Oproep: onderzoek relatie transgenders en genderklinieken

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Oproep: onderzoek relatie transgenders en genderklinieken

Bericht door Frederique_ »

Karissa Ruck is een Amerikaanse SIT-student, die voor haar opleiding een onderzoek doet naar de relatie tussen transgenders en Nederlandse genderklinieken. Ze wordt hierbij begeleid door Bastiaan Franse, medewerker kinderen-jongeren bij Transvisie. Karissa vraagt iedereen die zich transgender voelt of om welke reden dan ook geen volledige transitie ondergaat, om haar 23 vragen te beantwoorden. Dit kan tot 8 mei, en moet in het Engels.

Hallo iedereen! Mijn naam is Karissa Ruck en ik ben een Amerikaanse student die momenteel in Nederland studeert aan de School for International Training in Amsterdam. Mijn Study Abroad is 'International Perspective on Sexuality and Gender'. Hiervoor moet ik een onafhankelijk onderzoeksproject doen tot het eind van mijn verblijf.

Ik zit midden in mijn onderzoeksproject en mijn onderzoeksvraag is: Op welke manieren kunnen transgenders, die de man/vrouw-gender-tweedeling uitdagen, het programma en de faciliteiten van de genderklinieken in Nederland benaderen en/of gebruiken? En is er sprake van ontevredenheid of specifieke complicaties in de interactie tussen deze twee? Ik doe mijn onderzoek via interviews, literatuuronderzoek en een online onderzoek.

Als jij een gender-variante persoon bent die zich identificeert buiten de gender-tweedeling of als je, om welke reden dan ook, geen volledige transitie hebt ondergaan, dan zou ik het zeer waarderen als je een moment nam om mijn onderzoek in te vullen. Ik vraag niet naar je naam en ik zal alle informatie anoniem houden. Je kunt elke vraag leeg laten die je niet wilt beantwoorden, en het is aan jezelf hoe uitgebreid je de antwoorden wilt beantwoorden.