'Ik ben 60% Marga en 40% Mark' in Psychologie Magagazine

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

'Ik ben 60% Marga en 40% Mark' in Psychologie Magagazine

Bericht door Frederique_ »

In het Psychologie Magazine van januari 2009 staat een artikel over interseksualiteit: 'Ik ben 60 procent Marga en 40 procent Mark'. Ze was eerst meisje, toen jongen, later man, nu vrouw. Marga (60) is interseksueel. Nog steeds is ze woest op de artsen die haar probeerden om te bouwen tot een jongen. 'En op mijn ouders, die dat allemaal maar goed vonden.'

Het artikel vertelt het bewogen levensverhaal van Marga, die geboren is met ambigue geslachtskenmerken. De artsen besloten dat ze een jongen was en ze heeft tussen haar 9e en 20e levensjaar vele operaties ondergaan. In drie pagina's komt kort en zakelijk veel ellende langs. Inmiddels leeft Marga weer als vrouw en heeft ze een man, met wie ze gelukkig is.

Marga wil dat de wereld weet wat haar is overkomen. Zij vindt dat artsen voortaan van intersekse kinderen moeten afblijven, zodat ze later zelf hun (lichamelijke) geslacht kunnen kiezen.

Het Psychologie Magazine kost € 5,25 en is te koop bij supermarkten, kiosken, etc.

Bron: Transman.nl.
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Grappig.Daar had ik t gister ook al over met iemand. En wij kwamen ook tot dezelfde conclusie.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Als ze überhaupt onderzoek naar deden, stel ik me ervan voor dat er in de tijd dat de eerste aanpak plaatsvond, het na-oorlogse tijd, er blijkbaar niet voldoende aanwijzing van haar zelf was om aan te kunnen geven dat ze, de persoon in het lichaam, uiteindelijk het bepalend factor en het belangrijkste is, feitelijk een meisje was. Het is dan ook de vraag op basis waarvan de zo ingrijpende verhandelingen zijn verricht.

Destijds was het blijkbaar logisch om voor de puberteit, voor het verder ontwikkelen van lichaam om een geslacht keuze te doen. Helaas blijkt dat de toen gemaakte keuze foutief was. Ik mag verwachten dat artsen nu Anno 2009 een ander benadering hebben.

Je hebt dan wel heel wat mee gemaakt. :( :o :-?
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Plaats reactie