Transgenders en werk
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Transgenders en werk
E-mail van Paul Vennix:
Het rapport 'transgenders en werk' is nu op internet gepubliceerd. Het is gratis te downloaden op
http://www.rutgersnissogroep.nl/product ... n-werk.pdf.
[...]
De volgende stap is het geleidelijk aan realiseren van de beleidsaanbevelingen in hoofdstuk 10. Wanneer een nieuw kabinet is geformeerd
wordt daar aan gewerkt.
Vriendelijke groeten,
Paul Vennix
[N.B: Doorzetten naar andere forums/newsgroups wordt op prijs gesteld!]
Het rapport 'transgenders en werk' is nu op internet gepubliceerd. Het is gratis te downloaden op
http://www.rutgersnissogroep.nl/product ... n-werk.pdf.
[...]
De volgende stap is het geleidelijk aan realiseren van de beleidsaanbevelingen in hoofdstuk 10. Wanneer een nieuw kabinet is geformeerd
wordt daar aan gewerkt.
Vriendelijke groeten,
Paul Vennix
[N.B: Doorzetten naar andere forums/newsgroups wordt op prijs gesteld!]
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Eredivisie
Je moet de punt aan het eind verwijderen, de goede link is: http://www.rutgersnissogroep.nl/product ... n-werk.pdf
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Dat er niets nieuws in staat wil niet zeggen dat het niet schokkend is...
Ik heb eergister bij een van de twee sessies over Transgender en Werk gezeten (op het Transfusionfestival). De verhalen die je daar hoort maken (ook) duidelijk dat we echt nog niet daar zijn waar we zijn willen: dat iedereen in de bij hem/haar/zaar horende genderexpressie op het werk kan komen. Dat iedereen in die genderexpressie geaccepteerd wordt (ook in de juiste toiletten). Dat iedereen kan solliciteren zonder bang te hoeven zijn dat zijn/haar/zaar gender mee zal wegen in de kans om wel-of-geen werk te krijgen.
Sommige dingen waren voor mij wel nieuw: "VM pre-ops worden hierdoor minder gemakkelijk op het werk als man tot de mannengemeenschap toegelaten" bijvoorbeeld. Ik had altijd gedacht dat het omgekeerd was: dat transmannen eerder geaccepteerd werden dan transvrouwen.
"Daarnaast is het VUmc gevraagd hun (ex-) cliënten op de hoogte te brengen van dit onderzoek. Men was echter slechts bereid op hun prikbord over het onderzoek te berichten." Moet ik nog toelichten wat ik hier van vind?
En of dit werkt? Ik denk dat het een kans maakt, juist omdat een best wel grote groep van 386 transgenders meegewerkt heeft aan het onderzoek. [Later meer, ik ben nog aan het lezen]
Ik heb eergister bij een van de twee sessies over Transgender en Werk gezeten (op het Transfusionfestival). De verhalen die je daar hoort maken (ook) duidelijk dat we echt nog niet daar zijn waar we zijn willen: dat iedereen in de bij hem/haar/zaar horende genderexpressie op het werk kan komen. Dat iedereen in die genderexpressie geaccepteerd wordt (ook in de juiste toiletten). Dat iedereen kan solliciteren zonder bang te hoeven zijn dat zijn/haar/zaar gender mee zal wegen in de kans om wel-of-geen werk te krijgen.
Sommige dingen waren voor mij wel nieuw: "VM pre-ops worden hierdoor minder gemakkelijk op het werk als man tot de mannengemeenschap toegelaten" bijvoorbeeld. Ik had altijd gedacht dat het omgekeerd was: dat transmannen eerder geaccepteerd werden dan transvrouwen.
"Daarnaast is het VUmc gevraagd hun (ex-) cliënten op de hoogte te brengen van dit onderzoek. Men was echter slechts bereid op hun prikbord over het onderzoek te berichten." Moet ik nog toelichten wat ik hier van vind?
En of dit werkt? Ik denk dat het een kans maakt, juist omdat een best wel grote groep van 386 transgenders meegewerkt heeft aan het onderzoek. [Later meer, ik ben nog aan het lezen]
-
- Eredivisie
Een onderzoek hoeft niet altijd schokkende resultaten op te leveren, maar voordat je met zekerheid ergens iets over kunt zeggen zal je het toch eerst onderzocht moeten hebben.Robijntje schreef:Ik heb het gelezen. En lag het aan mij, of staat er weinig schokkends in.
Ik snap niet dat hier een onderzoek voor nodig was...
Er valt ongetwijfeld van alles aan te merken op dit onderzoek. Zoals Paul Vennix zelf al opmerkt is b.v. de onderzochte groep niet representatief voor alle transgenders. Maar hij heeft in ieder geval wel heel veel gegevens in kaart gebracht die ongetwijfeld gebruikt zullen kunnen worden door b.v. beleidsmakers.
Toevallig is er afgelopen week door Boris van der Ham van D66 een wetsvoorstel ingediend om gehandicapten en homoseksuelen als extra groepen op te nemen in artikel 1 van de grondwet. Zoals wel vaker het geval is worden transgenders weer vergeten, in dit onderzoek wordt hier ook al naar verwezen. Ik merk dit zelf ook hier in de lokale politiek, de wil om iets voor transgenders te doen is er wel bij politici, maar ze hebben geen flauw idee met wat voor problemen wij te maken hebben omdat we als groep zo onzichtbaar zijn. Dit soort onderzoeken maakt de problemen waar transgenders tegenaan lopen concreet en zichtbaar, en ik hoop dan ook dat het er toe bijdraagt dat wij als groep serieuzer genomen gaan worden.
Overigens heb ik het zelf ook bijzonder goed getroffen met mijn werkgever en mijn collega's, maar na het lezen van dit onderzoek besef ik weer hoe veel geluk ik daarmee heb.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Rene Steenhorst van de Telegraaf wil aandacht besteden aan tg en werk,
maar daarvoor ook graag een transgender benaderen met negatieve ervaringen op de
werkplek. Kan hij hiervoor een oproep plaatsen op travestie.org of weet jij misschien iemand?
Groetjes,
Paul Vennix
===
Bij deze: reactie mag in deze threat of per PB/e-mail naar mij, ik stuur je dan het E-mail adres van Paul door.
Groetjes,
Frederique
maar daarvoor ook graag een transgender benaderen met negatieve ervaringen op de
werkplek. Kan hij hiervoor een oproep plaatsen op travestie.org of weet jij misschien iemand?
Groetjes,
Paul Vennix
===
Bij deze: reactie mag in deze threat of per PB/e-mail naar mij, ik stuur je dan het E-mail adres van Paul door.
Groetjes,
Frederique