Er zijn inmiddels 20 klachten binnen gekomen. Transvisie heeft met alle mensen die een klacht ingediend hebben, contact opgenomen. Er is met hen besproken wat er naar hun idee met de klacht zou moeten gebeuren. In een aantal gevallen heeft Transvisie in overleg met de klager geprobeerd te bemiddelen bij het genderteam.
Bovendien is er een overzicht van de klachten gemaakt, waarbij de klachten geanonimiseerd zijn en vervolgens zijn ingedeeld naar de aard van de klacht.
Zo zijn er klachten rond:
- de communicatie tussen het team en de cliënt;
- de communicatie tussen de verschillende professionals die gezamenlijk de cliënt behandelen;
- het protocol en de mogelijkheid van klantgerichte behandeling;
- de wachtlijsten en de ondoorzichtigheid daarvan;
- de procedure rond de klachtenbehandeling van het genderteam.
Transvisie heeft dit overzicht voorgelegd aan de directie van het Zorgcentrum voor Genderdysforie van het VUmc. Na dit eerste overleg is de afspraak gemaakt dat er tweemaandelijks een overleg plaats vindt tussen de directie van het Zorgcentrum en Transvisie. In dit overleg dragen beide partijen punten aan voor het overleg en zal de voortgang betreffende het overzicht van de klachten nauwlettend gevolgd worden.
Het Zorgcentrum heeft bij het laatste overleg een nieuwe opzet voor de behandeling van klachten voorgelegd aan Transvisie. De opzet zal met het commentaar van Transvisie in het volgende overleg besproken worden.
Transvisie zal regelmatig berichten wat er in het overleg bereikt wordt.
En: als je klachten hebt? Blijf ze melden! Dat kan bij bij Simon Huges via simon (at) transvisie (puntje) nu
Bron: Transvisie, centrum voor genderdiversiteit.
[mijn bron: transman.nl]
Wat heeft Transvisie gedaan met ontvangen klachten?
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Berichten: 4825
- Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
- Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
- Contacteer:
Wat heeft Transvisie gedaan met ontvangen klachten?
Kijk ook eens op de genderkalender !