Jaimee schreef:
Iemand die hoge ogen gooit door iets anders dan lichamelijkheid. Een transseksuele neurochirurg?
Zodra die er is wordt die vast wel geportretteerd in het vakblad van de neurochirurgen. Maar hier gaat het om een fotomodel wat op de cover wordt geplaatst van een modellenblad. Elke vrouw op elke cover van elke Vogue, of welke glossy dan ook, staat daarop vanwege haar mooie lichaam en/of gezicht en omdat het tijdschrift hoopt dat dat lichaam en/of gezicht de verkoop zullen stimuleren. (Daarom plaatsen Engelse tijdschriften nog altijd Diana op hun omslag om de zoveel tijd.) Dat de hoofdredactie van de Franse Vogue heeft besloten dat ook het lichaam van een trans-vrouw mooi is, en dus getoond mag worden, is, nogmaals, een grote doorbraak wat mij betreft. Als ik begin twintig was en ik kreeg de kans zou ik het ook doen.
Jaimee schreef:
Ja maar dat extra geld door de extra publiciteit zal Vogue vooral zelf opstrijken.
Vogue betaalt het model, en als het model zo populair blijkt dat Vogue daardoor extra nummers verkoopt maakt Vogue meer winst en is Vogue blij. Albert Heijn huurt voor z'n reclamespotjes een volslagen onbekende acteur in die voor elk spotje waar-ie in meedoet waarschijnlijk een paar duizend euro vangt, en AH draait miljoenen meer omzet. AH blij, en acteur ook blij, want die houdt er vanzelf wel weer ander werk aan over. Zo zit de wereld in elkaar.
Jaimee schreef:
En voor dat geld wat zij krijgt moet ze wel de rest van haar leven door als 'die trans die haar penis liet zien'.
En wat als ze dat nou eens niet erg vindt?
Jaimee schreef:
En ik voel me helemaal niet geroepen om in de media mijn verhaal te doen.
Prima, maar zeur dan niet over degenen die dat wel doen en dat die de beeldvorming bepalen, want dan sta je dus toe dat ze dat doen.
Petra schreef:
Er is absoluut niets mis met de dame in kwestie, ze is gewoon anders dan de zwart wit beeld van hoe mensen er uit ""Moeten"' zien.
Inderdaad. En waar ik, ook na al die jaren, nog steeds zo moe van wordt is het feit dat zoveel transen ook maar niet los kunnen komen uit dat zwart-wit denken
groetjes,
Monica
Ik ben mezelf.