Profiel Rania

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

tijgertje schreef:Menstruatie maanden achter elkaar tegenhouden met hormonen is ronduit gevaarlijk
Wat ik weet en ik ken menigen die het zo doen, is het niet gevaarlijk met hormonen de menstruatie te onderdrukken.....die vrouwen die ik ken hanteren juist de 6 maanden-cyclus.....met goedkeuring van hun gyn....

....maar dat zijn allemaal biologische vrouwen, hoe het in jou geval is, weet ik dus niet....als je een baarmoeder hebt, maar geen vagina, ik bedoel, een weg voor het bloed naar buiten, dan kan ik me voorstellen, dat je zoiets moet laten onderzoeken!

Ik vind het ook uiterst raar, dat de VU niet aan onderzoek naar intersex doet.....geen cromosomentestje en niks.....in Duitsland gaan ze zo een onderzoek altijd voorschrijven voordat ze met hormonen beginnen....tenminste bij de personen, waar ze een verdacht op intersex hebben, maar ook vaak bij mensen, waar je geen vermoeden zal hebben.....

....wereld grootste genderteam....ik bedoel maar....eigenlijk zal niemand meer daar heen gaan....kunnen ze sluiten......helaas zijn alternatieven vaak zoek.... :roll:

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik denk dat het chromosoononderzoek ook weer een centenkwestie is. Als er echt hele goede aanwijzingen zijn wordt het volgens mij nog steeds gedaan. Voor zover ik weet (correct if I'm wrong) is het in de beginjaren van het genderteam wel gedaan, maar kwam er eigenlijk nooit (behalve waar verwacht) een afwijking naar voren. Nederland is wat dat betreft gewoon een raar land, kosten besparen waar het amper iets oplevert, en op andere gebieden geld over de balk smijten.
Volgens mij heb ik het ooit gevraagd of heb ik het ooit ergens gelezen. Maar dit staat ergens in mijn achterhoofd.
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

tijgertje schreef:Ben nog het wachten op die uitslag
Als die uitslag positief is (zal wel) krijgen ze nog flink wat te horen op het VU
Menstruatie maanden achter elkaar tegenhouden met hormonen is ronduit gevaarlijk
En.........is de uitslag al binnen!?
liefs,
Betteke
edwin(winnie)
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jul 08, 2009 10:38
Locatie: amsterdam

profiel rania

Bericht door edwin(winnie) »

Mara schreef:
Frederique_ schreef:omdat ik een gender identiteits proces in de eerste plaats een vorm van persoonlijke ontwikkeling vind en pas in de tweede plaats een lichamelijk veranderingsproces.
Op het risico heen dat je het weer negatief oppakt....wil ik toch iets kwijt.....

....een persoonlijke ontwikkeling zeg jij....maarja, je gaat natuurlijk van uit, dat deze ontwikkeling de goeie kant opgaat.....maar wat, als dit niet het geval is.....als iemand een psychische afwijking heeft, die hem laat geloven, dat die vrouw is.....psychiatrische inrichtingen barsten van mensen, die zich bvb Napolion wanen......of iemand anders.....er zijn heel veel mensen met psychiatrische ziektes, het is niet meer dan logisch, dat als de overheid moet opdraaien voor een behandeling, dat daar een diagnose voorafgaat......

.....wil je geen diagnose....goed....dan laat je elders helpen op eigen rekening en draag de consequenties zelf.....simple as pie, zou je denken....maar zo simple is het niet.....gaat dat namelijk mis, moet weer de overheid opdraaien om de gevolgen financieel te dragen.....maarja, zo ver denk jij blijkbaar niet.

Het VU is voor iemand als jij....zoiemand als mij....en voor vele anderen de denkbaar slechtste plek voor een GAB....da's duidelijk.....maar we zijn er uit verschillende redenen toch heen gegaan, hebben veel ellende meegemaakt, zijn er klaar mee en gaan gewoon verder in ons leven.....

.....wanneer lukt jou dat....???

Wil je eindigen als verbidderde eenzame strijder....???

Ik zal zeggen, dat je je 10 vragen die je hebt opgesomd gaat uitprinten en het volgende keer bij een van de voorlichtingsavonden gaat voorleggen aan Jos & Co. Dat brand je toch sowieso onder de nagels dit te doen....toch....

....in afwachting van je verhaal daarop....en zo voort....

Voor de rest ben ik het met Adriana en Nannette eens.....

Mara
hoi mara,ik heb erg de behoefte om even te reageren op jou vergelijking met psychiatrische aandoeningen.
ik heb best lang in de psychiatrische zorg gewerkt en kan je vertellen dat ook mensen met een psychiatrische aandoening gender-dysforische gevoelens kunnen hebben.
deze zijn van gezonde aard aangezien deze gevoelens niets met een ziekte te maken kunnen hebben,maar veelal met identiteit.

met vriendelijke groeten ed-winnie
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: profiel rania

Bericht door Mara »

edwin(winnie) schreef:hoi mara,ik heb erg de behoefte om even te reageren op jou vergelijking met psychiatrische aandoeningen.
ik heb best lang in de psychiatrische zorg gewerkt en kan je vertellen dat ook mensen met een psychiatrische aandoening gender-dysforische gevoelens kunnen hebben.
deze zijn van gezonde aard aangezien deze gevoelens niets met een ziekte te maken kunnen hebben,maar veelal met identiteit.

met vriendelijke groeten ed-winnie
Dat is zeker waar wat je daar zegt Winnie...tevens ook nog welkom op trav.org...maar daar ging het ff niet om, maar ook dit feit laat zien, dat een diagnose niet misplaatst is....in hoeverre genderdysfore geestelijk zieke mensen uiteindelijk kan worden geholpen is weer een tweede vraag....ik kan me voorstellen, dat men daar nog veelste voorzichtig is...natuurlijk hoort dit onderzoekt, in hoeverre nu iemand juist wegens genderdysforie psychische problemen heeft of juist andersom...

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Ed-Winnie,

Je hebt helemaal gelijk.

En @Mara: internationaal is in genderkringen al lang erkend dat de diagnose genderdysforie niet te trekken is. Het enige dat je -zou-kunnen- doen is kijken of iemand lijdt aan wanen t.a.v. zijn/haar/zaar gendergevoel. Wat ik me dan wel openlijk afvraag is of men daar werkelijk een doorlooptijd van 6 maanden (en meer) voor nodig heeft. @Ed-Winnie, kun jij hier meer over zeggen?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

betteke schreef:
tijgertje schreef:Ben nog het wachten op die uitslag
Als die uitslag positief is (zal wel) krijgen ze nog flink wat te horen op het VU
Menstruatie maanden achter elkaar tegenhouden met hormonen is ronduit gevaarlijk
En.........is de uitslag al binnen!?
Ik weet ondertussen wat er met mij aan de hand is
Het is geen intersex wat eerst vermoed werd, maar mijn lijf maakte zo goed als geen hormonen aan!
Is een genetisch defect of zo
Daarom ben ik nooit gaan puberen als jongen en zie ik er zo vrouwelijk uit
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Lucky you! :wink:
liefs,
Betteke
Plaats reactie