Sarah in zicht? Onderzoek naar borstkanker

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Crista J
daar ben ik weer

Sarah in zicht? Onderzoek naar borstkanker

Bericht door Crista J »

Dit jaar komt ze bij me langs, en de uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek 'Onderzoek naar borstkanker' lag vorige week al in de bus.

De folder zegt: "Ook vrouwen met een borstprothese kunnen meedoen. Afhankelijk van de plaats van de prothese kan een deel van het borstweefsel niet goed te zien zijn op de foto; dit deel van het borstweefsel is dan niet goed te beoordelen.".

Ja, da's nou jammer :roll:

Ladies... Wat doen we? Een tamelijk pijnlijke röntgenfoto laten maken die slechts een deel van de boobies controleert? Of slaan we dit maar over? :wink:
Jaimee
Eredivisie

Re: Sarah in zicht? Onderzoek naar borstkanker

Bericht door Jaimee »

Er is geen onderzoek gedaan naar borstkanker bij transseksuelen. Als je ontwikkeld borst/ klierweefsel hebt door hormoongebruik dan lijkt het me verstandig het me na te gaan of er onregelmatigheden in het weefsel zitten.
Met borstimplantaten hoef je niet tussen die dikke metalen platen. (kans op beschadiging implantaat)
Het wordt gedaan met een soort echo-apparaat. Heb een tijdje ook moeten laten doen vanwege een verdacht knobbeltje.
Sterkte!
X
Crista J
daar ben ik weer

Bericht door Crista J »

Bij het bevolkingsonderzoek passen ze geen andere methoden toe. Zoals de brochure als zegt: Wat lukt, lukt en dat is het.

Anyway, deze keer heb ik me netjes afgemeld. De volgende ronde is over twee jaar. Misschien is de ademtest dan wat verder ontwikkeld :wink:
gerdaatje
dagelijks aanwezig

Bericht door gerdaatje »

Het doet geen pijn, bij mij niet iig.
En ja, ook ik zit in de molen..
Plaats reactie