transgenderisme op tv afgelopen weekend

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
laurien
is nieuw hier

transgenderisme op tv afgelopen weekend

Bericht door laurien »

Ik weet niet wat het was de afgelopen dagen, maar we zijn oppeens in beeld bij de publieke omroep. De aan ons allen bekende documentaire "I am a woman now" was te zien, en nu na te kijken op uitzending gemist
Vervolgens was eerder afgelopen weekend transgenderisme het punt van discussie in Debat op twee
Beide zeker de moeite waard om te kijken.
Elsa
Forumdiva

Re: transgenderisme op tv afgelopen weekend

Bericht door Elsa »

Bedankt voor het doorgeven...heb het net bekeken, vind het een goede weergave van hoe je / men er mee omgaat.

groet Elsa.
Anne-Nienke
ff weer wat posten

Bericht door Anne-Nienke »

Hey,

Ik heb net gekeken. Het is denk ik wel een goede weergave van de praktijk (heb er zelf weinig ervaring mee). Ik heb wel is betere discussie gezien. Hier werd er erg veel gepraat vanuit het eigen perspectief.

Ik vond die ondernemer die discrimineerde best eerlijk. Hij leek wel open staan voor argumenten. Die man in de paarse blouse was een drama. Hij suggereert op basis van zijn "denken" dat als je transseksueel bent dat je wel een slechte thuis situatie gehad moet hebben. Ik weet niet hoe dat voor de rest is, maar mijn ouders hebben mij een prima start gegeven in het leven.

De pleeg vader van Erik vond ik ook wel mooi, hij ging vooral in op het meisje dat somber was en de jongen die dat veel minder was....leuk om te zien.

Wat is jullie opgevallen in het "debat"?
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

Ja dit is mij ook al opgevallen. I am a woman, word ook bij Canvas uitgezonden op donderdag a.s. 22/11 om 23.45 - 1.10 uur.
VPRO gids heeft er een heel artikel aan gewijd in de gids.

Ik zat ook ergens naar te kijken, heb het opgenomen, Hart van Nederland - SBS6 22.30 (volgens mijn HD recorder)
daar verscheen ook een oudere trans met een foto van haar oude gezicht en daarna zag je haar nieuwe uiterlijk.

Er kwam ook een nieuw boek ter sprake, een soort nieuwere kijk op ons soort mensen, allemaal erg luchtig benaderd met de bedoeling,
dat de buitenwereld makkelijker met ons om kan gaan.

Maar ik vind dat er erg veel is verbeterd. In de tijd dat ik begon met veranderen, was er een 'revolutionaire docu', een afstudeer
project van een student. Die ging over Carola, volgens mij. Heb haar ook een keer ontmoet bij het VU. Maar die docu staat zo ver.
Het is uberhaubt bezopen dat een student met zo iets moet komen anno 1992 of zelfs 1991. Die student kan er niet veel aan doen, maar
er was bv. geen uitleg dat die trans met een baard rond liep. Die moest natuurlijk naar elektrisch epileren, maar veel mensen snapten dat niet.
Zelfs Verschoor, die ik ook had, kwam in beeld, die haar opzocht in Hoofddorp. Die Carola had heel veel problemen met de buitenwereld.
Dat was een hele zware docu, maar wel heel moedig dat ze die heeft gemaakt. Verschoor komt echt niet zomaar bij je thuis, dan is er veel aan de hand.

Deze Holland Doc vind ik echt klasse. Het gaat terug naar de echte pioniers! Vooral zo n uber vrouw die de documentaire opent. Zit er echt als de Indo Drone naar te kijken. En dat ze bloemen komt leggen op het graf van die chirurg! Chapeau voor deze uitzending!
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
barbaracd
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door barbaracd »

Ik heb uiteraard ook gekeken, vond de uitzending i am a woman now persoonlijk wat minder.

De uitzending van het debat vond ik wel leuk om te zien. Ik vond echter de reacties wat aan de negatieve kant. DIe moeder van Erik vond ik erg negatief, de vader erg positief. Ook vond ik het van Maureen lef hebben om zo op tv te komen, vanuit de douche. Respect daarvoor, maar dat had ik haar al via Twitter gemeld.
Hoi allemaal, ik ben een cd/tv van 30+ kom uit de regio Twente en ben altijd in voor een leuk contact.
Plaats reactie