heb je de docu wel gezien saartje, voordat je oordeelt....Saartje schreef:Het geitenwollensokken gehalte is behoorlijk hoog hier geloof ik.
Hoe verzin je het en waar haal je de moed vandaan om op school je kind te laten opvoeden...
Vroeger:
"ik ben gepest boehoe"
"ja, eh, terug pesten dan, de groeten"
Nu krijgen ze een maatschappelijk verantwoord rollenspel
hahahahahaha sorry hoor...
9 juni: Kelly van der Veer bij Vaders & Zonen
Moderator: Moderators
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."
"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Nee, ik ken het blauwe/bruine ogen verschijnsel.Snoopy schreef:
heb je de docu wel gezien saartje, voordat je oordeelt....
Dat is al oud.
Ik ben geen voorstander van het "die is beter dan jij" om een punt duidelijk te maken.
Ik ben voor "er zijn allemaal verschillende mensen, en we zijn allemaal even veel waard".
Een bekendheid zijn ouders zeiden ooit "mensen zijn allemaal hetzelfde, ze worden alleen anders behandeld aan de hand van de kleding die ze dragen" en legden dat haarfijn uit.
Dat noem ik nou informatie waar je als kind iets aan hebt.
Volgens mij is Billy Connoly best een goed mens geworden...
Maar cynisch joh! ;p
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
dat is erg rationeel en fatsoenlijk en verstandig... maar zolang je je dat niet ten diepste realiseert verandert er niks...Saartje schreef:
Ik ben geen voorstander van het "die is beter dan jij" om een punt duidelijk te maken.
Ik ben voor "er zijn allemaal verschillende mensen, en we zijn allemaal even veel waard".
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."
En daarom ben ik wel positief over de initiatieven op scholen waarin jongeren leren beleven wie ze zijn binnen de dynamiek van al dat gedoe. Dat is veel leerzamer en uiteindelijk ook effectiever dan bepreken.
@ Saartje: op school komen zo ontzettend veel momenten voor waarin je sociaal-emotionele ontwikkeling meespeelt, dat het zonde zou zijn om daaraan voorbij te gaan. Op de lagere school waar mijn kinderen zaten, werd daar uitgebreid aandacht aan besteed en ik heb gezien dat het hen hielp om zowel sociaal als weerbaar te worden.
@ Saartje: op school komen zo ontzettend veel momenten voor waarin je sociaal-emotionele ontwikkeling meespeelt, dat het zonde zou zijn om daaraan voorbij te gaan. Op de lagere school waar mijn kinderen zaten, werd daar uitgebreid aandacht aan besteed en ik heb gezien dat het hen hielp om zowel sociaal als weerbaar te worden.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Als het een school is waar men daar zelf aandacht aan wil besteden juich ik dat van harte toe.Janiek_ schreef: @ Saartje: op school komen zo ontzettend veel momenten voor waarin je sociaal-emotionele ontwikkeling meespeelt, dat het zonde zou zijn om daaraan voorbij te gaan. Op de lagere school waar mijn kinderen zaten, werd daar uitgebreid aandacht aan besteed en ik heb gezien dat het hen hielp om zowel sociaal als weerbaar te worden.
Niet als het een verkapte opvoeding is omdat de ouders te belazerd zijn of geen tijd hebben om aandacht aan hun nieuwe "huisdier" te schenken.
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
Wat inderdaad maar al te vaak het geval is. Naschoolse opvang zodat kinderen van 8 to 6 buitenshuis bij vreemden zijn, thuis komen, 's-avonds sporten en huiswerk doen en dan naar bed. De volgende dag begint het weer opnieuw. Het weekend overigens ook, want dan zijn er wedstrijden en moeten de ouders hun eigen moment hebben. Dat geeft echt een goede band (maar ik daar heel uitgesproken over).Saartje schreef: Als het een school is waar men daar zelf aandacht aan wil besteden juich ik dat van harte toe.
Niet als het een verkapte opvoeding is omdat de ouders te belazerd zijn of geen tijd hebben om aandacht aan hun nieuwe "huisdier" te schenken.
Het is geen kwestie van"meer bereiken". Ze heeft in dit geval iets anders bereikt dan ik en niet meer dan ik. Tenzij je transseksualiteit graag wilt neerzetten als een grote sensatie en je transseksuelen liever wilt neerzetten als "overdreven verwijfde omgebouwde mannen" in plaats van "vrouwen geboren in een verkeerd lichaam"...Snoopy schreef: Dan heeft ze nog altijd meer bereikt dan jou tot dusver!!!!!!!
En ik ben ook graaaag een dom blondje!
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Ja vind ik veel better dan ze neer te zetten als bouwvakkers die nu "klusvrouwen" zijn. Ik heb liever dat er gedacht wordt dat het overdreven verwijfde doorgeschoten homo's zijn, dan fetishisten die op vrouwen vallen en verder compleet mannelijk blijven...AM_ber_79 schreef:Het is geen kwestie van"meer bereiken". Ze heeft in dit geval iets anders bereikt dan ik en niet meer dan ik. Tenzij je transseksualiteit graag wilt neerzetten als een grote sensatie en je transseksuelen liever wilt neerzetten als "overdreven verwijfde omgebouwde mannen" in plaats van "vrouwen geboren in een verkeerd lichaam"...Snoopy schreef: Dan heeft ze nog altijd meer bereikt dan jou tot dusver!!!!!!!
En ik ben ook graaaag een dom blondje!
Nou, dat vind ik op mijn beurt weer wat overdreven. Je kunt aan sommige transvrouwen wel zien dat zij een deel van hun wordingsgeschiedenis als nicht hebben geleefd. Bij een ander type blijft er heel duidelijk iets van de hetero huisvader hangen.AM_ber_79 schreef: transseksuelen liever wilt neerzetten als "overdreven verwijfde omgebouwde mannen"
Kelly is geen ambassadeur van trans Holland. Ze is gewoon zichzelf en doet haar ding. In de verste verte niet mijn ding, maar dat geeft niet. Zij pretendeert ook niet mij te vertegenwoordigen.
Lijkt me allebei niet voordelig, hoor. In beide gevallen blijf je een gestoorde man en dat is - neem ik aan - niet wat je wilt.Snoopy schreef:Ik heb liever dat er gedacht wordt dat het overdreven verwijfde doorgeschoten homo's zijn, dan fetishisten die op vrouwen vallen en verder compleet mannelijk blijven...
een gestoorde man blijf je voor sommigen toch wel... het verschil is alleen hoe gestoord. En voor mensen is het nu eenmaal beter te volgen wanneer een homo te vrouwelijk is dat hij als vrouw gaat leven enz enz...Janiek_ schreef:Lijkt me allebei niet voordelig, hoor. In beide gevallen blijf je een gestoorde man en dat is - neem ik aan - niet wat je wilt.Snoopy schreef:Ik heb liever dat er gedacht wordt dat het overdreven verwijfde doorgeschoten homo's zijn, dan fetishisten die op vrouwen vallen en verder compleet mannelijk blijven...
en nogal onbegrijpelijk dat een normaal functionerende heteroman enkel voor zn eigen plezier een poes gaat halen in thailand...
Grappig, het is net alsof ik Mila, die hier vroeger veel postte, weer hoor !Snoopy schreef:een gestoorde man blijf je voor sommigen toch wel... het verschil is alleen hoe gestoord. En voor mensen is het nu eenmaal beter te volgen wanneer een homo te vrouwelijk is dat hij als vrouw gaat leven enz enz...
en nogal onbegrijpelijk dat een normaal functionerende heteroman enkel voor zn eigen plezier een poes gaat halen in thailand...
Ik denk dat je hier vooral in de sfeer van je eigen vooroordelen verblijft .
Nee ik heb geen vooroordelen, ik doelde op het beeld wat mensen van TSen kunnen hebben, en welke ik dan verkies boven een ander. Amber vind dat Kelly een slecht beeld geeft en ik ben het daar niet mee eens dus. Ik denk dat mensen iemand als Kelly eerder serieus nemen en begrijpen als dus die verder normale mannelijke heteroman, die van bouwvakker naar klusvrouw gaat.Janiek_ schreef:Grappig, het is net alsof ik Mila, die hier vroeger veel postte, weer hoor !Snoopy schreef:een gestoorde man blijf je voor sommigen toch wel... het verschil is alleen hoe gestoord. En voor mensen is het nu eenmaal beter te volgen wanneer een homo te vrouwelijk is dat hij als vrouw gaat leven enz enz...
Ik denk dat je hier vooral in de sfeer van je eigen vooroordelen verblijft .