Hoi allen,
Met grote interesse heb ik deze thread doorgelezen. En hoewel ik het afgelopen feest in Moordrecht er niet bij kon zijn door omstandigheden, denk ik toch enig recht van spreken te hebben aangezien ik alle feesten daarvoor wél aanwezig was. Met veel plezier overigens. Het meest aansprekende bericht vond ik dat van
Jenifer. Als nieuwe gaste op een dergelijk feest gaf zij blijk van enige schrik toen ze geconfronteerd werd met (hoogstwaarschijnlijk) een aantal reguliere fun4two-gasten in vol ornaat. Ik denk dat de organisatie met name nota zou moeten nemen van háár reactie omdat dit een belangrijke is. Men is namelijk niet gekomen voor een parenavond maar een T-feest in relaxte sfeer.
Lisa gaf de overwegingen al aan in haar bericht over het hoe en waarom van de beslissingen om de T-gangers te mixen met het reguliere fun4two publiek. Op zich een niet onaardig idee waar ik in den beginne niets op tegen zie. Een beetje meer openheid en wat minder afgeschermd geheel is niet verkeerd. Ware het niet dat het parenclub-publiek een hele andere voorstelling van zo'n avond heeft dan de T-gangers !
Ik ben ooit samen met Veronique (een goede bekende van het management van fun4two) eens uitgenodigd om 'en femme' bij zo'n reguliere parenavond te zijn. En ik kan je vertellen dat de sfeer een heel andere is dan bij een T avond. Het publiek was echter ook hier warm, geïnteresseerd en open. Wat dat aangaat geen enkel probleem. Maar hun agenda was wel degelijk een heel andere. Want na het drankje aan de bar leek het alsof er een afgesproken sein door de zaal ging en spoorslags vertrokken velen naar boven om zich om te kleden in de meest in het oog springende ondermode
. Zowel de vrouwen als zeker ook de mannen. Na enige tijd zag je groepjes van bekenden van elkaar naar boven vertrekken om dingen te doen die ze tot hobby hebben verheven om daarna geheel bevredigd dit te beklinken met een drankje of een dansje. Allemaal prima en zoals ik al zei: alles ging in een prima sfeer.
Echter deze agenda van een fun4two avond staat mijns inziens
haaks op de agenda die de trav.org feesten tot voor kort hadden. Lisa was zelf al tot deze zelfde conclusie gekomen en ik denk dat dat goed is. Ik denk dat de opkomst van bezoekers niet zozeer gezocht moet worden in openstelling voor het reguliere fun4two publiek maar beter gezocht kan worden in het aanbieden van een meerwaarde op dergelijke avonden.
Dat wordt al wel degelijk geprobeerd door het aanbeiden van live-acts, een DJ en het goede eten en drinken. Maar niet te vergeten de geweldige entourage en het prima personeel wat daar rondloopt. Maar kennelijk wil men, om geinteresseerd te blijven, méér, anders en beter. En dat is een harde dobber voor de organisatie. Probeer inderdaad maar eens om met hetzelfde budget een nog aansprekender feest te organiseren. Ik geef het je te doen. En behoudens een paar opbouwende suggesties in vorige berichtjes heb ik ook niet echt constructieve oplossingen, helaas.
Hoewel, misschien toch één. Is het jullie opgevallen dat de afgelopen twee feestjes in de Palace in Amsterdam wél overliepen van het T* publiek en dat daar een heel ander publiek kwam dan naar de Fun4two feesten ? Misschien zit 'm daarin wel een oplossing ? Als je die twee formules nou eens door elkaar husselt ? Wat zou er dán gebeuren ? Hoe dan ook. Ik wens de organisatie veel succes en wijsheid toe.