Andere Tijden besteed aandacht aan Transgenders
Moderator: Moderators
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Andere Tijden besteed aandacht aan Transgenders
"Geboren in het verkeerde lichaam, tot in de jaren ’70 was er veel onbegrip en onkunde over transseksuelen. Artsen die wilden helpen, werd verweten dat ze sneden in een gezond lichaam. Hun patiënten zouden geestelijk in de war zijn en dus voer voor psychiaters, niet voor hormoonartsen en chirurgen. In veel steden was het volgens een politieverordening verboden zich openbaar te vertonen in kleding van het andere geslacht. Pesterijen en vernedering waren voor sommigen een bijna dagelijkse praktijk. Halverwege de jaren ’70 veranderde alles snel. Het VU ziekenhuis in Amsterdam kreeg de eerste transgenderkliniek ter wereld met een eigen hoogleraar transseksuologie. De pioniers van toen vertellen hun soms schokkende verhaal. Andere Tijden, zondag 8 december om 21:20 op Ned. 2."
If all else fails, buy new shoes
- EvaLvanE
- ForumFan
- Contacteer:
Re: Andere Tijden besteed aandacht aan Transgenders
Soms ben ik wat huiverig voor al die plotselinge belangstelling. Waar hebben we dat aan verdiend?
Anderzijds gaat het soms onverwacht goed. In het programma Man Bijt Hond (NCRV) is een paradijsvogel (zo noem ik dat en dat bedoel ik positief) gedurende enige tijd in beeld gebracht. De afgelopen 10 werkdagen was Aris op allerlei manieren in beeld. Nu weet ik ook wel dat Aris geen doorsnee transgender is (wie wel), maar dit is heel gewetensvol gedaan.
Nu schijnt het dat ik vandaag ook de Volkskrant moet gaan kopen in verband met een artikel. Ben benieuwd...
Anderzijds gaat het soms onverwacht goed. In het programma Man Bijt Hond (NCRV) is een paradijsvogel (zo noem ik dat en dat bedoel ik positief) gedurende enige tijd in beeld gebracht. De afgelopen 10 werkdagen was Aris op allerlei manieren in beeld. Nu weet ik ook wel dat Aris geen doorsnee transgender is (wie wel), maar dit is heel gewetensvol gedaan.
Nu schijnt het dat ik vandaag ook de Volkskrant moet gaan kopen in verband met een artikel. Ben benieuwd...
Erger u niet. Verwonder u slechts.