet ik veel.
Ik zal het er volgende keer eens met haar over hebben dat er dit soort dingen ook bij het vu gebeuren.
Kijken wat ze zegt... :)
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Saartje schreef:
Frederique_ schreef: Ik zou iedereen die nu nog moet beginnen met de diagnostiek aanraden via de alternatieve route Tanja van Hengel -> niet-aan-genderteam-verbonden endocrinoloog te volgen.
Nou daar heb ik het met mijn psychologe over gehad en die raadt me toch aan om me bij het vu aan te melden.
Ik zal het er volgende keer eens met haar over hebben dat er dit soort dingen ook bij het vu gebeuren.
Tanja van Hengel zal het dan wel druk krijgen en in logistieke problemen terecht komen als zich iedereen daar op eens gaat aanmelden.... :roll:
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Saartje schreef:
Indien gewenst heb ik wel een overzicht van wat er met mij gebeurd is.

@Mara: ik heb liever dat Tanja het druk krijgt (en een extra psychologe aantrekt om de wachtlijsten bij Tanja te verminderen :wink: ) dan dat meer mensen dezelfde fout maken als ik en om de verkeerde redenen naar de VU gaan en om de verkeerde redenen er blijven.

Overigens kan Van Trotsenburg (VU-endocrinoloog) haar bloed wel drinken: zij blijkt mensen goed te keuren die door de VU worden afgekeurd. Toen ik concludeerde dat de VU ook mensen afkeuren wiens draagkracht te laag is (of wiens draaglast te hoog is), dat dat onder meer gebeurt bij mensen met een alcohol of drugsprobleem en dat de VU die mensen dus feitelijk vraagt te dweilen met de kraan open als er sprake is van genderdysforie hield hij snel zijn mond.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

je blijft maar bezig he met je gedram om het vu in een kwaad daglicht te stellen

voor de geinteresseerden in het verhaal van frederique, ff de zoekfunctie raadplegen op de term vu en je vind diagonaal in het kwadraat frederiques bevindingen
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou Frederique, over van Trotsenburg met zun oostenrrijkse mentaliteit(die ik nou helemaal nie kan uitstaan, ik vind oostenrijkers, in het bijzonder keuzeoostenrijkers helemaal niks) moeten wij het helemaal nie hebben.....

.....blijkbaar is die verder als doc onbruikbaar....ik vermoed gewoon, dat die uit die redenen bij het VU genderteamleider is geworden.....wie wil dat nou graag zijn....niemand toch!! Ik ken hem en heb menig heftig debat met hem gevoerd en ja met mun kennis die ik van mun eigen endocrinologe heb kon ik aardig meepraten, zo dat hij snel uitgelult was!

Ik vind sowieso, dat er in Nederland veelste weinig gendertherapeuten zijn en dat de keuze naar welke je wil gaan erg beperkt is.....het kan gewoon nie, dat je maar drie mogelijkheden hebt.....ieder RIAGG of dergelijken zou dit kunnen aanbieden en dan heb je gewoon in elke grote stad een punt waar je terecht zal kunnen.....en ja, endos zijn er ook in elke grotere ziekenhuis, dus.....

....in princiepe zou zo'n transitie binnen twee jaar gepiept zijn en de srs kunnen volgen bij een europeese operateur naar keuze!

Dat er degelijk moet worden gediagnosticeerd is gezien aan sommige vreemde vogels die zich aanmelden bij de bekende instanties alleen maar goed....ergens moet een controle plaatsvinden aan wie gemeenschaplijke middelen worden besteed....dus....

....het is een feit dat transjes troost in drugs zoals drank of dergelijken zoeken en ja het hoort eerst uitgezocht in welke mate een verslaving bestaat en waar de oorzaken liggen....rigoroos afwijzen lijkt me de foute politiek.....maar het is wel degelijk ook een feit, dat drugs zoals drank en ander harddrugs psychosen kunnen veroorzaken en diegenen kunnen mogelijk het idee alternatief in het andere geslacht te gaan leven als uitvlucht gebruiken omdat ze in hun eigen geslacht mogelijk gefaalt hebben.....ik vind, dat hoort vantevoren onderzocht.....zeker als blijkt, dat mensen heel lang gewoon in het gewone geslacht hebben geleeft met alles wat daarvoor normaal blijkt te zijn, dus trouwen, kindjes krijgen en al......

.....en ja, zeker moet bij eenduidig heel jonge gevallen een aparte sceening zijn om hun mogelijk heel vlug te kunnen helpen om mogelijke onomkeerbare pubertaire veranderingen tegen te gaan......

....een protocol voor iedereen is echt achterhaalt, dat is weer een feit!!!!!

Verder is het echt geen goeie idee alles centraal te willen bundelen.....heel makkelijk kun je namelijk in deze tijden van wereldwijde netwerken kennis uitwisselen....dus een genderteam centraal is ook vet achterhaald.....en ook dat is weer een feit!!!!

En zo zijn er nog tal van feiten en dingen die je beter kunt doen.....zeker moet een screening, maar anders dan nu......

....we blijven maar hopen, dat er in NL in toekomst iets gaat veranderen.....maar in feite ligt het aan ieder patient in kwestie zijn eigen weg te vinden....er zijn zeker meer dan die drie routes die er in NL bekent zijn.....hoe meer transjes andere routes uitstippelen, hoe groter later de keuze voor de volgende generatie......en daarmee bedoel ik juist de TGs onder ons om te kijken waar ze alternatief met hun hormoonwens heen kunnen....ik ben er namelijk overtuigt, dat je in NL zeker in elke provincie iemand zult kunnen vinden waar je medisch verantwoord terecht kunt!

groetjes

Mara
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mara schreef:
en daarmee bedoel ik juist de TGs onder ons om te kijken waar ze alternatief met hun hormoonwens heen kunnen....ik ben er namelijk overtuigt, dat je in NL zeker in elke provincie iemand zult kunnen vinden waar je medisch verantwoord terecht kunt!
Op iedere hoek van de straat zelfs, want volgens mij heb je niet meer nodig dan een huisarts.

Irene
Kleine stapjes
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Zeker een jaar tussen aanmelding en begin van de diagnostiek...?? het moet ook niet gekker worden.

We weten allemaal dat er behoorlijk wat mis kan lopen en ook loopt bij het VU genderteam. Persoonlijk is mijn ervaring wel dat men van goede wil is om de boel weer recht te breien. Wat en waarom hier nu is gebeurd is mij volkomen onduidelijk.

Wel weet ik dat de VU dit jaar (weer?) behoorlijke problemen met de formatie heeft gehad. Vertrekkende, nieuwe en zieke psyschologen.
Frederique_ schreef:... ik heb liever dat Tanja het druk krijgt (en een extra psychologe aantrekt om de wachtlijsten bij Tanja te verminderen :wink: )
Voor de VU lijkt wel te gelden "de aanhouder wint" en het helaas dus een kwestie is van een hele lange adem hebben. Heel veel sterkte daarmee, Ajira!!
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Joyy schreef:je blijft maar bezig he met je gedram om het vu in een kwaad daglicht te stellen

voor de geinteresseerden in het verhaal van frederique, ff de zoekfunctie raadplegen op de term vu en je vind diagonaal in het kwadraat frederiques bevindingen
Ten eerste is Frederique deze thread niet gestart en geeft Ajira hier aan ook al niet zo blij te zijn met de vu.
Mara is blijkbaar ook niet blij met de vu en van Frederique weten we inmiddels dat die haar bevindingen niet onder stoelen of banken steekt.

Minstens drie keer rook, dan moet er haast wel een fikkie zijn lijkt mij.

Ik ben nu 45 (nog maar pas hoor, nog maar pas!! :D)en vindt mezelf al oud en lelijk, moet ik dan ook nog eens 5 jaar wachten voordat ik eindelijk door het leven kan zoals ik wil?
Aan de ene kant wil ik dit al mijn hele leven, aan de andere kant denk ik "waar begin ik in godsnaam nog aan"
Een beetje toffe psycho die een beetje opschiet is dan wel handig en niet iemand die je maanden/jaren met een kluitje het riet in stuurt.

Ik heb nu 3 gesprekken gehad met een psychologe van humanitas en (zoals jullie waarschijnlijk weten van hoe ik mij hier gedraag) geen blad voor mijn mond gehad tijdens de gesprekken.
Haar conclusie, ga naar de vu.
Dan lees ik hier wat daar gebeurt.
Wat doe je dan?
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

geen id, wat doe je?

ik ben ook niet blij met het vu,er gaat een hele hoop mis, er kan een hele hoop beter, alternatieven zijn er wel mits je bereid bent daar energie in te steken

ik stoorde me iig aan het zoveelste antivuverhaal, temeer omdat het mosterd na de maaltijd is
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Saartje schreef:Mara is blijkbaar ook niet blij met de vu
Nee Saartje, ik ben of eerder was nie tevreden met het VU....en ik laat Frederique toch nie in de steek als alleennegatiefposteres :wink:
Joy schreef:ik stoorde me iig aan het zoveelste antivuverhaal, temeer omdat het mosterd na de maaltijd is
Joy, meer hoor je niet van mij over het VU, je kent mun verhaal uit het verleden hier.....dus....ik heb trouwens ook al gegeten :wink:

groetjes

Mara
Plaats reactie