Transgender Gedenkdag

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:
Snoopy schreef:Ik geloof niet dat ik van mn TS "status" (status quo?) af kan komen, ookal is het hokje "vrouw" natuurlijk wel een veel breder hokje en veel diverser ook dan de TS wereld is. Je kunt ook TS zijn en vrouw zijn zonder je aan te trekken wat andere vrouwen of TSen doen. TS en zelfs vrouw als ID, uiteindelijk is het allemaal te beperkend voor mij. Ik ben gewoon wie ik ben. :) Ik stop anders raak ik dadelijk nog in de shirley bassey mood en word ik ban nichterigheid beticht:)
Er zijn ergere dingen, lijkt me :wink: !

Ik heb een hele tijd gedacht dat ik er erg voor op moest passen niet opnieuw "in een hokje terecht te komen". Nu ik er eenmaal grotendeels ben, merk ik dat ik probleemloos mezelf kan zijn (op de meeste terreinen althans) en voelt het niet meer als een hokje. Als je op de juiste plek zit voor je eigen gevoel, dan is het verder alleen een kwestie van hoe je er invulling aan geeft. En daarvoor zijn de mogelijkheden heel talrijk.
Ja precies passabiliteit is wel belangrijk en geloofwaardig kunnen zijn ook, en ik wil ook niet uitdragen dat ik TS ben ipv vrouw, maar als ik een gewone vrouw was zat ik hier niet op dit forum en in die zin is zelfs dat hokje te beperkend. Ik wil wel graag een normale vrouw zijn, maar ik geloof daar niet meer in, dat dat mogelijk is. Als je indd maar enigzins als jezelf je kunt voort bewegen in de maatschappij, daar gaat het mij tenslotte om. Op de andere terreinen lijkt het helaas een nogal hopeloze situatie en ben ook bezig met -dat- te accepteren.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:Ja precies passabiliteit is wel belangrijk en geloofwaardig kunnen zijn ook, en ik wil ook niet uitdragen dat ik TS ben ipv vrouw, maar als ik een gewone vrouw was zat ik hier niet op dit forum en in die zin is zelfs dat hokje te beperkend. Ik wil wel graag een normale vrouw zijn, maar ik geloof daar niet meer in, dat dat mogelijk is. Als je indd maar enigzins als jezelf je kunt voort bewegen in de maatschappij, daar gaat het mij tenslotte om. Op de andere terreinen lijkt het helaas een nogal hopeloze situatie en ben ook bezig met -dat- te accepteren.
Als er zoiets zou zijn als een "gewone vrouw", dan wordt dat wel een beperkt hokje, vrees ik. Ik ben ook geen gewone vrouw. Was ook geen gewone man. En op allebei de plekken vallen de confrontaties als zou ik er niet in passen behpprlij mee. Het zijn naar mijn idee toch meestal meer de beperkingen die je jezelf oplegt, waar je last van hebt.

En als je al wat ouder bent, is het ook weer makkelijker dan wanneer je jong bent. Vrouwen van boven de 50 vallen buiten de radar van wat de meeste mannen seksueel interessant vinden. Dan gaat het om heel andere dingen.

Een hopeloze situatie accepteren vind ik eerlijk gezegd geen aanrader voor je, hoor :) . Er is nog veel te winnen en dat geldt vast ook voor jou.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

richting mannen leg ik mezelf die fysieke TS beperking toch echt niet zelf op...
en ik heb verder ook geen interesse om buiten de radar van mannen te vallen :P
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:richting mannen leg ik mezelf die fysieke TS beperking toch echt niet zelf op...
en ik heb verder ook geen interesse om buiten de radar van mannen te vallen :P
:D Nee, dat snap ik :wink: ! Ik vind het wel lekker rustig :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef: Als er zoiets zou zijn als een "gewone vrouw", dan wordt dat wel een beperkt hokje, vrees ik. Ik ben ook geen gewone vrouw. Was ook geen gewone man. En op allebei de plekken vallen de confrontaties als zou ik er niet in passen behpprlij mee. Het zijn naar mijn idee toch meestal meer de beperkingen die je jezelf oplegt, waar je last van hebt.

En als je al wat ouder bent, is het ook weer makkelijker dan wanneer je jong bent. Vrouwen van boven de 50 vallen buiten de radar van wat de meeste mannen seksueel interessant vinden. Dan gaat het om heel andere dingen..
Om welke heel andere dingen gaat het dan eigenlijk, het gezin, de kinderen en de kleinkinderen? Je begrijpt vast ook wel dat het alleen voor een bepaald type transen weggelegd is.. :roll:
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef: Om welke heel andere dingen gaat het dan eigenlijk, het gezin, de kinderen en de kleinkinderen? Je begrijpt vast ook wel dat het alleen voor een bepaald type transen weggelegd is.. :roll:
Tja, wat doen vrouwen die het niet gegeven is om een partner te vinden en kinderen/kleinkinderen te krijgen? Meestal vinden die toch wel een manier om liefde te geven en te ontvangen. Kinderen van anderen binnen de familie. Egeltjes. De poezen. De kerk. Het feminisme. Je kunt eindeloos doorgaan. De essentie is dat je je ergens mee kunt verbinden, teneinde niet steeds meer op jezelf betrokken te raken. Maar is dat niet waar het voor ieder mens op neer komt?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

ja of je inzetten voor een waardige manier van levensbeeindiging.... :lol:
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:ja of je inzetten voor een waardige manier van levensbeeindiging.... :lol:
Aan jou de keuze...
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

mens op die leeftijd ben ik niet meer te onderscheiden van andere vrouwen.... dan begint mn leven pas! dan hijs ik me in sexy stockings en hoge hakken, zet een mooie nylonpruik op en ga alle oude mannetjes in het bejaardehuis versieren...
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Als in:

http://www.youtube.com/watch?v=4tqQnAuOnRk

Laatste couplet :wink: . En een passende levensbeëindiging ook nog!

Deze is trouwens ook heel mooi:

http://www.youtube.com/watch?v=xGS6VlEX ... re=related
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

hihihi dat liedje zingt een vriend soms voor mij....

deze is ook leuk :D
http://www.youtube.com/watch?v=46PCyA0y ... re=related

dat je ut weet :)
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Weer even on topic:

http://www.flickr.com/photos/dafphoto/s ... 743572029/

Hier staat een mooie fotoreportage van fotografe Daphne Channa Horn over Transgender Gedenkdag.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Wat me opvalt, als je voorzitster bent van die organisatie, en dus het gezicht van transgender netwerk nederland en je moet zoveel mensen aanspreken en toespreken dat je dan best wat beter op je kledingcombinatie mag letten...

Want die beige laarzen passen niet bij dat blauwe rokje... waarvan de roklengte ook niet al te goed gekozen is... het hadden zwarte laarsjes ofzo moeten zijn... dat is toch een vertoning zo...
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Mijn oom presteerde het om op de begrafenis van zijn vader (mijn opa) als spreker namens de familie in n net pak met daaronder gympen te komen....Maar ik mag aannemen dat je volgend jaar oook meedoet en laat zien hoe t wel moet?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

omdat de meeste mensen zo redeneren als jij "je mag pas wat zeggen als je het zelf doet" staat zij daar dus voor aap met die bruine laarzen... :o :roll:
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Plaats reactie