9 juni: Kelly van der Veer bij Vaders & Zonen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef:
Snoopy schreef: arme ik... een ts is dus geen vrouw in jouw ogen!! :D
Zegt degene die zich niet profileert als vrouw maar als ts....
Ik profileer mezelf niet als TS hoor, ik voel me vrouw ben een vrouw maar geboren in een jongenslichaam en dus ben ik een TS.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:
Janiek_ schreef:
Saartje schreef:Zo begrijp ik niet dat men met een bouwvakkers postuur aan een transitie begint.
Of een pruik draagt.
Ik heb zo'n beetje alles mee en ben nog kritisch.
sommige mensen hebben geen spiegel geloof ik.
Wat zou jij dan doen in het geval dat je een bouwvakkerspostuur had?

Als je transseksueel bent heb je meestal niet zoveel keuze. Vanaf het moment dat je weet dat je het bent, wat is dan zwaarder: de rest van je leven een mannenleven volhouden dat je steeds meer gaat tegenstaan en uiteindelijk sterven met spijt om wat je niet gedaan hebt? Of gaan voor wie je bent en merken dat je levenskracht ontleent aan je hart te volgen, ook al valt het allemaal niet mee?
Het laatste lijkt me. Ik zou ook niet weten hoe ik dit nu anders zou moeten doen, ookal ben ik wel bang voor de toekomst hoor, maar ik ben nu tenminste wel mezelf...en elk uur als jezelf geleefd is meer waard dan een leeg leven...
De vraag was eigenlijk aan Saartje gesteld, dus ik blijf benieuwd naar haar antwoord :wink: .

Maar dat van jou snijdt wel hout.

En al ziet het er bij Tante Joop aan de buitenkant voor veel mensen onlogisch uit, ik denk dat die ook voor het laatste kiest. Dat is ook waardoor zij misschien niet altijd begrepen wordt, maar wel op respect kan rekenen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Janiek_ schreef: Wat zou jij dan doen in het geval dat je een bouwvakkerspostuur had?
Dan was ik bouwvakker gebleven. ;)

Serieus, dan was ik nooit verder gegaan.
Ik heb heel veel geluk met mijn postuur en wat andere dingen en het meeste kan er mee door.
Ik vind het gewoon géén gezicht en zo wil IK er niet bij lopen.

@ amber

Er zijn ook vrouwen die...

Die ken ik nu wel en daar heb ik helemaal niets mee te maken.
Het gaat er om wat IK vind dat kan.
Niet wat een ander doet. :P
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Saartje schreef:
Janiek_ schreef: Wat zou jij dan doen in het geval dat je een bouwvakkerspostuur had?
Dan was ik bouwvakker gebleven. ;)

Ik heb heel veel geluk met mijn postuur en wat andere dingen en het meeste kan er mee door.
Dit is zo'n wat-als vraag die je alleen kunt beantwoorden als de situatie zich daadwerkelijk voordoet. Het is erg gemakkelijk om te zeggen dat je als bouwvakker niet om zou gaan, maar dat impliceert dat die bouwvakker een keuze heeft, en dat is maar zeer de vraag. Persoonlijk denk ik dat als een trans met een bouwvakkerspostuur toch besluit om als vrouw te gaan leven, dat daar dan wel een flinke worsteling achter zal zitten en dat ze uiteindelijk tot de conclusie gekomen is dat ze er niet tegen vechten kan en weinig keus heeft.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

En dit is dan alleen nog weggelegd voor een enkeling want de meesten worden nooit 100% passabel.
Zeker niet op latere leeftijd...

Ik ben laatst even lekker uit mijn roze wolk geschopt en besef dat nu ook.
Nu de volgende vraag, WIL ik de rest van mijn leven een TS zijn en trek ik dat?

100% passabel worden zit er voor mij niet in ben ik bang.

Het hele gebeuren heeft er voor gezorgd dat ik weer terug bij af ben (ik ben een travestiet) en alle mooie woorden voorlopig met een hartgrondig "hahahahaha ja hoor natuurlijk!" zal beantwoorden.
Zachte heelmeesters...
Als er maar genoeg mensen je vertellen hoe goed je er uitziet, ga je het nog geloven ook.
En dan wordt je wakker.
Saartje schreef:

Beetje jammer dat je nu over de rug van anderen je eigen "beslissing" om als TS te gaan leven probeert te legetimeren. Je was eerst uit de droom geholpen... en nu krik jij jezelf weer op door jezelf te vergelijken met tsjes die volgens jou een vertoning zijn..
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Mensen waarvan het VU verwacht dat ze door hun uiterlijk (grote) problemen kunnen krijgen door hun geslachtsverandering worden hier nadrukkelijk op gewezen. Het blijft echter altijd een eigen keuze.
Ik persoonlijk keur de keuze van niemand af, wie ben ik om dat voor een ander te kunnen bepalen ? Iedereen leeft zijn of haar of zhaar eigen leven.
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Snoopy schreef:
Beetje jammer dat je nu over de rug van anderen je eigen "beslissing" om als TS te gaan leven probeert te legetimeren. Je was eerst uit de droom geholpen... en nu krik jij jezelf weer op door jezelf te vergelijken met tsjes die volgens jou een vertoning zijn..
Nou, ik ben blij dat er weer eens iemand beter weet hoe ik in elkaar steek dan ik zelf.
Als jij er bij wil lopen als een man in een jurk moet je dat zelf weten, ik vind dat geen gezicht, mag dat alstublieft even zeg?
En mag ik ook zelf weten hoe ik omga met waar ik nu mee bezig ben?
Of moet alles volgens jouw idee gaan?

We hebben allemaal al door dat inleven in een ander niet je sterkste eigenschap is dus wat dat betreft zal je wel nooit iets begrijpen dat een ander doet. :lol:

Inmiddels ben ik er wel weer van overtuigd dat je een trol bent dus bij deze, succes en de groeten!

Jo Brand
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Snoopy schreef: Pas wel op met wat je doet... want wat je hierboven beschrijft dat neigt naar zelfhaat.
Kijk je wel een beetje uit wat je schrijft....
Iemand anders zou je kunnen geloven namelijk.
Je schuift mensen continue dingen in de schoenen die ze niet gezegd hebben doordat je maar van alles aan neemt.
Best link, woorden kunnen veel impact hebben, juist in dit soort omstandigheden.
Voor het geval je wellicht toch nog wat gevoel kunt opbrengen voor anderen met je "empatich vermogen" en zo.. :lol:

Nou dat was het dan weer wat mij betreft hoor, doegies!

Jo Brand
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Iemand is goed bezig....zelfs ik ben nog nooit n trol genoemd door Saartje 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Saartje schreef:
Snoopy schreef: Pas wel op met wat je doet... want wat je hierboven beschrijft dat neigt naar zelfhaat.
Kijk je wel een beetje uit wat je schrijft....
Iemand anders zou je kunnen geloven namelijk.
Je schuift mensen continue dingen in de schoenen die ze niet gezegd hebben doordat je maar van alles aan neemt.
Best link, woorden kunnen veel impact hebben, juist in dit soort omstandigheden.
Voor het geval je wellicht toch nog wat gevoel kunt opbrengen voor anderen met je "empatich vermogen" en zo.. :lol:

Nou dat was het dan weer wat mij betreft hoor, doegies!
Nou het ontbreekt jou ook aan empatisch vermogen dan, je ondervindt eerst aan den lijve in de kroeg hoe vervelend het kan zijn voor travestiet aangezien te worden, en verklaart vervolgens elke trans met een bouwvakkerspostuur voor gek. Hoeveel impact denk je dat die woorden kunnen hebben voor transjes die niet gezegend zijn met een fijn postuur?

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef: Hoeveel impact denk je dat die woorden kunnen hebben voor transjes die niet gezegend zijn met een fijn postuur?
Iedere trans zal hoe dan ook moeten leren om te gaan met de geïnternaliseerde transfobie die andere (meestal beginnende of juist heel geslaagde) transen op haar projecteren.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:
Snoopy schreef: Hoeveel impact denk je dat die woorden kunnen hebben voor transjes die niet gezegend zijn met een fijn postuur?
Iedere trans zal hoe dan ook moeten leren om te gaan met de geïnternaliseerde transfobie die andere (meestal beginnende of juist heel geslaagde) transen op haar projecteren.
ja je zou haast bang worden voor je eigen soort. Ik zeg wel eens dat ik liever nog in een cafe zit met 80% marocs dan 80% transen :)..

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:
Janiek_ schreef:
ja je zou haast bang worden voor je eigen soort. Ik zeg wel eens dat ik liever nog in een cafe zit met 80% marocs dan 80% transen :)..
Liever wat gemengder :wink: ! Jij hebt wel iets met extreme tegenstellingen, hè?
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Snoopy schreef:Ik zeg wel eens dat ik liever nog in een cafe zit met 80% marocs dan 80% transen :)..
Dit stokpaardje van Mila hebben wij nog niet gehad.
If all else fails, buy new shoes
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Snoopy schreef:ja je zou haast bang worden voor je eigen soort. Ik zeg wel eens dat ik liever nog in een cafe zit met 80% marocs dan 80% transen :)..
Als die overige 20% als jou zijn ren ik naar buiten en vraag ik bescherming aan die Marokkanen 8) 8)
Plaats reactie