Hormonen en stemmingswisselingen.....

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Zohra
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Hormonen en stemmingswisselingen.....

Bericht door Zohra »

hallo meisjes allemaal.....

Sommigen van jullie zullen mij inmiddels wel een paar keer de revue hebben zien passeren . Binnenkort wil ik met mijn huisarts praten voer een verwijzing naar de VU, want hoe meer ik als Wilma leef, hoe meer ik Wilma wil zijn en dan wel in de ruimste zin des woords, dus helemaal of als She-male / transgender. Ik zit er al een hele tijd over te dubben om anti-mannelijke hormonen te gaan slikken (androkuur???) en om over een tijdje aan de hormonen te gaan omdat ik volledig vrouw wil zijn. De man in mij mag wat mij betreft helemaal ter ziele gaan want daar heb ik niets mee. Alles aan mij is gewoon vrouwelijk, mijn stem, mijn gelaatstrekken alles. Ik heb nu een leeftijd waarop ik me nogal 'gehaast' voel. momenteel ben ik 31 jaar en over een aantal maanden wordt ik 32. Nu heb ik van deze en gene gehoord dat heo ouder je wordt hoe moeilijker de overgang is naar het complete vrouw zijn. Gelukkig heb ik wel vrouwelijke vormen, maar een heel erg behaard lichaam en een steeds heftiger wordende baardgroei. Alles groeit zo snel dat het ondoenlijk is om met ontharingssprays en cremes te blijven ontharen, bovendien wordt ik kaler op mijn hoofd en antimannelijk hormoon kan dat tegengaan heb ik gehoord. Ik wil nog een redelijke toekomst tegemoet kunnen gaan als vrouw zijnde. Maar mijn leeftijd maakt me onrustig. Aangezien de 'hele procedure ' jaren duurt, ben ik bang dat ik als vrouw geen toekomst meer heb soms. een partner heb ik nog steeds niet en alle ouder wordende vrouwen hebben meesal wel een paniekgevoel zo van: 'wat blijft er over voor mij? Ja missschien overdrijf ik het wel een beetje hoor, maarja zo voel ik me momenteel eventjes. Ik ben gewoon een emotioneel meisje. Maar nu komt de vraag o eigenlijk geegd: opmerking!!! Ik wil dus aan die androkuur gaan beginnen in overleg met mijn huisarts. Maar waar ik bang voor ben (omdat ik manisch depressief ben) zijn de depressies. Zijn die heel erg heftig of is er wel mee te leven? Hier en daar hoor ik dat er veel mensen zwaar depressief en totaal labiel worden door de hormonen die ze krijgen toegediend en dat er geestelijk een hele boel verandert? Wie of wat kan mij daar wat meer uitleg over geven die er ervaring mee heeft? Is het erg zwaar om doorheen te gaan of valt het wel mee of is het persoonsgebonden?

Ik wacht in spanning jullie antwoorden af......

Liefs en xxx-jes,

Wilma
Afbeelding

Beleef het mee in Privé!
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Wilma: Ik zit er al een hele tijd over te dubben om anti-mannelijke hormonen te gaan slikken (androkuur???) en om over een tijdje aan de hormonen te gaan omdat ik volledig vrouw wil zijn. De man in mij mag wat mij betreft helemaal ter ziele gaan want daar heb ik niets mee. Alles aan mij is gewoon vrouwelijk, mijn stem, mijn gelaatstrekken alles.
Indien dat zo is, dan ben je geen transgender, maar transsexueel. Dit klinkt heel hard, maar zeer simplistisch gesteld komt het bij jou er op neer dat je een vrouw in een mannenlichaam bent.

Prisoner of the wrong body/gevangene in een verkeerd lichaam ? Ja en ontken het niet. Een dusdanige ontkennening keert zich tegen je. Geef het derhalve toe. Het is dringend aan te raden om een test als de Cogliatitest (site: http://www.transsexual.org/Ttestpages1.html)te doen, rond te neuzen op het besloten forum 'Transseksualiteit', en verder internetsites te bezoeken als:
Bij Ilse thuis, internetsite: http://www.ilsemikage.nl
en de lange weg naar huis, internetsite: http://www.geocities.com/blumine2000/

Overigens, de juiste naar voor deze vervrouwelijkingshormonen is Androcur.

Attentie: het is een zaak van lange adem. Voor de goede orde, ondanks dat ik nog kort op dit forum ben, is dit voor me een erg belangrijke informatiebron geworden.

Veel sterkte,

Josette
Zohra
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Zohra »

Hallo Joost,

Dat wist ik hoor dat dat transsexueel genoemd wordt, maar ik twijfel nog in welke 'categorie' ik wil zitten. Met of Zonder 'je weet wel'.. of shemale of helemaal transsexueel. Ik heb het verhaal van 'de lange reis naar huis' gelezen, heerlijk geschreven en meeslepend en toch ook weer mij in mijn angst voor hormonen bevestigend. Tenminste, de Androcur, omdat de mensen die dat gebruiken nogal heftige depressies krijgen. Een 'vriendin' van mij heeft de Androcur ook gehad en werd er stapelgek van en is er uiteindelijk mee gestopt, ze werd er zo labiel door en zwartgallig, ik weet niet of ik dat wel wil. Enerzijds graag omdat ik er vrouwelijker vormen door krijg, minder lichaamsbeharing etc. anderszijds durf ik het niet aan vanwege de depressies. Aangezien ik een bipolaire stoornis heb weet ik niet of ik het wel durf. Daarom ga ik ook goed praten met de huisartsen / of iemand bij het VU die me wat meer kan vorlichten daarover.

Dankjewel voor je antwoord tot dusver......
Liefs,

Wilma
Afbeelding

Beleef het mee in Privé!
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

moedig van je

Bericht door Kathleen »

Hoi Wilma,
Ik wil even kwijt, hoe moedig ik je vind, omdat je het aandurft de geslachtswisseling te ondergaan. Wat je depressies betreft, wel: na het overgaan naar het andere geslacht voelen de meesten onder ons zich prettiger in hun vel. Nu heb je volgens mij voornamelijk depressies omdat je je gefrustreerd voelt door je mannenlichaam. Dus bekijk het zo. De huidige depressies worden gewoon vervangen door andere. Hou het eindresultaat als richtpunt, kijk vooruit. Je gaat misschien enkele moeilijke jaren tegenmoet maar de beloning achteraf is dan des te groter.
Over depressiviteit kan ik echt wel met je meepraten hoor. Ikzelf wordt voortdurend heen en weer geslingerd tussen mijn transsexualiteit (ook al ben ik niet geopereerd) en mijn gezin. Ik leef algauw 25 jaar (ik ben 40) van mijn leven met tegenstrijdige gevoelens. Ik wil vrouw zijn, maar ik wil ook niet mijn geliefden verliezen. Ik word er nog gek van.
Daarom vind ik het moedig van je om de keuze te maken. Ik wou dat ik in je schoenen stond. Go for it, girl!
Liefs, Kathleen.
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Wilma

Bel eens naar het VU genderteam 0204440542 daar heb je geen verwijsbrief voor nodig hoor. Je kan gewoon een intake aanvragen.
Maar even wat anders misschien is dit niet de plek dit te bespreken.
Er is namelijk binnen dit forum een afdeling specifiek op transsexualiteit gericht en er is ook nog zoiets als TS-NL een mailinglijst voor mensen die nog in de beginfase van hun transitie zitten. Ik denk dat jij dáár meer op je plek bent met deze vragen en twijfels. Het forum transsexualiteit hoef ik je natuurlijk niet aan te wijzen maar voor TS-NL zou je contact op kunnen nemen met Saskija door middel van het bezoeken van haar site http://members.ams.chello.nl/kruisweg/ en voor je het weet heb je één grote familie van andere transen die je bij willen staan en antwoord kunnen geven op de meeste vragen. Helemaal links onderaan de pagina staat de knop om lid te worden van TS-NL.

Ik hoop je hiermee van dienst geweest te zijn.
Zohra
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Lieve Joanne en Katlheen

Bericht door Zohra »

Hallo meisjes, mag ik jullie hartelijk danken voor jullie lieve en utivoerige antwoorden? Alereerst wil ik ff reageren op JOANNE over het TS-forum ,wel meid, ik heb geprobeerd daarheen te gaan maar het is afgeschermd en daarom heb ik de vraag maar op het algemeen foum gesteld. Nu ben ik zelf al geruime tijd beheerster van een ontzettend gezellig travestieten / transgenderisten clubje op HetNet en daar helpen wij elkaar ook waar mogelijk etc. Ik ben enerzijds blij dat ik (nog) geen relatie heb, dat geeft mij de ruimte en de tijd mezelf te ontdekken en te doen wat ik wil, anderzijds is er wel het verlangen naar een lieve leuke jongen om mijn leven mee te delen. Maar je moet maar geluk hebben wil je iemand ontmoeten die je neemt zoals je bent en dat geluk heb ik nog nooit gehad eigenlijk. Achteraf ben ik blij want stel dat ik net als Kathleen in een relatie zou zitten en DÁN nog mijn TS-zijn moest ontdekken, dat zou heel erg zijn en ik wens Kathleen dan ook enorm veel sterkte in haar strijd en proces in het vinden en maken van een beslissing. Het is inderdaad zo dat de ene depressie wordt vervangen door de ander, dus wat dat betreft hoef ik me helemaal geen zorgen te maken want ik ben gewend aan neerslachtigheid en wie weet als ik eenmaal 'mezelf' ben dat ik dan rust zal hebben in mijn hoofd. Ik ga vandeweek gewoon de stoute schoenen aantrekken en bellen naar het Genderteam en vragen om een intakegesprek en de molen in werking zetten.

Lieve meiden, dankjullie wel voor jullie antwoorden tot nu toe....

XXXX

Wilma
Afbeelding

Beleef het mee in Privé!
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Wilma

Nou ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen.
Nog even over dat forum transsexualiteit, dat is inderdaad afgeschermd omdat er veel leden de behoefte hadden aan een afgeschermde groep. Je kunt daar natuurlijk altijd lid van worden en dat doe je alsvolgt. Bovenaan de forumpagina staat een keuze menu in roze. Daarbij staat een link: "gebruikersgroepen". als je daarop klikt krijg je een schermpje met de mogelijkheid lid te worden van een groep. Je kunt nu een groep uitkiezen en dan klik je vervolgens op: "bekijk gegevens". Je krijgt dan een schermpje met de ledenlijst en de knop: "'wordt lid".
Je raad het al, als je op die knop drukt gaat er een verzoek naar de moderatoren van die groep en die beslissen uiteindelijk of je lid mag worden. Daar kan een dagje overheen gaan dus wordt niet boos als je daarna niet meteen de groep in kan maar wacht rustig even af. Succes ermee.
Het is overigens niet bijster druk op die groep maar als je er een vraag stelt krijg je altijd antwoord.
Succes ook met je actie richting de VU
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Josette schreef: Overigens, de juiste naam voor deze vervrouwelijkingshormonen is Androcur.
Even voor de duidelijkheid.
Androcur is geen vervrouwelijkings hormoon maar een anti-androgeen oftewel een testosteron onderdrukker.
Het vervrouwelijkt je dus niet als je het apart gebruikt, het stopt alleen de vermannelijking. Voor vervrouwelijking moet je het combineren met Oestrogenen oftwel vrouwelijke hormonen.
Het gebruik van Androcur kan door het verdwijnen van je eigen testosteron botontkalking veroorzaken en wordt dus niet aangeraden langere tijd apart te gebruiken. Trouwens aan het gebruik van beiden (Andro EN Oestro) zitten natuurlijk behoorlijke lichamelijke risico's vast en het zijn geen asprientjes die je zomaar even gebruikt. Je lever kan beschadigen, je vruchtbaarheid komt in het gedrang en er is een kans op trombose, embolie's en evt vergroting van de hypofyse met allerlei nare gevolgen. Bedenk dus heel goed wat je doet en ga niet stunten zonder medische begeleiding. Om nog even in te gaan op de vraag van Wilma, ja Androcur kan depressies veroorzaken maar doet dat niet bij iedereen. Als jij al last heb van de nodige problemen op dat gebied is dat inderdaad een punt om meer info over te verzamelen. Maar het zou natuurlijk heel goed kunnen dat jouw depressies een indirect of zelfs een direct gevolg zijn van je genderdysforie. Verstandig dus hier hulp bij te vragen. Nogmaals ga nou liever niet zelf experimenteren maar wacht op de begeleiding.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Joanne: Even voor de duidelijkheid.
Androcur is geen vervrouwelijkings hormoon maar een anti-androgeen oftewel een testosteron onderdrukker.
Mijn verontschuldiging voor de enigzins verkeerde formulering, de door jouw verstrekte informatie, ook over de risico's is een stuk duidelijker. Per slot van rekening ben jij deskundig door ervaringen geworden.

Ik hoop dat de informatie voor Wilma eveneens duidelijker is geworden.

Josette
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Joost

Je hoeft je absoluut niet te verontschuldigen hoor.
Ik ben gewoon graag duidelijk en vooral als het gaat om dingen waarbij onduidelijkheid evt problemen zou kunnen veroorzaken thats all. Het was geen verwijt naar jou toe hoor!
Zohra
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Zohra »

Hallo lieverds,

Ja ik weet dat de Androkur bedoeld is voor anti-mannelijkheid en de mannelijke kenmerken doet verdwijnen grotendeels en ik weet dat het neit bedoeld is om er vrouwelijker door te worden. Voor borsten en vrouwelijekr vormen etc heb je vrouwelijke hormonen nodig, gelukkig heb ik van mezelf al heel veel vrouwelijke kenmerken en trekjes, dus dat is alleen maar meegenomen, ik heb zelfs borsten van mezelf (door vetweesel) maar hormonen zouden ze wat mooier kunnen maken en natuurlijker gevormd en de lichaamsbeharing zou ik grotendeels verliezen. Maar al die nare bijzaken alsbontontkalking etc, is dat neit te behandelen met een eventueel iets? En de depressies? Als die echt zwaar worden? Is dat te behandelen met medicatie? Ja ik wil er graag alles en zoveel mogelijk over weten hoor, een goed ingelicht mens staat sterker in de wereld. Vandaar dat ik ook zoveel vraag. Momenteel is het zo dat ik ongeveer 4 vijf dagen per week als vrouw leef, vandeweek ben ik zelfs opgemaakt 's avonds in de tram naar huis gegaan, mensen wat een overwinning was dat voor mezelf zeg. Ik zag wel mensen raar kijken, maar ik had er maling aan, het is MIJN leven en ik laat me niet leven door hun. Ik wil mijn vrouw-zijn niet enkel en alleen achter de gordijnen of muren beleven maar ook aan de wereld laten zien. In Rotterdam, waar ik woon, kan dit echter wel gevaarlijk zijn, er woont hier veel onguur en agressief volk, vooral als je zo het centrum in gaat. Maar toch laat ik me er niet door kisten, als er wat gebeurt, helaas dan maar, maar ik laat me niet dwingen tot een leven achter de gordijnen. Dat was mijn eerste vuurdoop, nu wil ik steeds een stapje verder gaan door steeds meer vrouwelijke dingen toe te voegen als ik de straat overga om uiteindelijk helemaal als VROUW ook overdag te kunnen leven. Momenteel ben ik nog teveel in strijd en gespannen om te kunnen werken. Gelukkig heb ik nu alle tijd om dingen uit te zoeken, maarin de toekomst zou ik wel weer willen gaan werken, is het moeilijk om als transsexuele vrouw werk te krijgen? Dat zijn toch heel veel praktische zaken waar je als TS of TG tegenaanloopt, ik zou dus heel graag tips willen ontvangen van mensen die al door dit heengegaan zijn.....

Liefs,

Wilma
Afbeelding

Beleef het mee in Privé!
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Wilma

Ik wil best een heleboel antwoorden geven maar we hebben hier in het verleden al eens een fikse discussie gehad over het wel of niet voeren van specifiek TS gerichte discussies op het forum "Algemeen".
Jou vragen gaan echt een beetje te diep om hier te beantwoorden dus wellicht kun je lid worden van het forum Transsexualiteit, in één van mijn antwoorden aan jou heb ik heel duidelijk uitgelegd hoe je dat kan doen.
Ik zou zeggen ik zie je daar. :wink:
Zohra
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Zohra »

Oke meid, ik zal er hier niet verder op ingaan... ik ga lid worden van dat andere forum en discussieren we daar verder oke?

Liefs,

Wilma
Afbeelding

Beleef het mee in Privé!
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Goed plan
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »