Oproep: onderzoek relatie transgenders en genderklinieken

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Oproep: onderzoek relatie transgenders en genderklinieken

Bericht door Frederique_ »

Karissa Ruck is een Amerikaanse SIT-student, die voor haar opleiding een onderzoek doet naar de relatie tussen transgenders en Nederlandse genderklinieken. Ze wordt hierbij begeleid door Bastiaan Franse, medewerker kinderen-jongeren bij Transvisie. Karissa vraagt iedereen die zich transgender voelt of om welke reden dan ook geen volledige transitie ondergaat, om haar 23 vragen te beantwoorden. Dit kan tot 8 mei, en moet in het Engels.

Hallo iedereen! Mijn naam is Karissa Ruck en ik ben een Amerikaanse student die momenteel in Nederland studeert aan de School for International Training in Amsterdam. Mijn Study Abroad is 'International Perspective on Sexuality and Gender'. Hiervoor moet ik een onafhankelijk onderzoeksproject doen tot het eind van mijn verblijf.

Ik zit midden in mijn onderzoeksproject en mijn onderzoeksvraag is: Op welke manieren kunnen transgenders, die de man/vrouw-gender-tweedeling uitdagen, het programma en de faciliteiten van de genderklinieken in Nederland benaderen en/of gebruiken? En is er sprake van ontevredenheid of specifieke complicaties in de interactie tussen deze twee? Ik doe mijn onderzoek via interviews, literatuuronderzoek en een online onderzoek.

Als jij een gender-variante persoon bent die zich identificeert buiten de gender-tweedeling of als je, om welke reden dan ook, geen volledige transitie hebt ondergaan, dan zou ik het zeer waarderen als je een moment nam om mijn onderzoek in te vullen. Ik vraag niet naar je naam en ik zal alle informatie anoniem houden. Je kunt elke vraag leeg laten die je niet wilt beantwoorden, en het is aan jezelf hoe uitgebreid je de antwoorden wilt beantwoorden.

Stuur je antwoorden a.u.b. naar karissa-ruck@utulsa.edu. Mijn onderzoek duurt tot 11 mei, dus het is belangrijk dat antwoorden mij voor 8 mei bereiken! Ik zal mijn projectresultaten presenteren aan mijn mede-studenten in de week van 11 mei. Als je het onderzoek hebt ingevuld en wilt weten wat de uitkomsten zijn, dan kan ik je op de hoogte houden van de tijd en plaats van de presentatie.

Bedankt voor je hulp!

Karissa
karissa-ruck@utulsa.edu

De onderzoeksvragen zijn:
1. How old are you?
2. Did you grow up in the Netherlands?
3. How would you describe your gender identity/expression?

4. Have you ever sought to—or considered trying to—change physical aspects of yourself to better fit your gender expression?
5. If so, what aspects did you or might you seek to change?
6. If you have decided not to pursue physical transformation, why not?
7. Have you had contact with a gender clinic in the Netherlands to achieve physical transformation?
8. If not the clinic, did you go somewhere else?
9. If you didn't go anywhere at all, why?

10. Have you ever sought or considered seeking psychological care in regards to your gender identification or expression?
11. Why or why not?
12. If yes, did you go to a gender clinic in the Netherlands for this psychological care?
13. If not the clinic, did you go somewhere else?
14. If you didn't go anywhere at all, why?

15. What can you tell me about your actual experiences with the psychological/therapy aspects of treatment in the gender clinics or the other place(s) you went? Did this meet your need and/or expectations? Why or why not?
16. What can you tell me about your actual experiences with the medical aspects of treatment in the gender clinics or the other place(s) you went (hormones, surgery, etc.)? Did this meet your need and/or expectations? Why or why not?
17. What is your overall satisfaction with the policies of the gender clinics?
18. What other specific stories can you tell me about your knowledge of/experience with these policies?

19. Do you feel the policies that the gender clinics follow allow for partial transition or for individuals who do not fit neatly into the binary categories of male and female?
20. If not, in what ways have you or others worked around/negotiated these policies (e.g. dropped out partway through transition, positioned themselves in a certain way with the therapist in order to gain the required diagnosis, gone somewhere else etc.)?
21. What experiences have you heard from others regarding the process of transition in the Netherlands and their satisfaction with this process? Positive and/or negative.

22. What, if any, are your recommendations for changes in the policies of the gender clinics in the Netherlands regarding trans people?
23. What, if any, are your recommendations for changes in the laws of the Netherlands regarding trans people?

[bron: Transgender Netwerk Nederland]
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie