Marktonderzoek voor startend bedrijf

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Pamela-
Moderator

Marktonderzoek voor startend bedrijf

Bericht door Pamela- »

Beste allemaal,

Ik post dit draadje nav een vraag van Judith.
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Judith Engelberts, een 42 jarige vrouw uit Hoorn. Ik heb ruim twintig jaar ervaring in het ontwerp- en productieproces van kleding, onder andere bij Oilily.
Ik ben bezig met het opstarten van een eigen bedrijf in travestie en drag-queen (maat)kleding en styling. Deels om mijn eigen creativiteit in kwijt te kunnen maar ook om mannen zelfverzekerder te maken bij het zichzelf ontplooien en accepteren in vrouwengedaante. Omdat er jammer genoeg weinig tot geen gegevens beschikbaar zijn over deze doelgroep is het lastig voor mij om marktonderzoek te doen, om inzicht te krijgen in de behoeften van eventuele klanten. Ik zou het te gek vinden als je me daarbij wil helpen door onderstaande vragen te beantwoorden en me terug te mailen. Alvast enorm bedankt en wie weet kan ik in de toekomst een unieke, extravagante outfit voor je realiseren.
Uiteraard blijven alle gegevens anoniem voor derden.

Groetjes

Judith
Mochten er mensen interesse hebben om deze dame te helpen bij haar onderzoek dan kunnen jullie contact opnemen met haar via j.engelberts@quicknet.nl zodat zij jullie kan voorzien van de vragenlijst.

Groetjes

Pamela
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Mun ex haar winkel liep nie goed toen en ze deed fetisj-kledij op maat vervaardigen....weet je wel van die ouwerwetse corsetjes en zo....maar stond ook open voor vrouwenkleren voor travestieten en dergelijke... :roll:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het zal wel een beetje dom van me zijn, maar wat is er zo specifiek aan kleding voor travestieten?

Irene
Kleine stapjes
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Och Irene zo dom is het niet. Het verschil zit erin dat de meeste dameskleding ons niet past als je een stelletje neemt. Dames hebben meestal en ik zeg meestal de maten redelijk gelijk. van boven (topjes) 42 en onder (rokken) ook 42 of groter 44. Bij mannen is dat meestal net andersom. Mij zelf als voorbeeld. rokmaat 40/42 en topjes 46/48 Maar meestal kan ik wel slagen in het kleding kopen.
Deze dame wil meer de extravagante kleding maken blijkbaar. en dat zal dan ook wel maatwerk zijn.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Irene schreef:Het zal wel een beetje dom van me zijn, maar wat is er zo specifiek aan kleding voor travestieten?
Nou, een mannenlichaam is nou iets anders gevormt dan een vrouwenlichaam....en daar kun je de patronen voor vrouwen vergeten als je iets leuks inmekaar wilt flensen....je moet dus die persoon in kwestie goed uitmeten en een speciale patroon tekenen.....

....haha, laat mij dat nou zelf af en toe hebben gedaan....tis best ingewikkelt, kan ik je vertellen.....uiteindelijk moet het kledingsstuk ja goed zitten he....

Kijk nou eens bij de armen bvb, die zijn in verhouding altijd iets langer bij mannen....dus moet je de mouwen iets langer maken....snap je....

Mara
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Nou snap ik meteen waarom herenkleding altijd zo beroerd zit :-)

Irene
Kleine stapjes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Irene schreef:Nou snap ik meteen waarom herenkleding altijd zo beroerd zit :-)
Nou, dan kun je zeker ook daar terecht....ik bedoel, als vrouw, die graag mannenkleren draagt :wink:

Mara
Plaats reactie