Van je familie moet je het maar hebben.

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Franciska
ForumFan

Van je familie moet je het maar hebben.

Bericht door Franciska »

Hoi Allemaal,

Ik ben na de virgin nog even bij mijn moeder geweest omeen oud bankstel bij het grof vuil te zetten.
Mijn moeder vertelde daarbij dat op de verjaardag (afgelopen donderdag) van mijn oudere broer hij bij mijn moeder geweest was om te vragen of hij zijn verjaardag geld alvast kon krijgen. Daarbij schijnen ze het ook over mij gehadte hebben want mijn moeder vertelde dat ze tegen mijn broer verteld had. dat ik geen contact meer met hem opnam omdat hij niet had laten weten wat zijn nieuwe geheime telefoon nummer is. Dit was voor mij niet de enigste reden, maar wel de enigste die mijn moeder blijkbaar onthouden heeft. Mijn broer vertelde tegen mijn moeder dat hij gedacht had dat zij het wel aan mij door zou geven, zonder dat hij daar iets over gezegd had, toen hij met dat nieuwe nummer op de proppen kwam. Het vervelende is dat hij tegen mijn moeder gezegd heeft dat hij dan nog wel contact met mij op zal nemen. Aan de ene kant geloof ik niet dat hij dat zal doen maar aan de andere kant is de kans ook groot dat hij het wel doet om zo het geld als verjaarscadeau van mij maar niet mis te lopen. Hij heeft mijn moeder ook verteld dat hij zijn verjaardag gelijk met die van zijn vrouw viert in het huis van zijn schoon ouders. Op zich is hier natuurlijk niks mis mee, ware het niet dat hij mijn moeder niet kon vertellen wat het huisnummer van zijn schoonouders is. Hij zou dat later nog wel even door geven aan mijn moeder, wat hij nog altijd niet gedaan heeft maar hij heeft daar nog een ruime week de tijd voor. Aan de andere kant hij heeft de buit al binnen dus heeft het verder geen nut meer voor hem om nog te laten weten welk huisnummer ze moet hebben, om op hun verjaardag te kunnen komen.

Het probleem waar ik nu weer mee zit is wat ik moet doen ALS hij wel weer contact met mij op neemt.
Ik ben er eigelijk wel van overtuigt dat hij dat alleen maar zal doen om het verjaardag cadeau(geld) op te eisen. Bovendien kan er niks goeds van komen als het contact weer hersteld zou worden het zou denk ik eerder op ruzie uit draaien. Maar aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het mijn moeder best wel veel pijn zal doen om toe te moeten zien hoe haar gezin als los zand uit elkaar valt. Ze heeft er toch het grootste deel van haar leven moeite voor gedaan om ons op te voeden en te verzorgen. Waarbij ze haar eigen wensen en belangen helemaal aan de kant gezet heeft.

Waarom ik dit hier neer kalk omdat ik om 03:45 uur, schat ik, al wakker lig en lig te tobben hoe hier nu weer mee om te gaan.

Één ding is zeker dat ik vandaag niet aan spreekbaar ben voor mijn collega's doordat ik ruim vier uur slaap te kort gekomen ben van nacht.

Na vanmorgen aan mijn chef gevraagd te hebben of hij er problemen mee had als ik vandaag vrij zou nemen, ben ik naar huis gegaan.
Om ongeveer half negen lag ik weer in bed en heb ongeveer twee uur geslapen. Ik ben er inmiddels voor mezelf al wel uit wat ik zeg ALS mijn broer toch nog zou bellen.
Ik zal hem dan duidelijk maken dat ik geen contact wens met achterbakse figuren zoals hij. Wanneer je op de laatste dag van je moeders vakantie op haar recorder een videotje opneemt is tot daar aan toe, maar wanneer je die dan op gaat halen terwijl je moeder al in bed ligt te slapen. Dat kan er bij mij echt niet in, dan blijk je dus totaal geen respect voor de privasie van je moeder te hebben.

Sorrie Joanne toch weer een negatief bericht, maar kan het anders met dergelijke familie?

Groetjes,
Franciska. :evil: :cry: :evil: :cry: :evil: :cry: :evil: :cry: :evil: :evil: :evil: :evil:
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Hoi Franciska,

Het klinkt misschien hard maar je kunt denk ik het beste dat soort familie maar gewoon links laten liggen en je er verder niet druk om maken.
Probeer het van je af te zetten anders ga je er zelf aan onder door...

Liefs, Amanda
Natalie
dagelijks aanwezig

Bericht door Natalie »

Rustig blijven Franciska, ik werd er zelf geirriteerd door toen ik het las. Dus even tot 100 tellen zou ik zeggen.
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Ha die Franciska,

Je hebt zelf je antwoord al gegeven, al doe je het voor je moeder, toch draait het op den duur op ruzie uit. Dus maakt het niets uit als je toegevelijk bent.
En daarnaast houd je er later ook een smerig misbruikt gevoel aan over.
Toch is het erg vervelend, het blijft je familie, al kan je ze wel achter het behang plakken.
Misschien moet je je broer er gewoon mee confronteren, en zeggen ik wil best met je omgaan, maar je er van baalt hoe hij zich gedraagt, en zeker zijn spelletje niet mee wil spelen.
Dan geef je wel openheid, misschien draait het op ruzie uit, maar hij weet waar hij aan toe is. En heel misschien leert hij er iets van.

liefs,

het elfje
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Amanda en Natalie,
Amanda:
Het klinkt misschien hard maar je kunt denk ik het beste dat soort familie maar gewoon links laten liggen en je er verder niet druk om maken.
Contact met mijn broer heb ik al sinds vorig jaar december al niet meer. Het contact met mijn moeder wil ik niet kwijt zij heeft me heel vaak uit de nood geholpen en ook nu probeerd ze me op een voor haar mogelijke manier te steunen. Zij wil natuurlijk het contact met haar oudste zoon ook niet kwijt. Dit houd dus in dat ik als uitlaat klep voor haar fungeer. Alles wat ik kan doen is heel voorzichtig duidelijk proberen te maken aan haar dat ze voor mijn broer alleen maar als bank van lening dienst doet.
Amanda:
Probeer het van je af te zetten anders ga je er zelf aan onder door...
Natalie:
Rustig blijven Franciska, ik werd er zelf geirriteerd door toen ik het las. Dus even tot 100 tellen zou ik zeggen.
Ik moest ook vrij nemen om het zelf weer los te kunnen laten en het slaap te kort in te halen. Dit had me niet gelukt als ik geen vrij genomen had vandaag.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Narayani,
Misschien moet je je broer er gewoon mee confronteren, en zeggen ik wil best met je omgaan, maar je er van baalt hoe hij zich gedraagt, en zeker zijn spelletje niet mee wil spelen.
Één van die andere redenen dat ik al sinds december geen contact meer heb met mijn broer is dat hij mij niet kan/wil accepteren. Had hij me wel echt geaccepteerd dan zou ik wel bereid zijn om die moeite te doen maar nu echt niet.
En heel misschien leert hij er iets van.
Hij kan van mij niks leren omdat hij dan eerst respect voor mij moeten hebben. in zijn ogen ben ik, denk ik, Zijn gestoorde broer. Bovendien heb ik er helemaal geen zin in om hem op zijn 44ste jaar nog te moeten leren hoe je fatsoenlijk met mensen om moet gaan.
Hij heeft altijd al veel te makkelijk zijn zin gekregen en dat krijgt hij nog steeds, Alleen al om die reden zal hij het nooit leren.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

comunicatie,invullen van andermans gedachtes, oordelen, veroordelen, je maakt het jezelf wel moeilijk

lees je eigen tekst nog eens door en haal weg wat overbodig is, kom je vrij snel tot je eigen inzicht, niemand anders kan je vertellen wat je het beste kan doen, alleen jij

shalomm,Joy
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Joy,
comunicatie,
Is een kunst die ik niet perfect beheers.
invullen van andermans gedachtes,
Beinvloed door mijn veronderstelling dat de meeste mensen negatief over mij denken.
oordelen, veroordelen,
Deze zijn natuurlijk niet alleen maar op dit verhaal gebaseerd, er zijn veel vaker dingen gebeurd die ik hier niet zal beschrijven. Die ik in mijn oordeel mee genomen heb.
lees je eigen tekst nog eens door en haal weg wat overbodig is,
Er staat naar mijn idee niks overbodigs in, maar vemoedelijk begrijp ik je hier verkeerd.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

hi
ik bedoelde, concretiseren, tot de kern komen, zodat je er ook concreet over na kan denken, en dus ook makkelijker tot een beslissing kan komen

shalomm
Plaats reactie