Frederique_ schreef:Overigens raad ik iedereen wel aan om eerst met "nepborsten" te gaan beginnen, omdat je dan beter weet of borsten wel-of-niet bij je passen als dat je dat niet doet.
Ik heb nepborsten alleen gebruikt zolang het nodig was, het was voor geen niet weten of het bij mij paste, is iets wat ik sinds mijn puberteit altijd gemist heb. En zodra ik een A cup had ben ik ook gestopt met protheses.
En nep is toch anders dan echt, die doen niet zeer als je omdraait in bed en er flink tegen stoot . Ik denk ook dat voor elke transseksueel borsten er gewoon absoluut bijhoren, en niet is van kijken wil ik dat wel.
Er zijn ook transgenderisten: mensen die per behandeling, per lichaamsdeel afwegen of iets wel-of-niet bij hen past.
Er zijn ook mannen-met-borstwens.
Er zijn ook mensen (ook uit bovenstaande groepen) die denken dat ze -echt- niet zonder borsten kunnen, en dan hebben ze borsten en dan komen ze er achter dat het niet zo gemakkelijk leeft als dat ze dachten. Omdat ze op bepaalde manieren toch niet-passabel zijn en het makkelijker zou zijn als ze borsten zouden hebben die je tijdelijk ook niet zou -hoeven- te hebben.
Vandaar de tip: om goed te weten waar je aan begint.
Overigens doen mijn borsten niet zeer als ik in bed lig en er stevig tegen stoot. 't Zal wel ongetwijfeld anders voelen als "echte borsten". Ook daarom is het dat ik naar echte verlang?
Ik dacht toch echt dat dit de groep open transsekualiteit was, en dat we ook uitgaan van iemand die transseksueel is, hetgeen ook de strekking van het topic was.
Als we het over alles wat er om heen gaat ook hier gaan noemen, kan de groep beter een andere naam krijgen. Hij is open omdat andere ook aan bepaalde dingen die transseksuelen hebben ook iets kunnen hebben.
Weet goed waar je aan begint... Goed advies voor iemand die transsekueel is.
Het kan ook minder positief zijn. Ik heb na 2.5 jaar hormonen absoluut niks gehad van borstgroei. Ik had nochtans een hoge dosis oestrogeen toegeschreven. Ik heb nu een B cup (moest eigenlijk C cup zijn) na een borstvergtoing. En dat ziet er serieus onnatuurlijk uit. Ik hoop om toch nog eventueel zelf borstgroei te ontwikkelen maar ik vrees ervoor.
Wat ik nog even wilde melden is dat voor mij persoonlijk mijn siliconen borstimplantaten ook niet helemaal als iets van 'mezelf' voelen hoor. Stel je er niet te veel bij voor.
Als je bijvoorbeeld op je buik ligt dan voel je gewoon dat je op 2 stukken kunstmatige shit ligt... En als je er aan voelt en zachtjes in knijpt is het wel alsof je in iets van jezelf knijpt maar knijp je dieper en harder knijp je natuurlijk in dat implantaat en daar zit helemaal geen gevoel in.
Had veel liever grotere borsten gehad door hormoongebruik. Maar dat blijft bij mij hangen op een kleine cup a en dat vind ik echt te weinig.
Ik voel (gelukkig) wel duidelijk mijn borsten, en ik voel ook heel duidelijk de melkklieren zitten. Ik heb zelfs een tijd een minimale melkproductie gehad, als ik er in kneep spoot er soms zelfs een straaltje uit. Ik ben toch ook pas vlak voor mijn 37e begonnen met hormonen. Het is toch een heel persoonlijk iets, borstontwikkeling.
...zoals ook gevoel heel persoonlijk is. Ik draag dag en nacht borstprotheses (Amoena's) en dat voelt voor mij helemaal niet nep. Niet dat ik daarmee Jaimee's ervaringen wil ontkrachten (zij voelt wat zij voelt, ik voel wat ik voel). Wel om aan te geven dat wat je voelt kan verschillen en dat borstprotheses -misschien- een goede oplossing -kunnen- zijn als je sterk naar het hebben van borsten verlangt.
En ja, ook ik verlang naar "grotere echte borsten". Zit nu op nog-niet-cup-AA.
Ik las net in een voorafgaande posting dat borsten pas na 1 jaar hormoonbehandeling beginnen groeien...
Oeeeffffffffff... wat een geruststelling zeg!
Ik maak me de laatste weken nogal vrij druk rond het feit dat er
niet echt sprake is van (zichtbare) borstgroei terwijl ik toch al sinds eind januari '09
aan de hormonen ben.
Is het mogelijk dat er helemaal geen borstgroei optreedt?
Zou ik pas echt jammer vinden hoor...
xoxo Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB! SeventiesPhotography
Nou Kirsten....bij mij is het enkele weken na hormoonstart begonnen en 10 maanden later had ik eigenlijk dat, wat ik nu ook nog heb....mss ben ik een van de weinigen, waar het zo vlot ging, maar het toont ook aan, dat het, denk ik, toch echt aanleg is, hoeveel je straks aan overhoud....
Bij mij begon de borstvorming bij 3-4 maanden zichtbaar, en na 12 maanden waren ze (helaas) uitgegroeid. Maar ik weet niet of het soort hormonen door nog bij uitmaakt. Indertijd schreven ze bij het VU ethynilestradiol voor, misschien dat het lichaam daar betere en sneller op reageert ? Des te meer reden als borstvorming nu nog minder is dan 10 jaar geleden dat bvg voor ts weer in basispakket komt.