"Geen al te gekke dingen, maar om een idee te geven: lichte make-up (geen 'knalkleuren' maar naturel), laarzen met een lage hak, driekwart-broeken, broeken in laarzen, rokjes & jurkjes/lange truien over een *broek*, truitjes met boot-hals, dat werk.".
Dit was afgelopen dinsdag, vervolgens heb ik niets meer gehoord. Gelukkig blijkt er (nog) niets aan de hand: mijn directeur had gewoon een paar daagjes vrij

Mocht mijn directeur geen bezwaar hebben dan is de volgende stap het precies uitstippelen van de te volgen weg, iets wat ik zeker in samenwerking met mijn partner moet doen. Zij weet dat ik hier mee bezig ben maar ik heb haar nog niet verteld dat ik dit ook daadwerkelijk al aan de orde heb gebracht op mijn werk. Wel heb ik voor mezelf besloten dat, wanneer ik met haar samen ben, ik mezelf juist niet vrouwelijk zal presenteren. Dit is niet zozeer een verzoek van haar (hoewel ze er geen bezwaar tegen heeft: zij ziet me het liefst als 'stoere man') maar heeft meer met mijn eigen gevoel te maken: ik voel me nooit echt op mijn gemak als ik in 't-mode' met haar ben. In het begin van onze relatie is ze een paar keer met me meegeweest naar de iT maar dit was voor geen van beide een echt prettige ervaring. Toch steunt ze me 100%, geeft me kleding & make-up tips en vind het prima als ik 'en femme' de stad inga of, zoals morgen, bij een vriendin langs. Of ze het echter leuk zal vinden dat ik van plan ben me in de toekomst elke ochtend op te gaan maken voordat ik naar mijn werk ga .. de tijd zal het leren ..
Het zoeken van de juiste (tussen)vorm blijft erg lastig. Ik ben blij dat ik geen transsexueel ben (want ik weet dat dat nog moeilijker is), maar dat valt voor de meeste mensen nog te verhapstukken, androgynie is toch wat onbekender. Zelfs een verkoopster waar ik gisteren een gesprek mee had kwam, nadat ik bovenstaand verhaal had verteld, met het voorstel om kleine borstvullingen onder mijn truitje te dragen. En hoewel ik het echt niet erg vind om af & toe een b.h. te dragen zie ik dat in een professionele omgeving gewoon niet zitten, maar het geeft maar weer aan dat het moeilijk te bevatten blijft. Toch ben ik blij dat ik deze stap heb genomen, alleen nog even een paar daagjes duimen

Ps: het leek mij het meest op de plaats om dit bericht hier te posten, aangezien ik mezelf meer transgender dan travestiet beschouw, al zullen sommigen het mogelijk niet met mee eens zijn: tenslotte voldoe ik niet aan alle 634 definities