Hoe reageer jij op nare reacties van mensen op straat?
Moderator: Moderators
-
- Forumdiva
Dan kan ik mezelf danken dat ik genoeg zelfvertrouwen had om in 13 jaar tijd gemiddeld minder dan 1 nare reactie per jaar gehad te hebben. En de KNO art om mijn ooit scheef geslagen neus weer recht te zetten. En volgens Luc Gijs en vele anderen is er echt niet aan me te zien. (ja ik weet het, aan iedereen is iets te zien, maar dat is bij bijna elke vrouw zo)
Re: Hoe reageer jij op nare reacties van mensen op straat?
Wisten jullie dat bijvoorbeeld in Engeland meer dan 65% van de vrouwen zich 's avonds onveilig voelt op straat en liever niet zonder protectie naar buiten gaat. Allochtonen zijn zo wie zo vaak vrouwonvriendelijk en zeker ten aanzien van westerse vrouwen. Dus dat soort reacties krijg je als T vrouw ook voor je kiezen als je toevallig op de verkeerde plaats bent, evenals opdringerig manvolk. Dat zijn dingen waar elke vrouw mee te maken krijgt en mee leert omgaan zonder karate of andere wapens dan haar wijsheid en haar intuïtie. Dat een beginnende T girl zich onzeker voelt in haar rol is vergelijkbaar met een pubermeisje die haar identiteit nog aan het vormen is, alleen is ze meestal wat ouder en dan valt die op zich begrijpelijke onzekerheid op zowel in kleding als gedrag.
Als je een vrouw bent en je bent niet een man in een jurk, dan zijn er alleen vrouwenproblemen, als seksistische etterbakken en bekrompen benauwde mannetjes met weinig inleving en een zwak zelfbeeld waardoor ze het nodig hebben rond te trappen naar anderen. Het zegt veel over hun en niets over jou zolang je je niet laat vergiftigen. Neem afstand van al die bekrompenheid en ga verder met wie jij bent.
Als je een vrouw bent en je bent niet een man in een jurk, dan zijn er alleen vrouwenproblemen, als seksistische etterbakken en bekrompen benauwde mannetjes met weinig inleving en een zwak zelfbeeld waardoor ze het nodig hebben rond te trappen naar anderen. Het zegt veel over hun en niets over jou zolang je je niet laat vergiftigen. Neem afstand van al die bekrompenheid en ga verder met wie jij bent.
-
- daar ben ik weer
Re: Hoe reageer jij op nare reacties van mensen op straat?
valt mij op dat als ik in "gewone" kleding in een drukke winkelstraat loopt er niemand reageert. Was wel eens aan het hardlopen in dames outfit en dat een paar mannen klaxoneerde , maar ik denk omdat ik opgemaakt en er leuk uit zie.