Beste scheermethode voor je baard/kin?
Moderator: Moderators
Beste scheermethode voor je baard/kin?
Hierbij vroeg ik me af wat nou de beste scheermethode is voor het verwijderen van korte haartjes en stoppels van een baard. Is dit een slagersmes (z'n oud scheermes), modern scheermes (gillete), plat scheerapparaat of een driekoppig roterend scheerapparaat? Ik gebruik nu zelf een plat scheerapparaat maar daarmee krijg ik dus die kleine haartjes niet weg. Ik moet dan waarschijnlijk een keer een beter/duurder apparaat kopen die het wel weg haalt. Kep eigenlijk niet echt veel zin om mesjes te gaan gebruiken.
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Re: Beste scheermethode voor je baard/kin?
Ik gebruik zelf zo'n multiple mesjes ding, maar voor sommige plekjes gebruik ik een simpelere uitvoering omdat de oppervlakte van die multiple mesjes te groot is.
Kleine stapjes
- Aris
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
ben er ook altijd druk mee bezig, en inderdaad die multi mesjes dingen zijn best breed, heb dus een berde multi en kleine standaard met 2 mesjes.
en dan maar aan de gang van alle kanten om het maar zo goed mogelijk glad te krijgen, zeker als ik een lange dag n het vooruitzicht heb zo dat niet begin van de avond de stoppel al door gaan komen
helpt ontharings creme ????
wil het wel laten laseren ook, wil er definitief van af , iemand tips daar voor ??
en dan maar aan de gang van alle kanten om het maar zo goed mogelijk glad te krijgen, zeker als ik een lange dag n het vooruitzicht heb zo dat niet begin van de avond de stoppel al door gaan komen
helpt ontharings creme ????
wil het wel laten laseren ook, wil er definitief van af , iemand tips daar voor ??
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ontharingscrème heb ik nooit durven gebruiken in mijn gezicht. Er bestaat weliswaar ontharingscrème voor in het gezicht, maar die is bedoeld voor donkere donshaartjes onder de neus.
Kleine stapjes
- Aris
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
ik gebruik de ontharingscreme wel voor benen, er is ook wel speciale voor het gezicht dacht ik, zal van de week eens kijken
- Marina_ae
- dagelijks aanwezig
Ik combineer scheermethodes.
Eerst scheer ik met een (scherp!) mesje van Gilette; 'k weet niet eens welke soort, maar het is er eentje met meer dan twee mesjes.
Dat doe ik zorgvuldig, en kijk met goed licht of ik alles te pakken heb. In mijn geval is het gebied bij de Adams-appel het moeilijkst.
Dan laat ik de huid even rusten: een half tot een heel uur.
Dan scheer ik weer, maar nu electrisch met een Braun 'Cruzer' met gebruikmaking van een beetje scheerschuim. Zolang ik het apparaat nog haartjes hoor kortwieken ga ik door.
Opgepast! hiermee want zelfs met een electrisch apparaat en scheerschuim kun je rode plekken scheren.
Na deze dubbele scheerbeurt ben ik glad genoeg om met de basis (= foundation ) ) aan de gang te gaan.
Eerst scheer ik met een (scherp!) mesje van Gilette; 'k weet niet eens welke soort, maar het is er eentje met meer dan twee mesjes.
Dat doe ik zorgvuldig, en kijk met goed licht of ik alles te pakken heb. In mijn geval is het gebied bij de Adams-appel het moeilijkst.
Dan laat ik de huid even rusten: een half tot een heel uur.
Dan scheer ik weer, maar nu electrisch met een Braun 'Cruzer' met gebruikmaking van een beetje scheerschuim. Zolang ik het apparaat nog haartjes hoor kortwieken ga ik door.
Opgepast! hiermee want zelfs met een electrisch apparaat en scheerschuim kun je rode plekken scheren.
Na deze dubbele scheerbeurt ben ik glad genoeg om met de basis (= foundation ) ) aan de gang te gaan.