Nederlands Transgender Film Festival - De Balie - Amsterdam

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
adriana
Eredivisie

Nederlands Transgender Film Festival - De Balie - Amsterdam

Bericht door adriana »

Het Nederlands Transgender Film Festival voor de 5de keer, is het grootste film festival in zijn soort in de wereld.
Site: www.transgenderfilmfestival.com

Vanavond gezien de film "Red without Blue" heb enorm genoten, was in de grote zaal van De Balie Theater wat ook een o.a. en groot restaurant heeft.
De Balie is gelegen bij het Leidse plein. De film gaat over een Amerikaanse familie en in het bijzonder over de tweeling broers waarvan er 1 uiteindelijk een transitie ondergaat naar vrouw en de andere blijkt homoseksueel te zijn.

Het knappe is dat men een beeld krijgt van het gezin vanaf dat de tweeling klein was, de ouders die hun eigen problemen hebben en daarbij die van hun tweeling en uiteindelijk is de bindende kracht van een gezin het sterkste om alle problemen te overwinnen. Ook de sterke band, ziel verwantschap, van een tweeling ongeacht waar men doorheen gaat of wat men wordt, is opmerkelijk.

De zaal was vol, leuke sfeer en er zijn nog 3 dagen, met vele films en workshops , te gaan tot en met zondag.
Er zit een grote parkeergarage op 3 min. loop afstand van De Balie, voor wie nog niet "em femme" naar buiten gaat is dit misschien een leuke mogelijkheid om dit nu eens te doen, al of niet alleen.
Kaartjes via internet of aan de kassa.
Ik ga zaterdag weer - 22.00 "She's a Boy I Knew.

:D
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Misschien, als ik nog energie over heb na het CounterCultureFestival (ook leuk voor wie nog niet "em femme" naar buiten gaat een leuke mogelijkheid om dit nu eens te doen) kom ik zondag wel even kijken. Als een vriendin van me die dag ook moet werken, is die kans nog groter.
Plaats reactie