Boek 'Genderkinderen' + Uitgesproken VARA vanavond

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Boek 'Genderkinderen' + Uitgesproken VARA vanavond

Bericht door Frederique_ »

Beste mensen,

met trots laat ik jullie weten dat het boek 'Genderkinderen, geboren in het verkeerde lichaam' van fotografe Sarah Wong en journaliste Ellen de Visser sinds twee weken uit is.

Van 2003 tot en met 2010 hebben zij een aantal Nederlandse 'gender'kinderen en 'gender'jongeren in woord en beeld gevolgd. Ook wordt het werk van het VUmc en Transvisie beschreven in het boek. Negen van de 11 geportretteerde jongeren komen bij mij/Transvisie op de jongerenmiddagen.

Op 19 december jl. was de feestelijke presentatie in het Filmmuseum in Amsterdam. Het Jeugdjournaal heeft er die dag aandacht aan besteed. Ook mochten Ellen en Sarah de etalage inrichten bij Athenaeum boekhandel in Amsterdam.

Voor geinteresserden: in de bijlage een kortingskaart waarmee je 'Genderkinderen' zonder verzendkosten kunt bestellen bij de uitgever.

'Genderkinderen, geboren in het verkeerde lichaam'
Tekst: Ellen de Visser
Foto's: Sarah Wong
Uitgeverij: d'jonge Hond
ISBN 978-90-89102-41-6
Prijs: 32,50 euro
http://www.dejongehond.nl/EN/shop/other/0/1/8301

Medio 2011 zal het boek onder de titel 'Inside Out' uitgegeven worden in het Engels.

Vanavond besteed het tv-programma Uitgesproken VARA in haar uitzending aandacht aan het boek en komen o.a.

Manon (uit onze jongerengroep) en haar moeder Elise (oud-vrijwilligster Transvisie) aan het woord.

NED 2, 20:25 uur, Uitgesproken VARA.

Groetjes, Bastiaan
Transvisie-Schorer
[bron: e-mail van Bastiaan]
Kijk ook eens op de genderkalender !
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Kom je nu mee aanzetten, een korting, terwijl ik dat boek al 2 weken heb liggen omdat ik het al vooraf besteld had :)

Nu ja, maakt ook niet uit, ik kan het i.i.g. wel aanraden, het is een bijzonder fraai boek geworden :)

groeten,
Joandelynn
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Plaats reactie