Gisteren liep ik langs de msmode en zag in de etalage een prachtige leren jurk hangen. Aangezien ik nog niet helemaal weet welke meet ik heb maar vergelijk gevraagd 40 = M ? en er een beetje omheen gedraaid tot ze vroeg 'is het een cadeutje?' vroeg de verkoopster. nee voor mijzelf durfde ik er zowaar uit te floepen. ow leuk! zei ze. Stom dat ik was, durfde ik niet door te vragen om te mogen passen
Met leren jurkjes opletten en zeker passen . Bij de ene winkel kan M kleiner zijn en bij de andere winkel wat groter . Normaal raak ik makkelijk in XL , maar heb al meegemaakt dat in een winkel XXL me maar juist zat en toch nog wat groter wou .
Meestal zullen engelse maten , groter zijn dan franse maten, let daar maar eens op .Maat M Engelse maat groter dan M Franse maat .
Ook met damesschoentjes . Maat 41 goed passen in de ene winkel en andere winkel dan helemaal niet inraak .
En als je als man bij pabo gaat shoppen en dameslingerie kopen en zegt dat het voor jou is zullen de verkoopsters je niet vreemd bekijken , maar vragen of je het eens wil passen of je de juiste maat gekozen hebt .