Als je had kunnen kiezen.......

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Als je had kunnen kiezen wie je was

Zoals ik nu ben, geen verschil
1
2%
Ik was liever geboren in het geslacht zoals ik me voel
32
55%
Ik had liever gehad dat ik me WEL thuis voelde (vroeger) in mijn eigen lichaam
6
10%
Als jaren therapie ook zouden helpen (of geholpen hadden) zou ik dat liever doen dan van geslacht veranderen
1
2%
Ik zou graag van de ene op de andere dag willen zijn wie ik echt ben
18
31%

Totaal aantal stemmen: 58

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Als je had kunnen kiezen.......

Bericht door ik ben hier niet meer »

Als je nu zou kunnen kiezen hoe je geboren was, waar zou je dan voor kiezen ? Of als je nu nog iets kunt veranderen ?
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

2e
Dan was ik het liefste geboren als een volledige vrouw
joyke
dagelijks aanwezig

Bericht door joyke »

ik koos voor de 2de.

Had er bij de 4e in plaats van therapie, pilletjes gestaan was dat mijn keuze geworden.

Joy
respect komt van twee kanten
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik vind hem moeilijk te beantwoorden:

Optie 1 is de meest realistische en ik wil die niet wegstrepen, omdat ik mijn verleden met alle bijkomende verschijnselen niet wil verloochenen.
Optie 2 lijkt me de meest makkelijke, maar zie 1
optie 3 was misschien wel de meest aantrekkelijke geweest

in optie 4 en 5 zie ik niks:

4: Therapie/pilletjes, ik zie dat toch als een vorm van zelf verloochening en er zal toch altijd wel iets blijven knagen

5: is in de eerste plaats een soort sprookje, maar het zou het proces waarschijnlijk eerder bemoeilijken dan vergemakkelijken.

Irene
Kleine stapjes
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

óf thuisvoelen in het lichaam waarin je geboren bent, òf een transitie.

Ik ga er vanuit dat als mijn gender en sexe overeenkwamen, ik net zolief man gebleven was....Maar aangezien gender vooralsnog vast ligt, blijven er weinig opties over.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Ik zie nu dat er een optie is weggevallen, optie 6, iets anders (toelichting mag).
En bij optie 4 had ik eigenlijk ook pillen moeten zetten, dat is wat ik vroeger het liefst had gewild. Maar nu weet ik dat andere zaken waar ik me nog aan vast wilde houden ook niet was zoals het was (huwelijk ging niet altijd even fantastisch, zelfs relatietherapie gehad, maar dat hielp niet veel).

Ik zou het liefst geboren zijn zoals ik nu ben, vrouw. Ik had dan wel opleiding gemist, want van mijn ouders mochten de meisjes niet doorleren (ik had 4 zussen). Maar het vaak hameren op dat ik stamhouder was en moest zorgen voor nieuwe stamhouders was van me afgevallen. Het was thuis ook altijd dat ze net zo lang waren door gegaan tot er een jongen was geboren. Probeer dan nog maar eens iets te laten merken......
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik kan maar moeilijk kiezen tussen antwoord 2 en 3.... :roll:

Ja het zal handig zijn geweest in het goeie geslacht te zijn geboren.....maar ik moet ook zeggen, als ik un weg had gevonden, me ondanks dat het fout is gelopen bij de geboorte, toch tevreden kunnen voelen in de lichaam, die me toen is meegegeven.....nou, dat zal ook goed zijn geweest.....

Trans zijn is nie leuk... :-?

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Mara schreef:Ik kan maar moeilijk kiezen tussen antwoord 2 en 3.... :roll:
Die 2 antwoorden liggen feitelijk ook niet ver uit elkaar. Het lijkt een wereld van verschil, maar is dat nu echt zo ?
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Ik heb gekozen voor optie 2. Ja uiteraard gemakkelijk, want als vrouw kun je altijd nog als man gekleed gaan en komplimenten krijgen.
Het leven was dan wel anders geworden, en of ik dan ook een man als partner had gehad!!! Of dat ik toch lesbisch was geweest!!!

Gelukkig kunnen we dat niet terug draaien. Maar zoals het nu gaat kan ik mij wel in vinden, dus eigenlijk hoeft er niets te veranderen.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Anna. schreef:
Mara schreef:Ik kan maar moeilijk kiezen tussen antwoord 2 en 3.... :roll:
Die 2 antwoorden liggen feitelijk ook niet ver uit elkaar. Het lijkt een wereld van verschil, maar is dat nu echt zo ?
Nee, nie echt....beide opties houden in je thuis te voelen in je lichaam....zo of zo....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Optie twee, als vrouw geboren, maar dan... ja dan wist ik niet beter. Was ik het gewoon. EN was mijn leven totaal anders, misschien nog erger dan het nu was. Maar of het mooier of erger zou zijn, dat "weet" toch niemand, dus toch voor optie 2.

En optie 5. Nu van de ene dag op de andere, dan volledig als vrouw.

Maar je bent nu wie je bent juist door je vorige geschiedenis. Of je eigenlijk iemand "anders" zou "willen" zijn? Dat nu ook niet. Als ik als bio vrouw was geboren zou ik nooit kunnen denken, "O wat fijn dat ik zo ben" ipv jaren lang als man leven om op veel latere leeftijd nog in transitie te gaan. :-? Of die besef er dan toe zou doen? Nee. Maar toch, het wordt ONS NU Gevraagd.

Interessant is de opmerking van Bea, over wat voor een partner je zou hebben. Dat is dan helemaal een raadsel. ik zou zeggen, wie mij lief heeft en ik lief zou hebben. 8) En een paar kinderen. :D 8)

Het verleden is niet terug te draaien. Of ik mij een leven zoals ik die heb beleefd weer zou gunnen? Nee. Maar hoe mijn leven er bij herkansing uit zou zien?

Eigenlijk een onzinnige vraag.
Er is maar één zinnige vraag, "Hoe verder"?

Petra.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Vergeleken met de meest recente polls is dit wel een interessante. Als ik NU zou kunnen kiezen hoe ik geboren was, waar zou je dan voor kiezen? Ik denk dat de meesten toch gaan voor "geboren zijn als vrouw". Maar dat heeft ook te maken met het jarenlange gevecht om die vrouw te kunnen zijn. Maar als we dat gevecht en t gevoel vrouw te zijn los laten, zou er dan nog steeds de wens zijn om als vrouw geboren te worden? Kiezen voor eenzelfde leven zal niemand, omdat men nu weet hoeveel strijd, ellende en pijn dat oplevert. Maar we weten ook niet hoe het is om elke maand ongesteld te worden, zwanger te raken en kinderen te baren. Zouden we er dan nog wel voor willen kiezen om als vrouw geboren te worden? Buiten dat ben je dan gewoon n vrouw en weet je niet beter. Het bevrijdende gevoel er eindelijk een te mogen/kunnen zijn ken je dan niet. En juist dat bevrijdende gevoel is voor velen denk ik toch de reden om te kiezen voor "geboren worden als vrouw".
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Ik heb deze poll ook gemaakt om te laten zien en merken waar dit forum voor is. Geen ruzies, maar uitleg, naar jezelf, naar elkaar. Dat is waar hulp en ondersteuning naar elkaar om draait.
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

AM_ber_79 schreef:Buiten dat ben je dan gewoon n vrouw en weet je niet beter.
Precies, net zo goed als die andere miljoenen mannen en vrouwen die er niet bij stilstaan en niet beter weten....
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Petra v schreef:Er is maar één zinnige vraag, "Hoe verder"?
Maak er een onderwerp van Petra, niemand houd je tegen.
Plaats reactie