25 januari om 21.25 uur bij de KRO op Nederland 1

Algemeen

Moderator: Moderators

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Irene schreef:Had Amber ook niet aan zoiets meegedaan?

Irene
Als je t over deze Amber hebt: zo ver ik weet niet. :wink:

Ik heb het opgenomen en gister nog even terug gekeken. Eerlijk gezegd vond ik het een beeld over transseksualiteit zoals je dat wel vaker ziet bij dit soort progrmma's. Geboren als man, levend als vrouw en dan een klein kijkje in het leven van zo'n iemand.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Heb het nu ook gezien.
Voor diegene die dat nu ook nog willen,
http://reunie.kro.nl/uitzendingen/2009/ ... index.aspx
En dan "Bekijk de uitzending."

Nou dat is een prachtig verhaal.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Amber schreef:
Irene schreef:
Had Amber ook niet aan zoiets meegedaan?

Irene

Als je t over deze Amber hebt: zo ver ik weet niet.
Na dat ik de rest van het verhaal hoorde moet het wel Bianca geweest zijn, die me dat verteld had, ik haal soms mensen door elkaar blijkbaar :oops:

Excuses voor de verwarring

Irene
Kleine stapjes
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Ik heb er met plezier naar gekeken. Het is leuk om ook een soort succesverhaal te kunnen zien. Op één of andere manier wordt T* toch altijd nog ergens aan de rand van de maatschappij geplaatst. Knap hoor!
Hertog Jan
dagelijks aanwezig

Bericht door Hertog Jan »

heb gisteren ff gekeken.....en echt super normaal neergezet.

op het antwoord hoezo lachen.....bedoel ik dat er juist een transseksueel in dit programma moet zitten.
verder moet je niet altijd alles letterlijk lezen :wink:
Renate den Heijer
dagelijks aanwezig

Bericht door Renate den Heijer »

joandelynn schreef:Vond het toch wel weer opvallend dat bij dat verhaal van Bianca de mannen vol onbegrip, bijna geschokt, zaten toe te kijken terwijl die ene vrouw die toen in beeld kwam een enorme glimlach op haar gezicht had.

Geeft mooi aan hoe verschillend mannen en vrouwen tegen transseksualiteit aankijken :D
Inderdaad was het zo dat met name Paul - die van de twee snackbars - tijdens de uitzending aanvankelijk geen raad wist met de transseksualiteit van Bianca, maar uit een bericht in het gastenboek van de Reünie, geschreven door een ex-klasgenoot van Bianca, blijkt dat toch anders te liggen en de klas haar wel degelijk heeft geaccepteerd. Erno Michielsen schrijft het volgende over Bianca:
.......Bianca heeft zich prima geprofileerd. Er is over haar veel besproken en gezegd, zowel tijdens als na de opnames. Maar tijdens de opnames komt niet alles aan bod of word eruit geknipt. Dan lijkt het of de klas een bepaalde mening is toegedaan jegens Bianca, maar geloof me, we zijn na de opnames gezellig met z´n allen wezen eten,en is zij volledig geaccepteers zoals ze nu is........

Ennuh.... Bianca, mijn complimenten hoe je je gepresenteerd hebt en je zodoende een waardig ambassadrice voor ons bent.

Groetjes aan allen,

Renate (die zelf in 2002 aan het begin van haar traject eveneens in een programma van Rob Kamphues - "Rob Kamphues maakt vrienden" op tv is geweest)
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Op het prikbord heeft iemand geschreven dat mensen die op tv komen dit alleen maar doen omdat ze aandacht voor zichzelf willen. Voor mij was dat niet DE reden om het te doen. Hoe was dat voor anderen ?
Gisteren trouwens Coen Honig nog gesproken (degene die haar helpt bij haar stem) en die vond het ook een goed programma. De reden dat ik hem zag is vanwege een cursus stem en zangtraining voor transmensen, echt een aanrader voor mensen die iets aan hun stem willen doen (voor mij is het durven te zingen als vrouw).
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Renate den Heijer schreef: Ennuh.... Bianca, mijn complimenten hoe je je gepresenteerd hebt en je zodoende een waardig ambassadrice voor ons bent.
:roll: :roll:
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Plaats reactie