Vanavond start op NPO de eerste aflevering , zie hieronder.
De zwarte comedyserie Transparent draait om Mort (Jeffrey Tambor), een gepensioneerde professor die vrouw wil worden. Dit moet hij wel aan zijn drie volwassen kinderen vertellen, al hebben die zo ook hun eigen besognes.
Transparent is een zwarte comedyserie van schrijver/regisseur Jill Soloway (Six feet under). Er staat een familie centraal die bestaat uit de nodige kleurrijke personen. Hoofdpersoon is Mort (Jeffrey Tambor), een gepensioneerde professor die vrouw wil worden. Dit moet hij nog wel even aan zijn drie volwassen kinderen vertellen, al hebben die zo ook hun eigen besognes.
Golden Globes
Oudste dochter Sarah is getrouwd met een man, maar krijgt warme gevoelens voor haar ex-vriendin; zoon Josh is een succesvol bandmanager maar wel een kneus op liefdesgebied, en jongste dochter Ali (Gaby Hoffmann) is lui en werkloos. De serie was een doorslaand succes in de VS en ontving voor het eerste seizoen al twee Golden Globes, voor beste comedyserie en beste mannelijke hoofdrol in een zo'n serie.
Uit eigen ervaring
De 49-jarige Soloway vertelde aan The Hollywood Reporter dat ze voor de serie uit eigen ervaring put. "Een paar jaar geleden vertelde mijn vader me dat hij transgender was. Het grootste gedeelte van het telefoongesprek heb ik hem verteld hoe trots ik op hem ben en hoe veel ik van hem houd. En op hetzelfde moment dacht ik: 'Hier ga ik een tv-programma over maken'." De regisseur heeft inmiddels te horen gekregen dat ze een tweede seizoen van de veelgeprezen reeks mag maken.
Transparent.
Moderator: Moderators
Re: Transparent.
Heb gisteren het tweede deel gezien. Vind het een positieve film tot nu toe. Ben wel benieuwd of iemand van jullie het ook gezien heeft.
groet Elsa
groet Elsa
Re: Transparent.
Ik heb het ook gezien Elsa en net als jij vind ik het tot nu toe niet echt negatief qua inhoud, al vind ik het transgender gedeelte veel te miniem. Het minpunt vind ik dan ook dat het T- gebeuren teveel als aandachtstrekker gebruikt wordt om een middelmatige soap op te krikken. Ik ben dan ook benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld, maar ik zie liever een goede waarachtige docu over echte transen.