grappig voorval bij huisarts

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Cindy74
daar ben ik weer

grappig voorval bij huisarts

Bericht door Cindy74 »

Vandaag iets grappigs meegemaakt bij de huisarts. Ik zat in de wachtkamer en was er alleen. Op een gegeven moment komen er twee echte vrouwen binnen, en twee meisjes van rond de tien jaar.
Alle vier hadden een lange broek aan, en een trui. Ik zag ze naar mij (en mijn aztecjurk) kijken. zo met een blik in hun ogen, zie dat daar nu zitten, een man in een jurk.
Na een minuutje of vijf, zegt één van die vrouwen: "Meneer, jurken zijn voor vrouwen, niet voor mannen, want mannen dragen een lange broek".
Ik bekijk die vrouw(en) van boven tot onder (net zoals zij bij mij gedaan hadden). daarop zei ik:"Dàt wist ik niet, Dus volgens jullie is een lange broek iets voor mannen, dus jullie zijn mannen en de kinderen zijn dan jongens?.
De enige reactie was wat binnensmonds gemompel. Ze draaiden zich om en het was terug stil.
Ik dacht bij mezelf, § Mens, waar moei jij je mee? §

Romée Admin: bericht verplaatst naar de juiste rubriek.
Liever een gelukkige man in een (zelfgemaakte)jurk of rok en soms met mevrouw aangesproken, dan ongelukkig in eender welke broek.(lang of kort)
Marina_ae
dagelijks aanwezig

Re: grappig voorval bij huisarts

Bericht door Marina_ae »

Grappig en triest tegelijk.
Cindy74
daar ben ik weer

Bericht door Cindy74 »

Ik vind het grappig, maar als ik vragen mag, wat is er daar triestig aan? ik zie het momenteel niet.
Liever een gelukkige man in een (zelfgemaakte)jurk of rok en soms met mevrouw aangesproken, dan ongelukkig in eender welke broek.(lang of kort)
Eric-a
ff weer wat posten

Bericht door Eric-a »

Een gevatte reactie van je en inderdaad triest en grappig te gelijkertijd.
Marina_ae
dagelijks aanwezig

Bericht door Marina_ae »

Cindy74 schreef: wo apr 23, 2025 12:23 [...]
Na een minuutje of vijf, zegt één van die vrouwen: "Meneer, jurken zijn voor vrouwen, niet voor mannen, want mannen dragen een lange broek".
[...]
De quote hierboven is triest: dat iemand jou gaat zitten vertellen wat jij zou moeten dragen, door iemand die duidelijk niet ruimdenkend is.
Leven en laten leven.
Cindy74
daar ben ik weer

Bericht door Cindy74 »

ja, maar zegt het spreekwoord niet: Hole vaten klinken het hards
mijn stoort dat niet, ik heb al meer dan eens ondervonden dat, als mensen zoiets in dien aard zeggen, dat ze (in m ijn ogen dan), zelf doen waar ik dan op bekritiseerd word. en als ze daar dan niet tegen kunnen, (wie de bal gooit, kan die terugkrijgen) moeten ze het zelf maar weten, dat is dan HUN probleem, NIET het mijne!
crisscross
dagelijks aanwezig

Bericht door crisscross »

Dapper gesproken en ook nog eens heel gevat.
Marina_ae
dagelijks aanwezig

Bericht door Marina_ae »

Cindy74 schreef: do apr 24, 2025 18:57 ja, maar [...]
Dus je bent het met mij eens? Jij vindt het ook triest?

Dat je je er verder niks van aantrekt is iets anders.
Cindy74
daar ben ik weer

Bericht door Cindy74 »

ja Marina_ae, ik vind het triestig, niet voor mij, maar voor die vrouwen, dat er nog steeds mensen zijn die precies nog in de negentiende eeuw leven.
Plaats reactie