BiTransDag 13 juni Den Haag
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
BiTransDag 13 juni Den Haag
Beschrijving: Een unicum in Nederland: biseksuelen en transgenders hebben elkaar gevonden op landelijk niveau en werken samen aan een dag waarin seksuele en genderdiversiteit centraal staan.
Queer Kick-off BiTransdag hebben ze hem genoemd. Hij is op zaterdag 13 juni ergens in het centrum van Den Haag en hiermee een heuse queer kick-off van de Haagse Roze Week, die voorafgaat aan de Roze Zaterdag.
Voor wie: biseksuelen, transgenders en queers maar zeker of zelfs juist ook voor homo's, lesbiennes en hetero's.
Op het programma van de Queer Kick-off BiTransdag staan een opening, het debat 'Bi- en transgenderrechten zijn mensenrechten', workshops, gezamenlijk eten en een feest.
Opening
Schrijfster Karin Spaink opent de dag om 13.00 uur met een verhaal over verbintenissen en allianties.
Debat 'Bi- en transgenderrechten zijn mensenrechten'
Voor dit debat hebben hun medewerking toegezegd:
- Judith Sargentini, lijsttrekker Groen Links Europarlement
- Vera Bergkamp, vice-voorzitter COC Nederland
- Tania Barkhuis, voorzitter Art. 1
- Carolien van de Lagemaat, voorzitter Transgender Netwerk Nederland
- Alice Verheij, activist, blogger
meer namen volgen
Workshops
De volgende workshops/activiteiten zijn aangenomen:
- Loesje schrijfworkshop
- Bi en trans mensen werken samen
- Visibility of lgbtq's on Pink Saturday
- Wilde Side: Het Kinkerbadje: een introductie tot SM
- Zelfverdediging
- Orpheus holebi wandeling Kijkduin
meer titels volgen
Gezamenlijk eten en Feest
De leerzame en interessante middag sluiten we af met gezamenlijk eten en feest.
Tot ziens/zoens brunch
Op zondag 14 juni is er vanaf 12.00 uur een chill-out programma op Scheveningen met een brunch.
Comité van Aanbeveling
De volgende mensen vinden de Queer Kick-off BiTransdag een goed initiatief:
- Kathalijne Buitenweg, Europarlementariër Groen Links
- Peter Dankmeijer, directeur Empowerment Lifestyle Services
- Boris Dittrich, advocacy director program Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender Rights, Human Rights Watch
- Hélène Kalmijn, zelfstandig beleidsadviseur
- Helm de Laat, directeur Villa Lila Nijmegen
- Willemien Ruygrok, senior beleidsmedewerker Equality
- Karin Spaink, schrijfster
- Ferdinand Strijthagen, directeur Schorer
- Joke Swiebel, voormalig lid van het Europees Parlement voor de PvdA
- Henk van de Wetering, directeur COC Haaglanden
meer namen volgen
Organisatie
Alice, Danielle, Erwin, Frank, Hilde, ilia, Jiro, vreer, Ka, Kim en Tijs. M.m.v.: Femke, Franca en Sabrina.
Contact
Laat een krabbel achter op deze Hyves of e-mail naar BTroze@gmail.com. We reageren zo snel mogelijk.
Deze hyve wordt dagelijks geactualiseerd met meer programma-informatie. Dus neem regelmatig een kijkje!!!
[bron: Bitransdag op Hyves ]
Queer Kick-off BiTransdag hebben ze hem genoemd. Hij is op zaterdag 13 juni ergens in het centrum van Den Haag en hiermee een heuse queer kick-off van de Haagse Roze Week, die voorafgaat aan de Roze Zaterdag.
Voor wie: biseksuelen, transgenders en queers maar zeker of zelfs juist ook voor homo's, lesbiennes en hetero's.
Op het programma van de Queer Kick-off BiTransdag staan een opening, het debat 'Bi- en transgenderrechten zijn mensenrechten', workshops, gezamenlijk eten en een feest.
Opening
Schrijfster Karin Spaink opent de dag om 13.00 uur met een verhaal over verbintenissen en allianties.
Debat 'Bi- en transgenderrechten zijn mensenrechten'
Voor dit debat hebben hun medewerking toegezegd:
- Judith Sargentini, lijsttrekker Groen Links Europarlement
- Vera Bergkamp, vice-voorzitter COC Nederland
- Tania Barkhuis, voorzitter Art. 1
- Carolien van de Lagemaat, voorzitter Transgender Netwerk Nederland
- Alice Verheij, activist, blogger
meer namen volgen
Workshops
De volgende workshops/activiteiten zijn aangenomen:
- Loesje schrijfworkshop
- Bi en trans mensen werken samen
- Visibility of lgbtq's on Pink Saturday
- Wilde Side: Het Kinkerbadje: een introductie tot SM
- Zelfverdediging
- Orpheus holebi wandeling Kijkduin
meer titels volgen
Gezamenlijk eten en Feest
De leerzame en interessante middag sluiten we af met gezamenlijk eten en feest.
Tot ziens/zoens brunch
Op zondag 14 juni is er vanaf 12.00 uur een chill-out programma op Scheveningen met een brunch.
Comité van Aanbeveling
De volgende mensen vinden de Queer Kick-off BiTransdag een goed initiatief:
- Kathalijne Buitenweg, Europarlementariër Groen Links
- Peter Dankmeijer, directeur Empowerment Lifestyle Services
- Boris Dittrich, advocacy director program Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender Rights, Human Rights Watch
- Hélène Kalmijn, zelfstandig beleidsadviseur
- Helm de Laat, directeur Villa Lila Nijmegen
- Willemien Ruygrok, senior beleidsmedewerker Equality
- Karin Spaink, schrijfster
- Ferdinand Strijthagen, directeur Schorer
- Joke Swiebel, voormalig lid van het Europees Parlement voor de PvdA
- Henk van de Wetering, directeur COC Haaglanden
meer namen volgen
Organisatie
Alice, Danielle, Erwin, Frank, Hilde, ilia, Jiro, vreer, Ka, Kim en Tijs. M.m.v.: Femke, Franca en Sabrina.
Contact
Laat een krabbel achter op deze Hyves of e-mail naar BTroze@gmail.com. We reageren zo snel mogelijk.
Deze hyve wordt dagelijks geactualiseerd met meer programma-informatie. Dus neem regelmatig een kijkje!!!
[bron: Bitransdag op Hyves ]
Kijk ook eens op de genderkalender !
@AM_ber_79 idd
Off topic:
Zonder af te willen doen aan al deze geweldige initiatieven (en dat is niet cynisch bedoeld), krijg ik het idee dat hoe meer ik TG/TS voel, des te meer ik ook homo/les/bi/kinky moet zijn. Ik vind het toch wel een nadeel dat genderbeleving niet meer los gezien wordt van seksuele voorkeur. Ik voel mijzelf geen holebi (ben het per saldo misschien wel, maar het leeft niet bij mij) maar naar mijn gevoel moet ik ergens uit die rij voor kiezen als ik voor mijzelf erken dat ik TG/TS ben...
Alles wat publiek wordt is volledige gefocust op seksuele voorkeur. Hoewel ik iha mij weinig aantrek van publieke opinie, baal ik daar toch wel van.
Off topic:
Zonder af te willen doen aan al deze geweldige initiatieven (en dat is niet cynisch bedoeld), krijg ik het idee dat hoe meer ik TG/TS voel, des te meer ik ook homo/les/bi/kinky moet zijn. Ik vind het toch wel een nadeel dat genderbeleving niet meer los gezien wordt van seksuele voorkeur. Ik voel mijzelf geen holebi (ben het per saldo misschien wel, maar het leeft niet bij mij) maar naar mijn gevoel moet ik ergens uit die rij voor kiezen als ik voor mijzelf erken dat ik TG/TS ben...
Alles wat publiek wordt is volledige gefocust op seksuele voorkeur. Hoewel ik iha mij weinig aantrek van publieke opinie, baal ik daar toch wel van.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Je hoeft geen homo/bi/wat-dan-ook te zijn. Het is een van de grootste misverstanden dat we, als we samenwerken met homo's, bi's, etc. dat we ook als homo, bi, etc. gezien moeten worden. We zijn anders, zoals homo's ook anders zijn dan bi's en zowel homo's als bi's anders zijn dan lesbo's.
De andere kant is dat samenwerken loont. IDAHO heeft resultaat gebracht, juist dankzij de samenwerking met homo's, lesbo's en bi's. Omgekeerd kunnen homo's ook meer voor elkaar krijgen als wij als T*'s (maar ook lesbo's en bi's) achter hen gaan staan.
Dat de beeldvorming moet veranderen ben ik trouwens wel met je eens. Je kunt daar zelf ook wat aan doen. Niet door je af te keren van homo's, lesbo's etc, maar -juist- door met die mensen te praten en jouw verhaal te doen. Ook het verhaal dat je er van baalt dat jouw gevoel op één hoop geschoven wordt met seksuele oriëntatie (wat inderdaad gewoon niet klopt).
Groetjes,
Frederique
N.B: ik ben ook geen travestiet, ondanks dat ik veel met travestieten samenwerk. Travestieten voelen ook iets anders dan ik voel - desondanks is het geen probleem om samen te werken en met ze te praten. Wat maakt het zo anders om op dezelfde manier met homo's, lesbo's, bi's om te gaan?
De andere kant is dat samenwerken loont. IDAHO heeft resultaat gebracht, juist dankzij de samenwerking met homo's, lesbo's en bi's. Omgekeerd kunnen homo's ook meer voor elkaar krijgen als wij als T*'s (maar ook lesbo's en bi's) achter hen gaan staan.
Dat de beeldvorming moet veranderen ben ik trouwens wel met je eens. Je kunt daar zelf ook wat aan doen. Niet door je af te keren van homo's, lesbo's etc, maar -juist- door met die mensen te praten en jouw verhaal te doen. Ook het verhaal dat je er van baalt dat jouw gevoel op één hoop geschoven wordt met seksuele oriëntatie (wat inderdaad gewoon niet klopt).
Groetjes,
Frederique
N.B: ik ben ook geen travestiet, ondanks dat ik veel met travestieten samenwerk. Travestieten voelen ook iets anders dan ik voel - desondanks is het geen probleem om samen te werken en met ze te praten. Wat maakt het zo anders om op dezelfde manier met homo's, lesbo's, bi's om te gaan?
-
- Forumdiva
Ja, IDAHO werkt, met zeker in vergelijking met de engelstalige wereld is er wel een heel groot verschil, daar praat men vooral over gay en transseksual, terwijl het hier homoseksueel en transseksueel is, en daarmee trans toch makkelijker hier in het seksuele stuk getrokken wordt. Mijn idee is leer van ze, werk met ze samen achter de schermen, maar presenteer je ook vooral als eigen groep, anders zal die seksuele geaardheid associatie nooit verdwijnen.
-
- Forumdiva
En weten mensen die dan iets lezen over zo'n dag dat dan ook ? Het gaat ook over wat men in het algemeen denkt, en niet alleen in holesbi omgeving.Frederique_ schreef:Dat de beeldvorming moet veranderen ben ik trouwens wel met je eens. Je kunt daar zelf ook wat aan doen. Niet door je af te keren van homo's, lesbo's etc, maar -juist- door met die mensen te praten en jouw verhaal te doen. Ook het verhaal dat je er van baalt dat jouw gevoel op één hoop geschoven wordt met seksuele oriëntatie (wat inderdaad gewoon niet klopt).
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Je hebt gelijk, maar toch: zoiets krijg je niet in 1x voor elkaar. Het is een proces waar jaren over heen gaat. Begin klein, dan wordt 't vanzelf groter. Ik denk dat het slim is om in de holebi-groep te beginnen. Zodat ook zij kunnen aangeven waar holebi's en T*'s overeenkomen en waar we verschillen.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Ik ben het wel met Chloe'tje eens.
Je profileren samen met holebi is op zich niet verkeerd maar het zorgt er imho wel voor dat je jezelf toch een "het gaat om de sex" etiketje opplakt.
Het is imho vergelijkbaar met "alle marokkaantjes met een bontkraagje en een petje zijn crimineeltjes"
Zo doen alle T*'s het eigenlijk alleen maar voor de sex, tenslotte zitten ze in dezelfde groep als die holebis, waar het tenslotte WEL om sexuele voorkeur gaat.
Je kan nog wel 10 jaar brullen dat het niet voor allemaal geldt maar het "klootjesvolk" zal dat niet zo zien ben ik bang.
Ik denk dat de intelligentie van de gemiddelde Nederlander wat dat betreft zwaar overschat wordt.
Zolang dit soort dingen in overvloed online staan zal dat nog wel even zo blijven ook.
http://www.x-contacts.nl/index.php?catid=28
Je profileren samen met holebi is op zich niet verkeerd maar het zorgt er imho wel voor dat je jezelf toch een "het gaat om de sex" etiketje opplakt.
Het is imho vergelijkbaar met "alle marokkaantjes met een bontkraagje en een petje zijn crimineeltjes"
Zo doen alle T*'s het eigenlijk alleen maar voor de sex, tenslotte zitten ze in dezelfde groep als die holebis, waar het tenslotte WEL om sexuele voorkeur gaat.
Je kan nog wel 10 jaar brullen dat het niet voor allemaal geldt maar het "klootjesvolk" zal dat niet zo zien ben ik bang.
Ik denk dat de intelligentie van de gemiddelde Nederlander wat dat betreft zwaar overschat wordt.
Zolang dit soort dingen in overvloed online staan zal dat nog wel even zo blijven ook.
http://www.x-contacts.nl/index.php?catid=28
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
Precies!Nannette schreef:En weten mensen die dan iets lezen over zo'n dag dat dan ook ? Het gaat ook over wat men in het algemeen denkt, en niet alleen in holesbi omgeving.Frederique_ schreef:Dat de beeldvorming moet veranderen ben ik trouwens wel met je eens. Je kunt daar zelf ook wat aan doen. Niet door je af te keren van homo's, lesbo's etc, maar -juist- door met die mensen te praten en jouw verhaal te doen. Ook het verhaal dat je er van baalt dat jouw gevoel op één hoop geschoven wordt met seksuele oriëntatie (wat inderdaad gewoon niet klopt).
holebis hoeven we niet te overtuigen denk ik...
Jo Brand
Jo Brand
Het is algemeen bekend dat de maatschappij, vooral dankzij de media, een T vaak identificeert met een sexuele voorkeur. En dan het liefste onder t kopje "alle T's zijn homo". Ik vraag me echt af of je dat beeld op deze manier verandert.Frederique_ schreef: Het is een van de grootste misverstanden dat we, als we samenwerken met homo's, bi's, etc. dat we ook als homo, bi, etc. gezien moeten worden.
Euhm, een lesbo is,zover ik weet,de vrouwelijke variant van n homo. M.a.w.: iemand die op hetzelfde geslacht valt. Of zit t echte verschil enkel in het kopje man/vrouw? Buiten dat,we zijn allemaal anders, zoals een werkende moeder ook anders is dan een huismoeder. Waarom vast blijven houden aan groepen die opkomen voor emancipatie van een sexuele voorkeur? Terwijl het voor de meeste T's niks met sex te maken heeft. Waarom niet optrekken met bv Marokkaanse jongeren, bij wie hun Marokkaanse identiteit vaak in botsing komt met hun Nederlandse identiteit? Of een andere groep bij wie er identiteiten botsen? Dan maak je voor anderen ook duidelijk dat het niks met sexuele voorkeur te maken heeft,maar met het beleven van de eigen identiteit.Frederique_ schreef:We zijn anders, zoals homo's ook anders zijn dan bi's en zowel homo's als bi's anders zijn dan lesbo's.
Still just wondering...
Voor het geval iemand zich afvraagt waarom ik dan wel meeloop met het IDAHO tochtje...
Het tochtje was hartstikke leuk, totaal niet sexueel getint. (anders was ik zo weer weg geweest) en wel op een forum typen maar vervolgens thuis blijven zitten en verder niets doen...
Dan gebeurt er helemaal nooit ene reet.
Het tochtje was hartstikke leuk, totaal niet sexueel getint. (anders was ik zo weer weg geweest) en wel op een forum typen maar vervolgens thuis blijven zitten en verder niets doen...
Dan gebeurt er helemaal nooit ene reet.
Jo Brand
Jo Brand
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
@Amber: internationaal zijn LBGT's één groep. T*'s in combinatie met Marokkanen is een uitdaging op zich, omdat -juist- die bevolkingsgroep extreem veel moeite heeft met holebitra's.
En homo's en lesbiënnes ervaren seksualiteit vaak anders. Het is niet voor niets dat de leiding van het COC bestaat uit zowel een man als een vrouw.
Maar als jij dat anders ziet en een organisatie opricht die de combinatie Marokkanen met allochtone EN autochtone T*'s vertegenwoordigt: ga je gang, ik ben graag bereid om lid te worden.
Groetjes,
Frederique
En homo's en lesbiënnes ervaren seksualiteit vaak anders. Het is niet voor niets dat de leiding van het COC bestaat uit zowel een man als een vrouw.
Maar als jij dat anders ziet en een organisatie opricht die de combinatie Marokkanen met allochtone EN autochtone T*'s vertegenwoordigt: ga je gang, ik ben graag bereid om lid te worden.
Groetjes,
Frederique
Misschien moet er een postbus 51 spotje komen over transseksualiteit,
ongeveer zoals dit postbus 51 spotje over de burka:
http://www.youtube.com/watch?v=e2nV-Kufn4M
groetjes
ongeveer zoals dit postbus 51 spotje over de burka:
http://www.youtube.com/watch?v=e2nV-Kufn4M
groetjes
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."
"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek