Verteld...

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Benedicte
daar ben ik weer

Verteld...

Bericht door Benedicte »

Beste Allemaal,

Gisterenavond, kon ik het niet meer volhouden, en heb dan maar aan mijn vrouw verteld dat ik transgender ben.
Eerste reactie : dat wist ik al lang , vervolgens een heel gesprek over wat wil je dan dragen atw: alles, / tja maar niet van mijn kledij en niet als ik thuis ben. // ok dan als je niet thuis bent, // ga je dan zelf rokken enz kopen ? // ja als ik die van jou niet aanmag // ik heb nog oude spullen , je kunt daar maar in kijken // enz. enz.
ze wil niet scheiden en is ergens wel boos dat ik het niet vroeger verteld heb dat het zover zit, nu vindt ze dat ze te oud is om van partner te veranderen.
ben wel opgelucht dat die last van mij is.

In ieder geval wil ik nu verdergaan met Chantalle

op de vraag of ze chantalle wil zien heb ik ook nog geen antwoord gekregen

reacties welkom ( waarom geen goede raad van een gg vrouw ??)

Chantalle
Nicole-vt
dagelijks aanwezig

Bericht door Nicole-vt »

Hoi Chantalle,

Gefeliciteerd, weer een stapje verder en zeker geen makkelijke. Hou voor ogen dat jij in het hele proces heel veel verder bent dan je vrouw, ondanks dat ze zegt het al te weten. Het kost tijd en een hoop begrip wederzijds om het in je relatie in te passen.

Mijn vrouw weet het al heel lang en gaat er heel goed mee om. Maar er is een duidelijk verschil hoe zij en ik er mee omgaan. Iets wat je je dus goed moet realiseren
Zij voelt er niets bij en moet het maar van mij accepteren. Voor haar is het gewoon om dameskleding te dragen, of om een vrouw te zijn. In het begin was mijn vrouw bang dat ik zou veranderen of iemand anders zou zijn/worden dan degene met wie ze ze getrouwd is.

Anyway, neem vooral de tijd en praat er over, het is niet niks
Probeer je maar eens het tegenovergestelde voor te stellen: Zij wil graag af en toe man zijn... Hoe zou jij daar in eerste instantie op reageren?

Maar... goed dat je het verteld hebt en je vrouw reageert in ieder geval positief! :)

Probeer vooral de positieve dingen eruit te halen en ook je aandacht te vestigen op haar vrouwzijn, want daar heb je meer verstand dan de "normale" man!
Als zij dat als positief ervaart, komt het begrip vanzelf.

Liefs, Nicole
Laatst gewijzigd door Nicole-vt op di nov 04, 2003 9:28, 1 keer totaal gewijzigd.
tonnie54
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door tonnie54 »

zo Chantalle

dat vind ik nu een hele stap van je waar ik nog niet aan toe ben
ik ben dan wel geen transgender maar een "gewone" crossdresser

ik hoop dat het je goed verder gaat hiermee

knuf en toi toi

tonnie
Selena Maria
dagelijks aanwezig

Bericht door Selena Maria »

Hoi Chantalle!Toch erg goed dat je het hebt verteld,zeker als er een last van je af valt.Een nieuwe spannende fase voor je en ik wens jou en je vrouw alle sterkte die je nodig hebt.Liefs van Selena
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Chantalle,

Ik kan weinig toevoegen aan de wijze woorden van Nicole. Alles wat jij schrijft en alles wat zij schrijft zijn zeer herkenbaar voor mij. Haar advies om jouw vrouw de tijd te gunnen is wat je van een GG partner zou horen. En als je vrouw met anderen in een soortgelijk situatie wilt praten, je weet dat er ook een mogelijkheid is via travestie.org: http://www.travestie.org/html/index.php?bestand=partner

Groetjes en sterkte aan jullie allebei,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hoi Chantalle,

Al bij al toch een positieve reactie van je vrouw. Het feit dat je tussen haar spulletjes mag neuzen spreekt boekdelen. :D

Goed, ze wist het al, maar laat haar toch maar even wennen aan het idee. Mijn partner wist helemaal van niets toen ik haar inlichtte. Langzaamaan is ze ook een beetje meegegroeid met Kathleen, maar echt goed zal ze er zich nooit bij voelen en terrecht! We hebben samen al heel wat vooruitgang geboekt in het acceptatieproces en het kost vooral veeeeeeeeel tijd. Gun haar die. (Hihi, hoor mij advies geven, het ongeduld in eigen persoon). :wink: :wink: :wink:

Veel succes, meid!

Groetjes,
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Meikemeid
dagelijks aanwezig

Bericht door Meikemeid »

Het klinkt misschien arrogant, maa rik ben heel trots op mezelf dat ik he tm'n vriendin heb kunnen vertellen na 3 weken verkering. Al was da ttoen lang niet alles. IK had haar toen verteld da tik het wel eens prettig vodn om af en toe even wat "anders" aan te trekken en dat ik me daarbij lekker voelde. Dat accepteerde ze goed, maar kon er niet goed mee overweg. Een halfjaar geleden had ik een gesprek bij Humanitas waar zij van wist en daarna ben ik goed gaan nadenken. Ik heb haar in dit halfjaar tot afgelopen vrijdag (31-10) nog niet kunnen vertellen da tik er nu echt voor ga. Dit heb ik haar verteld door een wat harde maar oprechte brief geschreven met ook duidelijk m'n excuses dat ik he tmaar niet kon vertellen. Deze brief heeft ze gelezen toen ik samen met m'n moeder naar het VU was. Het ging heel goed en ik was heel opgelucht van he tfeit dat m'n huidige medicijnen (Thyrax) nooit een probleem zouden opleveren tijdens de hormoonkuur die ik mogelijk zou kunnen krijgen. Thuis wachte me dus de druk van het napraten na die brief en zij accepteerde en respecteerde deze brief meteen. Toch was ze natuurlijk niet happy en hebben we met leuke herinneringen ene eind gemaakt aan onze relatie zonder ruzie.
Moelijk om dat zo te vertellen, maar ik hoop ook dat dit ook een stimulans is voor andere meiden hier die nog met het dilemma zitten. Vertellen kan meer goed dan het verzwijgen, want je houd niet alleen je partner, maar ook je zelf voor de gek.
Ik vind het heel knap van Chantalle dat ze het toch heeft verteld na zo lange tijd geheim te houden en de reactie van je vrouw vind ik ook wonderbaarlijk goed. Succes Chantalle ;)
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Beste Chantalle, Ik ben erg blj voor je dat je het hebt verteld aan je vrouw en dat je het nu niet meer in het geniep hoeft te doen. Dat is zo'n bevrijdend gevoel ! Je kunt nu eindelijk met open vizier de confrontaties aan. Echter, ook na dit positieve nieuws... ga niet te hard, he' ? Stapje bij stapje.. rekening houdend met het tempo van anderen.

Lekker voor je, meis
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Chantall,

Feli meid heerlijk voor je. Kan ook niet meer toevoegingen, tips or tricks geven behave 1 en das een toevoeging op Nathalie.

Het tempo van je partner pas je daar inderdaad goed op aan en houd er rekening mee dat dit meestal het langzaamste tempo is.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
racine
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door racine »

Chantall,

Een hele goede stap, het klinkt voor mij allemaal heel bekend, zie verder mijn profiel, waarin ik mijn ervaring van "het vertellen" heb geschreven.
http://www.travestie.org/html/profielen ... .php?id=24
en wees vooral duidelijk tegenover je partner, ook in de schijnbaar meest simpele dingen. Klein voorbeeld; i.v.m. het fun42 feest (30 okt 03) had ik mijn partner gemeld dat het een beetje laat zou worden. Zij dacht rond 1 uur half 2 en niet zoals de praktijk 5.15, ze was hier behoorlijk pissig over. Ik had hier gewoon duidelijk over moeten zijn. Ze moet het vertrouwen in mij zien terug te winnen dat door het bekend maken van mijn t-gevoelens een forse deuk heeft opgelopen en dan moet ik geen situaties laten ontstaan waardoor dit stagneert.

Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Benedicte
daar ben ik weer

Bericht door Benedicte »

Hallo Allemaal,

Ik denk dat het toch niet zo vlot loopt als ik eerst dacht, gisterenavond eerste ruzie, ze wil Chantalle niet zien , maar wel weten wat ze allemaal doet, dat vind ik raar, ze wil dit ook aan haar ouders en wie dan ook gaan vertellen. Denk meer en meer dat echtscheiding de enige en juiste beslissing zal worden.

Groetjes

Chantalle
tonnie54
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door tonnie54 »

Oeps :cry:

ik kan je een advies geven en ik spreek helaas uit ervaring
"bedenk eerst wat je achterlaat voor je doorzet"
er zijn bij een echtscheiding alleen maar verliezers

denk na en beslis niet te overhaast gun haar alle tijd en jezelf ook
doe het rustig aan dus

knuf
Laatst gewijzigd door tonnie54 op do nov 06, 2003 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Chantalle,
besef dat je vrouw nu door een heel moeilijk proces gaat. Probeer je daarvoor open te stellen. Ze wil haar gevoelens delen met de mensen die haar, na jou, het meest aan het hart gaan. Dat is alleen maar logisch. Ze wil haar verhaal kwijt, ze wil het toetsen aan anderen. Ze wil inzicht krijgen in je doen en laten als Chantalle. Hoewel jij raar vind, vind ik dat een goed teken. Verwacht nou niet dat ze in een week omturnt.. Soms kunnen daar maanden en zelfs jaren overheen gaan. Soms wennen ze er nooit aan en bereik je slechts een soort 'status quo'.

Probeer je ervoor open te stellen, door je kwetsbaar op te stellen. Laat Chantalle een tijdje rusten, besteed eens wat meer persoonlijke aandacht aan je vrouw. Maar maak het niet te voorspelbaar. Kortom .. laat haar weten dat het je wat doet.. dat je haar nog steeds hoog hebt zitten.

If it was worth fighting for before, it's worth it now.. more then ever.

Sterkte.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Ha Chantalle,

Misschien wat ongebruikelijk, maar ik ben het deze keer eens helemaal eens met Nathalie.
Jouw partner krijgt zo ineens op haar bordje waar jij waarschijnlijk al jaren mee bezig bent. Niet meer dan normaal dat ze daarover wil praten met anderen, haar gevoel en emoties wil delen met anderen.
Dat ze Chantalle (nog) niet wil zien, maar wel wil weten wat ze doet is best begrijpelijk. Geef ze even de tijd om e.e.a. te verwerken, blijf in gesprek, en blijf eerlijk tegen elkaar.
Misschien is het zinnig om eens te denken aan een relatie- of gendertherapeut(e), als jullie dat al niet gedaan hebben.
Hoe dan ook, echtscheiding zou de allerlaatste optie moeten zijn, lijkt me.
Ik weet een heel klein beetje waar ik over praat want ik heb op mijn weg (bijna) alle fouten gemaakt die er te maken zijn. Bijna, want ik zal er best nog een paar gaan maken, waar ik me nu nog niet van bewust ben.
Kortom, geef je partner een eerlijke kans en doe even geen overhaaste dingen.

In je eerste posting van deze draad schreef je:Gisterenavond, kon ik het niet meer volhouden, en heb dan maar aan mijn vrouw verteld dat ik transgender ben.
Wat is jouw invulling van het begrip "transgender"?
En dan bedoel ik niet een wazige wetenschappelijke theorie, waar we mee doodgegooid worden, maar jouw persoonlijke invulling van het begrip.

Groetjes en sterkte,
Esther (hoor ik eigenlijk wel te schrijven op het partnerforum?)
racine
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door racine »

Hallo Chantalle,

Nathalie heeft volkomen gelijk. Probeer je partner duidelijk te maken dat jij dit niet voor de lol doet, maar dat er iets in jou zit, dat je er aan toe moet geven en dat je al jaren voor jezelf bezig bent om te accepteren dat je zo bent en dat je zoveel vertrouwen in haar hebt en om haar geeft dat je haar in kennis gesteld hebt van jouw tg-gevoel. Heeft je partner wel een goed beeld van tg? De mijne had het beeld dat veel leken zich eigen hebben gemaakt via de gebruikelijke media. Dus net die 10% extremere verschijningen. Dat beeld heb ik voor mijn partner kunnen bijstellen, maar dat gaat niet vanzelf, daar zijn heel wat gesprekken voor nodig geweest.
Een belangrijk punt is dat je partner er met anderen over wil praten. Dit kan bv je huisarts zijn. Ik heb destijds de huisarts eerder geinformeerd over mijn t-gevoel dan mijn partner. Mijn vrouw en ik hebben het qua huisarts erg getroffen, ik heb ook wel andere verhalen gehoord. Je zou vooraf kunnen checken hoe deze in het algemeen tegen tv/tg/ts aan kijkt en dan afhankelijk van het resultaat je zegje doen. Mijn vrouw heeft ook bij tijd en wijle de behoefte om met de huisarts hierover van gedachte te wisselen. Ik probeer haar nu zover te krijgen dat ze met andere partners van t's in contact treedt, maar op dit moment wil ze dat nog niet.

Heel veel sterkte en probeer echtscheiding t.a.t. te voorkomen.
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Plaats reactie