Graag doe ik hier een verslag van afgelopen vrijdagavond toen ik als Nathalie naar een bedrijfsfeest ben geweest. Het was een feest van drie afdelingen (EHBO, OK en ICU) van het ziekenhuis waar ik werk en het had dit jaar als thema Glitter en Glamour. De afgelopen weken heb ik het met een aantal van jullie gehad over dit feest. Zo ook over mijn twijfels daarbij. Ik ben er erg mee bezig geweest. Zowel met de fysieke (jurk, sieraden, makeup) als ook de mentale voorbereiding daarvan.
Om kort te gaan: het was een geweldig succes ! Vooral de reactie van met name mijn directe collega's was er één uit duizenden. Ze vonden het zo mooi en waren zeer blij en verrast dat ik toch was gekomen (ik was helaas nogal laat, daarover later meer) Ze waren zeer warm, bewonderend en enthousiast in hun reacties.
Het feest was op een mooie lokatie in Nieuwegein in een oud klooster waar een partycentrum is gevestigd. Voordat ik daar veel te laat aankwam was ik om zes uur die avond al op weg naar Cassandra. En zou daar op het afgesproken tijdstip, zo rond 7'en) zijn. Ik werd als vanouds warm ontvangen door Cassandra en haar vriendelijke partner. Lekker even gekeuveld en mijn divajurk bekeken die ik die avond zou dragen. Belangrijk voor de keuze van de makeup. We kwamen uiteindelijk uit op een zwart/witte makeup met een kleurig accent erin. Uiteraard voorzien van een aantal diva-like attributen (lange wimpers, hoge wenkbrauwen, glitterlippenstift en een strass steentje in de ooghoek. )
Veel te laat was ik klaar bij Cassandra. Ik had ingezet op een uurtje of twee zodat ik zo rond 9'en de rit terug naar nieuwegein zou kunnen aanvaarden. Het werd echter pas half elf dat ik het pand verliet. Maar het was het waard geweest. Ik zag er schitterend uit. Niet in de laatste plaats door de professionele visagiste in kwestie. Met de vlam in de pijp de rit over de A2 gemaakt (waar stonden die flitspalen ook alweer ?) En op zoek naar de feestlokatie. Onderweg een paar maal gevraagd aan langslopende vriendelijke heren. Hun blikken spraken boekdelen

Uiteindelijk: the grand entree. Nadat ik mijn jas een plekje had laten vinden op de kapstok en de obligate witte boa had omgeslagen wandelde ik doodgemoederd en met opgeheven hoofd de feestzaal binnen. Hevig verrekkende nekjes waren mijn deel. Vriendelijk lachend begroette ik de glimlachen en de blikken.
Nadat mijn collega's mij hadden gespot werd ik bijkans bestormd ! Ze vonden het schitterend ! en hadden niet verwacht dat ik zou komen, het was immers al na elven. Na iedereen de gelegenheid te hebben gegeven e.e.a. te bewonderen.. werd het tijd voor het echte feest. lekker gedanst, gelachen en gedronken. Kortom het was een wereldfeest. Ik heb (werkelijk waar) nog nooit zoveel complimenten gekregen over de looks, de makeup, de haardracht, de heels en de manier waarop ik erop kon dansen.
En dat dit een act was die ik neerzette als zijnde diva Nathalie.. en redelijk ver weg stond van de ware Nathalie: het mocht mijn pret niet drukken .. En de twijfels die ik had vanwege de werksfeer erna en hoe dat nu verder zou moeten als de de feeststemming minder of anders was geweest.. het maakte allemaal niet meer uit.
Bijgaand een fotootje: