Om te beginnen ben ik tot op heden nog niet bij een T&T avond geweest. Ik vond wel dat ik me erop moest oriënteren, een maand of wat geleden. Ik heb dus de website van LKGTENT opgezocht om te zien wat ze over hun avonden te melden hadden.fenna69 schreef:... ik heb net een chat verlaten vanwege een, in mijn ogen, wat bekrompen houding tegenover mensen die hun T op een ander manier beleefden als zij. en dat ze dat op een T&T avond deden.
fenna
Het viel me op dat , in mijn ogen althans, er veel meer informatie over transen dan over travo's werd vermeldt. Daar heb ik dus in een email op gereageerd. De reactie van iemand die vanaf het emailadres van LKGTENT terugmailde heeft mij geschokt. Ik zal de naam van die persoon weglaten, omdat ik van mening ben dat iemand die vanaf een officieel emailadres reageert dat doet namens de organisatie van welke dat adres is.
Naar aanleiding van mijn melding dat ik enkel kleding draag die voor vrouwen ontworpen is, en geen pruik en make-up gebruik, maar wel een snor heb, kwam een reactie. Ik stelde daarachteraan dat mijn vrouw bang is dat "men" erachter komt dat ik anders ben. Hieronder volgt een quote uit die mail.
De rest van het mailtje was van soortgelijke aard. Het gaf mij het gevoel dat ik totaal niet welkom zou zijn op een T&T avond van de LKGTENT. En aangezien dat de organisatoren zijn is de kans erg klein dat ik op korte termijn een bezoek kom afleggen.lkgtent schreef:... En daar heeft ze groot gelijk in!! Van mij mocht je de deur niet uit! Je zegt zelf dat je een snor draagt, ongeschoren bent. Als je dan zo nodig een jurk aan wil: prima! Maar als je dan ook er mee in de openbare ruimte wil verkeren: maak er dan wat van. Nu ben je een karikatuur. Mag hoor! Maar wel in je eigen huis; niet op straat. Bovendien heeft zulk gedrag gevolgen voor anderen die wel hun best doen om geloofwaardig over te komen.
Ik stel altijd dat er geen twee mensen hetzelfde zijn, en dus ook geen twee T*'s. Er is een heel scala van mensen die niet geheel in het vakje "MAN" of het vakje "VROUW" passen. Daar horen we hier allemaal bij. Van die meneer die enkel maar een panty van zijn vrouw leent als het koud is, en dat blijft doen als de kou uit de lucht is, totaan degene die pas zichzelf kan zijn na vergaande chirurgische ingrepen.
Of het uiterlijke plaatje overeenkomt met het innerlijke denken hangt van veel factoren af. Het is absoluut niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen, maar er zijn vrij veel travo's en transen die nooit voor honderd procent "passable" zullen zijn. Sommigen zullen de tien procent niet eens halen. Moet die dan ook de toegang tot een T&T avond ontzegd worden? Ik vind van niet, en ik vind netzomin dat een trans of travo die zich uitdagend en sexy kleedt moet worden weggestuurd of gehoond, zolang diegene geen kompleet naakt toont tenminste. Zeker in de beslotenheid van een gelegenheid die zich speciaal op T*'s richt moet zoiets kunnen.
Ik heb in een heel andere draad op dit forum al eens gepleit voor een verdergaande tolerantie voor allen die van de norm afwijken, omdat wijzelf ook afwijken van diezelfde norm. En als we zelf al niet tolerant kunnen zijn, hoe kunnen we dat dan van de rest van de maatschappij vragen en verwachten? Juist daarom is de reactie van de meest officiële organisatie die T* mensen in Nederland hebben mij zo ongehoord tegengevallen.
Zo, dat moest ik even kwijt. Het staat eenieder vrij om met mij van mening te verschillen. Ook dat is (persoonlijke) vrijheid. En dat is volgens mij het hoogste wat in de maatschappij te bereiken is. En ook daarmee hoef je het niet eens te zijn.