9 juni: Kelly van der Veer bij Vaders & Zonen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

9 juni: Kelly van der Veer bij Vaders & Zonen

Bericht door Frederique_ »

Vanaf dinsdag 26 mei neemt Hugo Borst weer de verhouding tussen vaders en zonen onder de loep in een derde seizoen Over vaders en zonen. Op dinsdag 9 juni zijn Kelly en haar vader Anton van der Veer te gast.

24 jaar geleden wordt Kelly van der Veer geboren als zoon Ferry. Dit verkeerde lichaam maakt haar jeugd tot een verschrikking. Vernederende pesterijen zijn haar lot. Vader Anton wil niets liever dan geluk voor zijn kind, zoon of dochter. En liefdevol begeleidt hij zijn zoon bij het worden van een vrouw. Maar eenmaal een prachtige vrouw raakt Anton het zicht en controle op zijn kind kwijt.

Datum: 9 juni
Tijd: 22.56 - 23.20 uur
Zender: Nederland 2
Ondertiteling: via Teletekst 888

Bron: Transman.nl.
Kijk ook eens op de genderkalender !
Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Als ik mijn mening mag geven; ik vind dat die Kelly werkelijk niets positiefs heeft toegevoegd aan de algehele bekendheid/acceptatie van transsexuelen.
Persoonlijk vind ik dat ze "onze positie" juist eerder schade heeft toegebracht met haar aanstellerige/domme gedrag.
Chloe'tje
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 12:20

Bericht door Chloe'tje »

Nou ja, als je er een conclusie uit kan trekken is, dat hormonen de hersenen aantasten :lol:

Ik vind dat TG/TS wel vaker verkeerd voor het voetlicht komt, maar dat geldt waarschijnlijk ook voor andere groepen die niet in het doorsnee plaatje vallen. Ik kan af en toe wel lachen om die gans :wink:
Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Chloe'tje schreef:Nou ja, als je er een conclusie uit kan trekken is, dat hormonen de hersenen aantasten :lol:

Ik vind dat TG/TS wel vaker verkeerd voor het voetlicht komt, maar dat geldt waarschijnlijk ook voor andere groepen die niet in het doorsnee plaatje vallen. Ik kan af en toe wel lachen om die gans :wink:
Ik moet soms ook om haar lachen, maar... ik probeer ook door andermans ogen te kijken.

Hoe ziet het grote publiek haar?

Laten we eerlijk zijn; weinig mensen denken verder dan hun TV lang is.

Die zien iets, bijvoorbeeld Kelly, en denken dan dat alle T's zo zijn.
Ik heb er geen fijn gevoel bij. Ik had het prettiger gevonden als er een intelligenter, beschaafder en stijlvoller T dat BB huis in was gegaan.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Robijntje schreef:
Die zien iets, bijvoorbeeld Kelly, en denken dan dat alle T's zo zijn.
Daar geloof ik helemaal niks van, als mensen iets afwijkends van de middenweg zien vormen ze zich daarover een oppervlakkige mening en gaan over tot de orde van de dag. Mensen denken op zo'n moment niet eens aan anderen.
Het zit volgens mij vooraal tussen de oren van een relatief grote groep T's.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik ben benieuwd of dit ook een "gans-gesprek" wordt, of dat we -eindelijk- een andere, serieusere kant van Kelly zien.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Renate den Heijer
dagelijks aanwezig
Berichten: 101
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 15:29
Locatie: Den Haag

Bericht door Renate den Heijer »

Frederique_ schreef:Ik ben benieuwd of dit ook een "gans-gesprek" wordt, of dat we -eindelijk- een andere, serieusere kant van Kelly zien.

Groetjes,

Frederique
Ben je nieuwsgierig of Kelly haar serieuze kant laat zien?
Bekijk dan de uitzending van 'De Wereld draait door' (via www.uitzendinggemist.nl) van dinsdag 26 juli jl. dan hoor je van tafelheer Hugo Borst dat hij erg onder de indruk is van hoe Kelly haar leven als jongetje beschouwt, waarin zij - toen nog een hij - behoorlijk werd gepest. Ook wordt er een korte preview van de bewuste uitzending van 'Over vaders en zonen' van 9 juni a.s. vertoond.

Kortom ik heb er het volste vertrouwen in dat Kelly dan een hele andere kant dan haar domme-blondje-imago laat zien.

O ja, in de "grote boze buitenwereld" heb ik heb nooit en ten nimmer imago-schade opgelopen door hoe Kelly zich doorgaans presenteert in de media.
Irene schreef:Het zit volgens mij vooraal tussen de oren van een relatief grote groep T's.
Helemaal mee eens!

Groetjes aan allen,

Renate den Heijer
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Renate den Heijer schreef:dan hoor je van tafelheer Hugo Borst dat hij erg onder de indruk is van hoe Kelly haar leven als jongetje beschouwt, waarin zij - toen nog een hij - behoorlijk werd gepest.
Ik heb toevallig pas de biografie van Kelly gelezen en ik moet eerlijk zeggen dat mijn beeld van haar ook enigszins bijgesteld is na het lezen van dat boek. Ze heeft ook zo haar eigen problemen moeten overwinnen en volgens mij is ze ook best een gevoelig mens.

In dat boek zegt ze ook dat het imago van dom blondje een soort rol is die ze speelt, maar of dat waar is kan ik natuurlijk niet beoordelen.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

joandelynn schreef:
Renate den Heijer schreef:dan hoor je van tafelheer Hugo Borst dat hij erg onder de indruk is van hoe Kelly haar leven als jongetje beschouwt, waarin zij - toen nog een hij - behoorlijk werd gepest.
Ik heb toevallig pas de biografie van Kelly gelezen en ik moet eerlijk zeggen dat mijn beeld van haar ook enigszins bijgesteld is na het lezen van dat boek. Ze heeft ook zo haar eigen problemen moeten overwinnen en volgens mij is ze ook best een gevoelig mens.

In dat boek zegt ze ook dat het imago van dom blondje een soort rol is die ze speelt, maar of dat waar is kan ik natuurlijk niet beoordelen.
Ik heb dat waardeloze flutboekje ook gelezen, en ik vind het een gemiste kans.
Ze had er een prachtig boek van kunnen maken, maar heeft een waardeloos niemandalletje geproduceerd.
Eeuwig zonde.

En waarom zou je een dom blondje spelen? Als je in werkelijkheid een zichzelf respecterende intelligente vrouw bent?
DAT is juist erg dom!

En trouwens, als je het boek echt goed leest, kom je vanzelf tot de conclusie dat Kelly nou niet bepaald een hoog geestelijk niveau heeft.

Niets mis mee! Begrijp me niet verkeerd.
Iedereen is zoals hij/zij is, en ik respecteer dat.
Maar Kelly die een dom blondje speelt?
Het kost haar niet veel moeite....
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Robijntje schreef: En trouwens, als je het boek echt goed leest, kom je vanzelf tot de conclusie dat Kelly nou niet bepaald een hoog geestelijk niveau heeft.
Nee, maar dat hoeft toch ook niet?

Ik vind dat het beeld dat we bij een "dom blondje" hebben nogal 1-dimensionaal is, alsof het bij een persoon alleen om intelligentie zou gaan. Maar Kelly is toch ook echt een persoon met meerdere dimensies net als ieder ander mens. En in die zin zou ze best een nogal 1-dimensionaal persoon kunnen spelen op tv. Met intelligentie heeft dat volgens mij weinig te maken.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Gebruikersavatar
Renate den Heijer
dagelijks aanwezig
Berichten: 101
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 15:29
Locatie: Den Haag

Bericht door Renate den Heijer »

Oeps ' was nog niet helemaal goed wakker. Ik schreef in mijn eerder vandaag geplaatste reactie dat jullie maar de de uitzending van 'De Wereld draait door' (via www.uitzendinggemist.nl) van dinsdag 26 juli jl. moesten bekijken, maar dat moet natuurlijk dinsdag 26 mei zijn.
Mijn excuses!

Groetjes,

Renate
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Kelly heeft altijd aangegeven dat zij graag een rolmodel wil zijn voor andere transseksuelen. Ook dat zij mensen die in de kast zitten wil helpen en steunen. Ik vraag me af of je dat ook echt bereikt als je een dom blondje speelt zoals zij dat doet. Als ik mensen om me heen hoor,vinden ze Kelly een overdreven,aanstellerig en over the top geval, sommigen hebben t over een omgebouwde dragqueen...inderdaad, ze wordt niet eens als n vrouw gezien. En dat zegt,als je t mij vraagt, genoeg over de beeldvorming die zij geeft. Niet alleen over zichzelf,maar over transseksualiteit in t algemeen. Dus dat t tussen de oren zou zitten, is onzin.
Gebruikersavatar
Renate den Heijer
dagelijks aanwezig
Berichten: 101
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 15:29
Locatie: Den Haag

Bericht door Renate den Heijer »

AM_ber_79 schreef: Dus dat t tussen de oren zou zitten, is onzin.
Tja, ik neem aan dat jij het onzin vindt, maar of het zo is.....
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

AM_ber_79 schreef:sommigen hebben t over een omgebouwde dragqueen...inderdaad, ze wordt niet eens als n vrouw gezien.
Maar denk je dat mensen die zoiets zeggen andere transseksuelen dan wel als een vrouw zien? Sommige mensen zullen dat nooit doen als ze je verleden kennen, hoe overtuigend je ook over komt.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

...en omgekeerd is het ook zo: sommige mensen noemen je al mevrouw als je nog nauwelijks als vrouw zichtbaar bent...

(om te voorkomen dat het weer een kommer-en-kwel-discussie wordt, waarbij de werkelijkheid vaak veel genuanceerder is)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie