Heel veel succes Sandy, laat je weten hoe het is verlopen. Het geeft mijzelf een supergoed gevoel als ik na de handmatige haarverwijdering (over mijn hele lichaam overigens, niet alleen mijn benen) overal glad ben. Zelfs de plaatsen die niet voor de buitenwereld zichtbaar zijn hou ik elke 24-48 uur bij, voor mijn gevoel kan ik dan op elk gewenst moment van de dag zo goed mogelijk voor de dag komen.
Ik moest wel glimlachen om je vergelijking van veet en mayonaise. Hoewel ik geen ervaring heb met ontharingscremes roept het wel associaties op. Maar op een serieuze toon afsluitend, rode huid is inderdaad absoluut geen fijn vooruitzicht. Veel succes vanavond.
Groetjes,
Charlotte
benen ontharen
Moderator: Moderators
-
- ff weer wat posten
Re: benen ontharen
Maar hoe doen jullie dat dan, dat volledig ontharen?
Ik doe het nu iedere 1-1,5 weken in bad. Dat gaat perfect, makkelijk en zonder wondjes. Maar ga ik dat iedere dag of om de dag doen dan kost dat bergen met warm water.
Onder de douche ben ik ook tijden bezig, en krijg ik toch ook snijwondjes.
Scheer ik mij met scheerschuim (maakt niet uit of dat nou armen, benen, borst of gezicht is) dan verlies ik een complete donatie aan bloed. Voor mijn gezicht gebruik ik soms ook olie maar dat gaat niet veel beter. Ik word er echt gek van.
Daarbij komt dat ik ook nogal veel en donker lichaamshaar heb. Als ik 's avonds in bad scheer voel ik de volgende ochtend stoppels. Dus ik zit er nu aan te denken een wax-kit te gaan kopen.
Ik heb vanavond ongeveer 3 kwartier gelaserd. Officieel moest ik eerst 24 uur van tevoren testen welke stand geschikt is voor mijn huid, maar eigenwijs als ik ben heb ik direct de hoogste stand gebruikt. Soms voelde ik wel even wat maar meestal helemaal niks. Wel werd mijn huid rood en rook het wat naar verbrand haar (maar dat is normaal volgens de bijgeleverde DVD). Ik wilde nog niet langer laseren omdat ik even wil kijken hoe mijn huid er morgen uitziet. Op de plekken die ik heb gedaan zouden de haren over ongeveer 2 weken vanzelf uit moeten vallen.
Heb ik morgen geen blaren dan ga ik verder met het volgende stukje. Baard, handen en onderarmen zijn prio 1.
Lfs, Sandy
Ik doe het nu iedere 1-1,5 weken in bad. Dat gaat perfect, makkelijk en zonder wondjes. Maar ga ik dat iedere dag of om de dag doen dan kost dat bergen met warm water.
Onder de douche ben ik ook tijden bezig, en krijg ik toch ook snijwondjes.
Scheer ik mij met scheerschuim (maakt niet uit of dat nou armen, benen, borst of gezicht is) dan verlies ik een complete donatie aan bloed. Voor mijn gezicht gebruik ik soms ook olie maar dat gaat niet veel beter. Ik word er echt gek van.
Daarbij komt dat ik ook nogal veel en donker lichaamshaar heb. Als ik 's avonds in bad scheer voel ik de volgende ochtend stoppels. Dus ik zit er nu aan te denken een wax-kit te gaan kopen.
Ik heb vanavond ongeveer 3 kwartier gelaserd. Officieel moest ik eerst 24 uur van tevoren testen welke stand geschikt is voor mijn huid, maar eigenwijs als ik ben heb ik direct de hoogste stand gebruikt. Soms voelde ik wel even wat maar meestal helemaal niks. Wel werd mijn huid rood en rook het wat naar verbrand haar (maar dat is normaal volgens de bijgeleverde DVD). Ik wilde nog niet langer laseren omdat ik even wil kijken hoe mijn huid er morgen uitziet. Op de plekken die ik heb gedaan zouden de haren over ongeveer 2 weken vanzelf uit moeten vallen.
Heb ik morgen geen blaren dan ga ik verder met het volgende stukje. Baard, handen en onderarmen zijn prio 1.
Lfs, Sandy
Re: benen ontharen
Tja wat oneerlijk he dat wij zo gezegend zijn met al dat haar op de verkeerde plekken. Ik stoor mij er al ook mijn leven lang aan. De allereerste keer dat ik mijn benen onthaarde, deed ik dat ook met Veet. Ik wist niet wat ik meemaakte, alles lag er in 1 keer zo vanaf. Het lijkt mij wel smerig spul. Mijn vrouw (die alleen maar heel lieve pluishaartjes heeft na 30000 weken) gebruikt dit ook niet. Ze gebruikt ook gewoon Gilette Sensor Exel. Dat lijkt mij gewoon de beste manier. En het scheren op zich in bad vind ik een fijne bezigheid. Op vakantie hebben we geen bad, dat is wel erg lastig, zo staan onder de douche, want je wil toch ook spekglad zijn op het strand ! Ach ja het is niet klagen hoor, ben alweer blij dat ik weer een vakantie heb kunnen regelen dit jaar. Liefs Lana
zo ik ben klaar met die forum